2021-09-06, 16:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag bor i Lund. Otänkbart att ägaren till Hummus skulke vara inblandad. Jag känner honom och han är ex-israelisk fallskärmssoldat och skulle ha gjort processen kort med samtliga bråkstakar utanför stationen. (Dessutom serverar han Sveriges bästa hummus.)

Det är inga huliganer, arabklaner, skinheads eller somaliska knarkgäng - det är (förmodligen) någon intern syriansk familjeangelägenhet där (gissningsvis) någon kvinnas heder har blivit kränkt i samband med (låt oss säga) eklateringen av en förlovning.

Icha Mochi är ett syrianskt affärsimperium med ett dussin olika företag (mest kaféer, snackbarer, sushi, godisbutiker, osv) i Lund, Malmö och Helsingborg.

I går var det stor anslutning av syrianer från olika delar av Sverige och Tyskland i Lund. I morse började något bråk ute på Linnero och jag tror att det var i någon nybyggd och vräkig villa som ägs av någon nyrik syrianpotentat. Bråket förflyttades sedan till det syrianskägda kaféet Icha Mochi, 5 km därifrån, för att sedan avslutas 2 km bort, vid Universitetssjukhuset.

Om det fanns möjlighet att slå vad om det här så skulle oddsen vara som lägst på att någon kysst fel kvinna vid något tillfälle och att det blivit fraktionsstrider inom en och samma storfamilj.

Jag vet alltså inte om detta är sant, men det är i alla fall en initierad gissning.

Hummus känner jag inte igen. Är det något nyöppnat plejs?

Vid Centralen, eller stråket mittemot ligger Burger King, Espresso house, Piccolo, Fönstret, Forex Bank, bokhandeln vad den nu heter, Fellini och en indier. Om vi snackar Bangatan alltså.
Senast redigerad av Dockland 2021-09-06 kl. 16:21. Anledning: typo
Citera
2021-09-06, 16:22
Medlem
Jon.Holmss avatar
Samnytt skriver vad de flesta redan visste, att det var Löfvens guldgossar som kaosade:

https://samnytt.se/video-se-gangslagsmalet-i-lund/

Polisen och PK-media försöker dock mörka i det längsta. Sen har vi vänsterdåren ”LilaBojke” här på FB som nog fortfarande tror att det var SD-anhängare som var ute och spöade upp sossar och centerpartister
Senast redigerad av Jon.Holms 2021-09-06 kl. 16:28.
Citera
2021-09-06, 16:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Vid Centralen, eller stråket mittemot ligger Burger King, Espresso house, Piccolo, Fönstret, Forex Bank, bokhandeln vad den nu heter, Fellini och en indier. Om vi snackar Bangatan alltså.

Det här legat där i många år.
Citera
2021-09-06, 16:25
Medlem
GrillTeknikers avatar
Såg filmen på Aftonbladet, och man blir ju bara så in-i-helvete förbannad att man får lust att bjuda samtliga av de där ofärgade rasifierade svenskarna på pizza.

//Hälsningar Polisen

Tillägg från Dan Eliasson: Vad är det för trauman de här pågarna bär med sig?
Citera
Medlem
Citat:
Tror bara. Hurmanvetinte tror på mhallami-klaner och sådana finns i Lund. Bl a El-Zein och Fakhro de här också tyska kontakter, där de är ännu starkare än i Sverige. Men vad tusan ramponerade de en syriansk restaurang för?

Bilen som blev bärgad av polisen utanför sjukhuset tillhör Garn*s ze*n.
Boende i Landskrona.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det här legat där i många år.

Fanns nog inte när jag bodde där 2010. Vad ligger det någonstans?
Citera
2021-09-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Hummus bar, ligger granne med sushistället som blev raidat vid centralen. Har legat där några år.
Citera
2021-09-06, 16:28
Medlem
Lol. Bilderna när någon stampar någon liggande person i huvudtrakten medan en kvinnlig polis står bredvid helt clueless och inte gör någonting alls för att ingripa...

Kön, en social konstruktion.
Citera
2021-09-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocacolazee
Ser inte ut att vara en svensk reg.skylt. Såg du vilket land den var ifrån?

Tysk?
Citera
Medlem
Man skäms över den svenska polisen. Tafatta och livrädda yrar dom omkring och får
noll respekt från blattebuset. Hånfullt.

Svensk polis får ut och fånga svenska fortkörare på motorväg som kör 10 km över gällande hastighetsgräns. Där kan polisen bättra på statistiken.

Man skäms när man ser polisens agerande på videofilmerna som sprids från de här bråken.

Måndag? Bidrag eller ledigt från jobbet😅
Citera
Medlem
Hört av säkra källor att en, bil stoppats i Kävlinge samt att Helikoptern snurrar där i detta nu.
I bilen färdades två utlänningar.

Vet ej om det har ett samband med det som skett i Lund
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om vi bortser från vad du tror kan vara anledningen till slagsmålen.

Vet du, att det var syrier som slogs? Eller är det en gissning?
Som jag har hört det var Icha Mochi "targettat". På förmiddagen stannar ett antal bilar utanför stället, folk (varav många medelålders herrar) springer in och börjar röja, varvid bråket spiller över ut på gatan. Och detta efter bråket i bostadsområdet Linnero. Icha Mochi är 100 procent syrianskt. Allt verkar internt. Tjocka medelålders farbröder knasar inte så här om det skulle handla om en syrian som inte vill ge en arabisk maffia beskyddarpengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in