Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2021-09-06, 22:59
  #37
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkabis
Eller så tvingar han mapparna att köras i Sandboxie-Plus eller bara kör Linux istället för att krångla.

Låter krångligare än att ta fram någon gammal skrotburk från vinden och köra igång, som jag brukar göra.. Win7 brukar klara sånt. Då blir det också vattentäta skott, eftersom "huvuddatorn" man har aldrig inkopplas till den befarat smittade disken. Skrotdatorn blir som "kanariefågeln i kolgruvan"..
Citera
2021-09-07, 13:36
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Låter krångligare än att ta fram någon gammal skrotburk från vinden och köra igång, som jag brukar göra.. Win7 brukar klara sånt. Då blir det också vattentäta skott, eftersom "huvuddatorn" man har aldrig inkopplas till den befarat smittade disken. Skrotdatorn blir som "kanariefågeln i kolgruvan"..
Ja låter verkligen krångligare att installera ett program i 2 minuter än att hitta en annan dator att prova det på.
Citera
2021-09-07, 18:22
  #39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkabis
Ja låter verkligen krångligare att installera ett program i 2 minuter än att hitta en annan dator att prova det på.

Ja, det är det faktiskt.
Citera
2021-09-13, 23:12
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Vet nån om man kan få virus i ram minnena? Och kan man få virus i t.ex en extern disk som sedan "sprider sig" in i datorn när man sätter i disken? OM INTE jag själv startar en EXE, på nått sett, KRÄVS det då en främlings inblanding för att ett virus ska ta över datorn?

Kan en extern disk automatiskt starta ett virus när man sätter i disken? Anledningen varför jag undrar är pga att jag sitter på rättpsyk - och undrar om dom äckliga jävla plitarna, som vill göra mitt liv till piss, skulle kunna mixtra med en extern hårddisk jag har påväg in, som gått igenom diverse säkerhetskollar, etc..

Jag är inte rädd att få virus genom internet - det är dom jävla plitartna jag oroar mig över..

Först måste viruset laddas ner, sedan startas? - SÅ, med andra or så måste en mänsklig hand komma till för att virus ska kunna sprida sig, såvida ingen främling har fifflat med ens dator, right?

MEN om jag sätter i en extern disk - som automatiskt statar en executable, så lär ju mitt antivirus varna?? Eller skulle det gå att göra ett virus som executas av att man sätter i en disk, utan att AV varnar eller märker nått? Mitt AV har ju kod-lås - så det skulle inte gå att komma igenom, trots att dom är inne på datorn - SÅVIDA inte jag har en KEYLOGGER??

Vilken knivig situation.. Men jag har inget emot att formatera min disk helt och installera om Win från scratch - men jag har ju en extra disk, som inte blir formaterad...kan ett virus ligga där och vänta..?

Ja, plitarna på rättspsyk och andra statliga instuitutioner har en förkärlek för att lägga in spyware, keyloggers och allt annat du kan tänka dig. Frågan är om inte de som jobbar inom psykiatrin många gånger är värre och mer kriminella än de som är fångar där. Som minst bör du göra en windowsåterställning, det löser problemet i de flesta fallen. Annars om man vill vara riktigt säker får man gå upp i skalan med allt vad det innebär.
Citera
2021-09-13, 23:16
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Frågan om plitarna får smitta ner din dator med keylogger, det faller under hemliga dataavlyssning.

Dem får inte men dem gör det ändå om dem för chansen.
Citera
2021-09-14, 07:49
  #42
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StylishFawn
Dem får inte men dem gör det ändå om dem för chansen.

Du får väl rusta din dator så, att plitarna inte förse den med keyloggers. Lösenord på bios och lås på USB portarna är en bra början.
Citera
2021-09-14, 09:02
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StylishFawn
Dem får inte men dem gör det ändå om dem för chansen.
Väldigt svårt att ta dig på allvar när du inte ens kan skilja på de och dem.

Det vettiga är ju att inte åka fast från första början. Kör VPN, Tor, osv.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback