Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-30, 22:28
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Det kan väl tas upp i princip hur som helst? Även via inandning. Det kan även korsa blod-hjärnbarriären. Så det vore konstigt om det inte kunde tas upp via förtäring. Man kan nog även ta upp det via ögon, näsa kanske även huden.

Skillnaden är att för en substans ska att tas upp via ätande så måste det vara tillräckligt litet så att det kan upptas av celler. Järnjoner eller blyjoner kommer tas upp från din matsmältning men om du sväljer en stålkula eller blyhagel så kommer du bajsa ut dem och inte absorbera dem.

En människa kan däremot hypotetiskt injicera eller andas in tillräckligt finfördelad metall eller grafit.
Citera
2021-08-30, 22:30
  #602
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du har inga som helst belägg för att grafén skulle vara ofarligt att injicera sig med i rätt mängd. Om du kollar på hur det ser ut så är det grafit flak av kolatomer i hexagonala strukturer det är inget som någonsinn kommer kunna brytas ner av kroppens ämnesomsättning. Man kan likna det vid att injicera sig med mycket finfördelat diamant pulver.

Han försöker bara göra en positiv tolkning av läkemedelsbolagens eventuella bevekelsegrunder.

Det betyder inte att han tror att bevekelsegrunderna verkligen är positiva. Han menar bara att vi behöver överväga en sådan hypotes tills vidare, dvs innan vi vet den verkliga bevekelsegrunden.

Oavsett bevekelsegrund kan det vara skadligt ändå. Men han visade utdrag ur forskning där man tror sig kunna använda samma ämne för mediciner pga ämnet är effektivt på att ta sig in i svenska celler, även cancerceller.

/Johan
Citera
2021-08-30, 22:35
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Han försöker bara göra en positiv tolkning av läkemedelsbolagens eventuella bevekelsegrunder.

Det betyder inte att han tror att bevekelsegrunderna verkligen är positiva. Han menar bara att vi behöver överväga en sådan hypotes tills vidare, dvs innan vi vet den verkliga bevekelsegrunden.

Oavsett bevekelsegrund kan det vara skadligt ändå. Men han visade utdrag ur forskning där man tror sig kunna använda samma ämne för mediciner pga ämnet är effektivt på att ta sig in i svenska celler, även cancerceller.

/Johan

Vad jag har sett så finns det studier där man försöker döda cancer med grafén samt några olika studier där man injicerar råttor med det och ser vad som händer resultatet verkar vara ganska negativa hälsokonsekvenser för råttorna. De flesta studier om grafén i biologiska sammanhang verkar bara vara 5 år gamla, äldre än 10 år gamla existerar knappt.
__________________
Senast redigerad av larsjohansson 2021-08-30 kl. 22:38.
Citera
2021-08-30, 22:43
  #604
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad jag har sett så finns det studier där man försöker döda cancer med grafén samt några olika studier där man injicerar råttor med det och ser vad som händer resultatet verkar vara ganska negativa hälsokonsekvenser för råttorna. De flesta studier om grafén i biologiska sammanhang verkar bara vara 5 år gamla, äldre än 10 år gamla existerar knappt.


2014 var året då grafen lanserades stort över hela världen, som framtidens material.
Citera
2021-08-30, 22:56
  #605
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Japp. Och varför inte kombinera Klaus Schwabs bekräftelse med läkaren Carrie Madejs allra första "alarm to the world" som hon la upp på nätet redan i april 2020. En oerhört initierad och känslosam redogörelse för vad som väntar mänskligheten.

Carrie Madej har sedan denna första video framträtt i hundratals intervjuer, föredrag och symposium där hon förklarar innebörden av Human 2.0 och Transhumanism. Hon är den som bäst förklarat hela agendan som ligger bakom pandemin. Hennes framträdanden återfinns på Bitchute, Rumble och Odysee.

https://www.bitchute.com/video/z9T8D754Uews/

Man kan ju lyssna direkt på Klaus Schwab, World Economic Forums egen youtubekanal eller Elon Musks bisarra visioner så säger de ju vad hon säger rakt ut.

Kodorden är Transhumanism och "singulariteten".

Men jag känner mig oroad av hennes uttryck. Hon har vad som kallas för "duping delight" genom hela videon. Dvs hon utger sig för att vara oroad och försöker även gråta mot slutet. Men i själva verket flinar hon hela tiden.

/Johan
Citera
2021-08-30, 23:20
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Man kan ju lyssna direkt på Klaus Schwab, World Economic Forums egen youtubekanal eller Elon Musks bisarra visioner så säger de ju vad hon säger rakt ut.

Kodorden är Transhumanism och "singulariteten".

