Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2021-09-04, 23:02
  #109
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Och exakt vilken tolkning har du tänkt välja som konvention så att det inte finns någon annan tolkning som mappar en given representation till ett ännu större tal?

Det finns ingen exakt tolkning jag tänkt välja. Poängen är att den kan väljas godtyckligt.
Citera
2021-09-04, 23:58
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det finns ingen exakt tolkning jag tänkt välja. Poängen är att den kan väljas godtyckligt.
Då är som sagt representationen av ditt tal ofullständig. Det är först när du valt tolkning som representationen mappar mot ett konkret tal.

Men du vet redan allt det här, så varför spela en idiot du inte är? Ger det dig en pervers tillfredsställelse att trolla? Ungefär som störda barn mår bra av att dra loss vingarna från de äckliga flugor som påminner om deras egen eländiga skepnad?
Citera
2021-09-05, 00:03
  #111
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Då är som sagt representationen av ditt tal ofullständig. Det är först när du valt tolkning som representationen mappar mot ett konkret tal.

När valet är gjort så är den inte ofullständig längre. Man kan välja en godtycklig representation. Alltså är det möjligt att beskriva vilket tal som helst med ett ändligt antal tecken.

Citat:
Men du vet redan allt det här, så varför spela en idiot du inte är? Ger det dig en pervers tillfredsställelse att trolla? Ungefär som störda barn mår bra av att dra loss vingarna från de äckliga flugor som påminner om deras egen eländiga skepnad?

Jag trollar inte. Jag bara fattar en sak som du inte fattar.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback