• 1
  • 2
2021-08-25, 20:13
Medlem
olasvenssons avatar
Ponera att man i framtiden måste ha Corona-pass för att kunna resa. Hur får man tag i falska pass? Falskt men som exakt ser ut som äkta.
Citera
2021-08-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Ponera att man i framtiden måste ha Corona-pass för att kunna resa. Hur får man tag i falska pass? Falskt men som exakt ser ut som äkta.

Inom EU fungerar det mestadels med en QR-kod i app. Bosatt utanför Sverige och vi har haft sådant ett bra tag både för inträde på ställen och för resa till EU-länder som är intresserade av att kontrollera.

Falskt pass? Du får hacka någon server och generera en äkta QR-kod.
Citera
2021-08-25, 20:23
Medlem
Henriksss avatar
Falskt pass är nog omöjligt.
Vad du kan hoppas på är att ge läkaren eller sjuksystern en eller två 500-lappar för att hälla vaccinet i vasken. Sedan är det klart 👍
Citera
2021-08-25, 22:26
Medlem
Jag misstänker starkt att många länder utanför Sveriges gränser kommer gå mycket hårt åt de som fuskar med vaccinpassen. Fusk av det här slaget ses igenom förr eller senare. Glöm då de mellanmjölksstraff som vi har i Sverige när du trillar dit utomlands. Det är inte värt det, res inte alls eller ta vaccinet och få ditt pass på vanlig väg.
Citera
2021-08-25, 23:09
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Falskt pass är nog omöjligt.
Vad du kan hoppas på är att ge läkaren eller sjuksystern en eller två 500-lappar för att hälla vaccinet i vasken. Sedan är det klart 👍
Tror nog läkaren skulle kräva åtminstone 15-20 papp för att ens överväga att göra så, och det ifall de inte heller hade velat ta vaccinet. De riskerar helt enkelt för mycket
Citera
2021-08-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Tror nog läkaren skulle kräva åtminstone 15-20 papp för att ens överväga att göra så, och det ifall de inte heller hade velat ta vaccinet. De riskerar helt enkelt för mycket
Precis, det finns nog inte många läkare som skulle smutsa ner sig ens för den summa du nämner. Det var väl visserligen någon enstaka som precis dömdes till ett års fängelse för att ha utfärdat falska reseintyg men det är antagligen ytterst ovanligt. Sånt här uppdagas snabbt då stort fokus ligger på frågan.
Citera
2021-08-26, 11:46
Medlem
Boka tid för vaccinering, gå dit. Ta med sig 5000:- cash som jag räcker läkaren innan de ger sprutan.
Är bra sugen på att testa. Om det inte funkar bara springa därifrån... Kanske bäst å boka på annan ort. Eller gå till en buss? Vad tror ni?
Citera
2021-08-26, 12:22
Medlem
Där finns en etablerad marknad för falska intyg i Europa redan, i Tyskland så säljs vaccin böcker utan namn.
Dessa gula böcker fyller du i med ditt namn och du anmäler dig på ett apotek där du blir registrerad i det digitala systemet och får ett vaccinpass sänt till din tel.

I Belgien så blev jag erbjuden ett vaccinpass direkt av en doktor när jag behövde ett covidtest.

Reser en del i Europa med bil och tåg och har hitintills aldrig behövt visa mitt vaccin intyg.

Sanningen är att det är väldigt få som verkar bry sig om dessa (pass) överhuvud taget.
Citera
2021-08-27, 11:58
Medlem
Popademoss avatar
Jag ska till Belgien om några veckor. Vart ska jag vända mig? Hade varit schysst att få tag i.
Citera
2021-08-27, 23:35
Medlem
Med efterfrågan kommer lösningar. I sinom tid, i sinom tid.
Citera
2021-08-27, 23:41
Medlem
Citat:

Ta en bild eller kopia av polares intyg i mobilen och visa upp den QR-koden istället.

Repa mobilskärmen eller smutsa ned den på något vis så kan du skylla på den om det inte fungerar.

Allt är skrivet med väldigt små bokstäver så det är inget som någon dörrvakt bemödar sig om att läsa på riktigt.

/Johan
Citera
2021-08-28, 22:05
Medlem
Citat:

Man måste vara riktigt dum i huvudet om man tycker att det är lättare att ordna fram ett falskt covidbevis istället för att bara ta vaccinet. Är du rädd för att dö av vaccinet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in