2021-08-25, 20:52
Medlem
Jag fick skuldsanering inledd i slutet av augusti 2016 men beviljades först i januari 2017. Jag var helt säker på att min anmärkning skulle ligga kvar till min sista betalning i januari men fick ett utdrag från credifsafe där det framgår att jag varken har skuldsanering eller anmärkning. Mycket märkligt...
Citera
2021-08-25, 21:01
Medlem
Om sista betalningen genomfördes augusti så har väl dina 5 år gått. Anmärkningarna försvinner så fort skuldsaneringen är avklarad.

Iofs låter det märkligt om de redan försvunnit.

Edit: läste för snabbt. Din första betalning gjordes alltså i januari? Ja då är det väl lite märkligt kan man tycka.
Citera
2021-08-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Om sista betalningen genomfördes augusti så har väl dina 5 år gått. Anmärkningarna försvinner så fort skuldsaneringen är avklarad.

Iofs låter det märkligt om de redan försvunnit.

Nej, min sista betalning görs i januari. Iofs räknas tiden from skuldsanering inleddes och inte när den beviljats vilket var i januari 2016
Citera
2021-08-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Nej, min sista betalning görs i januari. Iofs räknas tiden from skuldsanering inleddes och inte när den beviljats vilket var i januari 2016

Jag skulle kunna testa med ett mikrolån på 1000 kr så länge det inte syns på min UC. Det blir väl ingen belastning för mig om jag skall ta ett större lån till ex en lägenhet? Dvs att min UC Score sänks?
Citera
2021-08-25, 22:06
Medlem
Glostrups avatar
Du har precis avslutat skuldsanering, och din första tanke är att ta ett lån?

Känner du inte att du har lärt dig något av att hamna i en skuldfälla och sedan leva med skuldsanering - som de facto innebär att du faktiskt inte har gjort rätt för dig, utan att du har lyckats undvika att betala tillbaka alla de skulder du dragit på dig?

Skippa lån, utom möjligtvis bolån eller CSN.
Citera
2021-08-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Du har precis avslutat skuldsanering, och din första tanke är att ta ett lån?

Känner du inte att du har lärt dig något av att hamna i en skuldfälla och sedan leva med skuldsanering - som de facto innebär att du faktiskt inte har gjort rätt för dig, utan att du har lyckats undvika att betala tillbaka alla de skulder du dragit på dig?

Skippa lån, utom möjligtvis bolån eller CSN.

Nu var det inte dina moraliska betänkligheter som tråden handlar om. Jag undrade hur det överhuvudtaget kunde vara möjligt. Jag kommer dock att ta ett blancolån i vår i syfte att köpa en billig lägenhet
Citera
2021-08-26, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Jag skulle kunna testa med ett mikrolån på 1000 kr så länge det inte syns på min UC. Det blir väl ingen belastning för mig om jag skall ta ett större lån till ex en lägenhet? Dvs att min UC Score sänks?
Nej du ska inte ta något mikrolån, har du inte lärt dig något människa? Lån förstörde ditt liv, och nu är du sugen att testa igen? Du ska jobba ihop tusenlappen. Om du bara vill veta hur mycket bolån du kan ta så går det att ta reda på just det.
Citera
2021-08-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Nej du ska inte ta något mikrolån, har du inte lärt dig något människa? Lån förstörde ditt liv, och nu är du sugen att testa igen? Du ska jobba ihop tusenlappen. Om du bara vill veta hur mycket bolån du kan ta så går det att ta reda på just det.

Jag tolkade TS inlägg om mikrolån som att hen ville testa om hen var kreditvärdig redan nu.
Citera
2021-08-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Jag tolkade TS inlägg om mikrolån som att hen ville testa om hen var kreditvärdig redan nu.

Exakt, vilket jag var. Nu inga lån förrän till sommaren då till lägenheten. Helt du är jag inte även om jag är dålig på ekonomi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in