Men jag känner mig oroad av hennes uttryck. Hon har vad som kallas för "duping delight" genom hela videon. Dvs hon utger sig för att vara oroad och försöker även gråta mot slutet. Men i själva verket flinar hon hela tiden.

/Johan

All välmening. Ta det lite lugnt. Låt oss se vad japanerna kommer fram till. Att tappa fokus med en massa annat, som såklart eventuellt kan sammankopplas, tror jag förstör mer än vad det gör nytta.

Nu kanske vi får kött på benen och kan därefter diskutera vidare varför.
Citera
2021-08-30, 23:24
  #607
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Otur2
All välmening. Ta det lite lugnt. Låt oss se vad japanerna kommer fram till. Att tappa fokus med en massa annat, som såklart eventuellt kan sammankopplas, tror jag förstör mer än vad det gör nytta.

Nu kanske vi får kött på benen och kan därefter diskutera vidare varför.

Helt rätt!

Men jag hittade en riktigt bra och pedagogisk video med denna Carrie Madej:

https://www.bitchute.com/video/KjFRsu61fdiX/

Men det är klart jag kan inte medicinområdet så det kan ju hända att hon stretchar på sanningen och överdriver och att det är desinformation på så sätt.

Fast planerna som hon beskriver om transhumanism och vaccin och nanomedicin för allehanda tillämpningar - de är ju verkliga. Visste bara inte att de kommit så långt som hon beskriver.

Men det är i och för sig rimligt att de ändrat på nomenklaturen och språkbruket för att dölja för allmänheten att vad de egentligen håller på med är fullt utvecklad genterapi.

/Johan
Citera
2021-08-30, 23:28
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Helt rätt!

Men jag hittade en riktigt bra och pedagogisk video med denna Carrie Madej:

https://www.bitchute.com/video/KjFRsu61fdiX/

Men det är klart jag kan inte medicinområdet så det kan ju hända att hon stretchar på sanningen och överdriver och att det är desinformation på så sätt.

Fast planerna som hon beskriver om transhumanism och vaccin och nanomedicin för allehanda tillämpningar - de är ju verkliga. Visste bara inte att de kommit så långt som hon beskriver.

Men det är i och för sig rimligt att de ändrat på nomenklaturen och språkbruket för att dölja för allmänheten att vad de egentligen håller på med är fullt utvecklad genterapi.

/Johan

Hon har garanterat en massa valid points. Men icke att förglömma så är naturmedicinare och konsensus medicinare två motparter!
Citera
2021-08-30, 23:30
  #609
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Otur2
Hon har garanterat en massa valid points. Men icke att förglömma så är naturmedicinare och konsensus medicinare två motparter!

Tror inte hon är naturmedicinare. Snarare trad. skolmedicinutbildad. Den nya medicinen hon vänder sig mot i klippet är genterapi och nanomedicin. Vilket jag tror ganska många skulle göra om de diskuterades med ett begripligt språkbruk.

/Johan
Citera
2021-08-30, 23:36
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Tror inte hon är naturmedicinare. Snarare trad. skolmedicinutbildad. Den nya medicinen hon vänder sig mot i klippet är genterapi och nanomedicin. Vilket jag tror ganska många skulle göra om de diskuterades med ett begripligt språkbruk.

/Johan

Osteopat? Absolut inte med mening att förminska hennes budskap. Men osteopater har ett annat synsätt gällande mycket i jämförelse med en utbildad, exempelvis, virolog.

Hur som helst. Inom några dagar får vi svar. Fotsätter japanerna att kassera vaccin så är det något som verkligen inte stämmer.

Först Astra Zenecas blodproppar och nu detta. Att alla dessa vaccinationer var förhastade borde vi alla enas om.
Citera
2021-08-30, 23:37
  #611
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Du kan ge dig på att det finns undantag för att inte "avslöja affärshemligheter"...

/Johan

Säkert, men har man åberopat några sådana eller finns ingredienserna offentligt nu någonstans?
Citera
2021-08-30, 23:44
  #612
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Otur2
Osteopat? Absolut inte med mening att förminska hennes budskap. Men osteopater har ett annat synsätt gällande mycket i jämförelse med en utbildad, exempelvis, virolog.

Hur som helst. Inom några dagar får vi svar. Fotsätter japanerna att kassera vaccin så är det något som verkligen inte stämmer.

Först Astra Zenecas blodproppar och nu detta. Att alla dessa vaccinationer var förhastade borde vi alla enas om.

Du har delvis rätt där!

Men de har rätt omfattande utbildning i andra länder än Sverige. Kiropraktorer i Norge läser delar av läkarprogrammet och pluggar sammanlagt i 5 år. Liknande verkar gälla för USA:

https://en.wikipedia.org/wiki/Osteop..._United_States

/Johan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback