Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-08-25, 19:17
Medlem
Hejsan allihopa! Jag har tre frågor som rör ämnet: KOSTTILLSKOTT.

Jag har införskaffat mig följande: https://www.amazon.com/Tongkat-Longj.../dp/B07TTDFXFV

Jag köpte min på Fruugo, här: https://www.fruugo.se/tongkat-ali-extrahera-kapslar/p-35826953-73229138

Innan någon kommenterar att detta är strunt och bakpulver i piller form så kan jag bara säga såhär: TESTA. Jag känner i hela kroppen effekten utav detta punkt. Jag har testat flera olika sorters testoboosters, det här slår allting med råge.

Det är Long Jack även kallat Tongkat Ali.
Jag har strösslat omkring på nätet och sökt vad man ska dosera detta efter och enligt burken står det 2 tabletter per dag men många påstår att man ska ta mer för att verkligen känna av effekterna, någon som har erfarenhet utav detta?
Den magiska siffran verkar tydligen vara 200mg av ren rot som ska vara bryggan för att få prestationshöjningar inom träning, men hur många tabletter utav detta skulle det innebära då?

Fråga två: Någon som vet vart man kan inhandla detta till humana priser? Köpte min burk för 500 spänn + 400 kr frakt, vilket är extremt. Nästa inköp kommer vara betydligt fler burkar för att mätta fraktens kostnad men det är ju så när man tvingas handla från USA.

Min burk fastnade i tullen och jag var tvungen att uppge innehållsdeklaration varpå den slank igenom efteråt. Men när jag ringde <stor aktör på svenska marknaden för kosttillskott> häromdagen och frågade varför i tusans namn dom inte säljer preparat från detta märke (Double Wood Supplements) som tycks ha mycket intressanta saker som rent av saknas på svenska marknaden eller är krångliga att köpa/ta (bland annat Ltheanin osv som är bevisat att få den allra största silverryggen att somna som en bebis) och i synnerhet då Tongkat Ali så svarade tjejen bestämt att det beror på EU:s direktiv om "Novel Food" som förhindrar försäljning utav just TongKat Ali. Hon skulle även se över märket jag nämnde eftersom det är ganska smidigt att ha en leverantör som har precis allt som man kan tänkas vilja ha i medicin skåpet här hemma.

Hur som helst, min tredje fråga är alltså: Om jag köper på mig 15 burkar riskerar jag att det fastnar i tullen under EUs NovelFood act?
Senast redigerad av Cheddarjoe 2021-08-25 kl. 20:15.
Citera
2021-08-25, 19:31
Bannlyst
Det finns också Tongkat Ali på https://www.pipingrock.com/tongkat-ali som är en amerikansk sida skickar från USA till Sverige. Brukar vara bra priser där

Jag köpte kom igenom utan problem.

Har inget annat svar på vad novel food law är
Senast redigerad av earl.Shaftesbury 2021-08-25 kl. 19:33.
Citera
2021-08-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av earl.Shaftesbury
Det finns också Tongkat Ali på https://www.pipingrock.com/tongkat-ali som är en amerikansk sida skickar från USA till Sverige.

Vilken produkt köpte du? Vad doserar du? Hur tycker du att det känns?
Citera
2021-08-25, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Vilken produkt köpte du? Vad doserar du? Hur tycker du att det känns?
Köpte deras ultra.
Jag käkade väldigt mycket olika samtidigt.

Jag kände mig generellt bra. Men som sagt svårt att säga vad som gjorde vad.
Citera
2021-08-25, 19:38
Medlem
Citat:
Köpte deras ultra.
Jag käkade väldigt mycket olika samtidigt.

Jag kände mig generellt bra. Men som sagt svårt att säga vad som gjorde vad.

Den burken jag har hemma motsvarar deras Extreme (200:1) men begriper inte riktigt hur mycket det är. Har som sagt läst på flertalet olika forum att flera användare, oberoende av varandra har testat och kommit fram till att ca 160-200mg ren rot är den magiska gränsen men hur mycket är det då?

Skillnaden mellan deras Ultra och deras Extreme verkar vara ganska stor... 20:1 och 200:1 det är 10x mer i Extreme.
Citera
2021-09-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hejsan allihopa! Jag har tre frågor som rör ämnet: KOSTTILLSKOTT.

Jag har införskaffat mig följande: https://www.amazon.com/Tongkat-Longj.../dp/B07TTDFXFV

Jag köpte min på Fruugo, här: https://www.fruugo.se/tongkat-ali-extrahera-kapslar/p-35826953-73229138

Innan någon kommenterar att detta är strunt och bakpulver i piller form så kan jag bara säga såhär: TESTA. Jag känner i hela kroppen effekten utav detta punkt. Jag har testat flera olika sorters testoboosters, det här slår allting med råge.

Det är Long Jack även kallat Tongkat Ali.
Jag har strösslat omkring på nätet och sökt vad man ska dosera detta efter och enligt burken står det 2 tabletter per dag men många påstår att man ska ta mer för att verkligen känna av effekterna, någon som har erfarenhet utav detta?
Den magiska siffran verkar tydligen vara 200mg av ren rot som ska vara bryggan för att få prestationshöjningar inom träning, men hur många tabletter utav detta skulle det innebära då?

Fråga två: Någon som vet vart man kan inhandla detta till humana priser? Köpte min burk för 500 spänn + 400 kr frakt, vilket är extremt. Nästa inköp kommer vara betydligt fler burkar för att mätta fraktens kostnad men det är ju så när man tvingas handla från USA.

Min burk fastnade i tullen och jag var tvungen att uppge innehållsdeklaration varpå den slank igenom efteråt. Men när jag ringde <stor aktör på svenska marknaden för kosttillskott> häromdagen och frågade varför i tusans namn dom inte säljer preparat från detta märke (Double Wood Supplements) som tycks ha mycket intressanta saker som rent av saknas på svenska marknaden eller är krångliga att köpa/ta (bland annat Ltheanin osv som är bevisat att få den allra största silverryggen att somna som en bebis) och i synnerhet då Tongkat Ali så svarade tjejen bestämt att det beror på EU:s direktiv om "Novel Food" som förhindrar försäljning utav just TongKat Ali. Hon skulle även se över märket jag nämnde eftersom det är ganska smidigt att ha en leverantör som har precis allt som man kan tänkas vilja ha i medicin skåpet här hemma.

Hur som helst, min tredje fråga är alltså: Om jag köper på mig 15 burkar riskerar jag att det fastnar i tullen under EUs NovelFood act?

Detta är en bra sida inom EU 100kr frakt eller fraktfritt över 1000kr : https://ecosupplements.eu/
Där finns tongkat Ali från Swanson, kostar typ 50 kr i månaden om du tar en tablett per dag. https://ecosupplements.eu/product/swanson-tongkat-ali-400mg-120-caps/?autosuggest-term=Tongkat
Citera
2021-09-07, 19:04
Medlem
Citat:
Det finns också Tongkat Ali på https://www.pipingrock.com/tongkat-ali som är en amerikansk sida skickar från USA till Sverige. Brukar vara bra priser där

Ja köpte tongkat Ali och den fastnade i tullen och skickades tillbaka. Va ska man göra när det fastnas i tullen, finns det en möjlighet att det slinker igenom om man gör nåt?
Citera
2022-03-14, 15:54
Medlem
StriveUpwardss avatar
Här kan man läsa om Tongkat Ali och Novel Food https://ec.europa.eu/food/system/files/2019-05/novel-food_sum_ongoing-app_2018-0169.pdf
Citera
2022-03-18, 13:54
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Togkat påstås öka utsöndringen av testosteron, men det är just testosteron som ger män prostata-cancer.

Det finns studier som talar för att tongkat ökar utsöndringen av testosteron men jag har inte sett några studier om hur det påverkar risk för prostatacancer.

Risken för prostatacancer kan inte ignoreras, det är en av de farligaste cancerformerna.

Jag vore galen om jag tog tongkat, för jag är man, för min far dog i sviterna av obehandlad prostata-cancer, för jag har massor med mitt eget testosteron i min kropp redan nu (sexdrift, muskler, temperament).

Jag vill inte öka mitt testosteron ännu mer så jag får
prostatacancer.

https://www.healthline.com/nutrition/tongkat-ali-longjack-review
Citera
2022-03-20, 14:04
Medlem
Joneskuusis avatar
Tjena! Såg att jag har en burk tongkat ali i skafferiet, det är kapslar med pulver, har stått i skåpet mörkt och torrt, såg att det gick ut ”bäst före 2021 05 - .

Kan man ta det ändå eller har det slutat fungera/ tappat effekt/ möglat?

Tacksam för svar
Citera
2022-03-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Togkat påstås öka utsöndringen av testosteron, men det är just testosteron som ger män prostata-cancer.

Det finns studier som talar för att tongkat ökar utsöndringen av testosteron men jag har inte sett några studier om hur det påverkar risk för prostatacancer.

Risken för prostatacancer kan inte ignoreras, det är en av de farligaste cancerformerna.

Jag vore galen om jag tog tongkat, för jag är man, för min far dog i sviterna av obehandlad prostata-cancer, för jag har massor med mitt eget testosteron i min kropp redan nu (sexdrift, muskler, temperament).

Jag vill inte öka mitt testosteron ännu mer så jag får
prostatacancer.

https://www.healthline.com/nutrition/tongkat-ali-longjack-review
Det är väldigt enkelt att gå på regelbundna kontroller, men det klart. Det krävs ju engagemang.

Jag går till privat klinik och ser på i princip alla parametrar som kan ses i ett blodprov, väldigt uttömmande. Detta sker iallafall 1 gång om året. Sedan gjorde jag en ultraljudundersökning av hela kroppen våren 2021 för att verkligen se på djupet att allt var friskt och fint. Varenda organ och större blodflöde är checkat.

Med det sagt så sitter jag väldigt tryggt med min egen TRT på 100mg testosteron var 7e dag.

Jag tänkte börja med tongkat-ali, men jag är lite bekymrad över hur det inte är "medicinsk kvalitet", kan vara vad som helst i kapslarna som ligger hemma. Kanske låter sjukt att sätta en liten nål i en muskel var 7e dag, men för mig är det enklare att acceptera.

Testosteron gör en man så mycket positivt. Jag var nästan handikappad av ryggsmärtor, trött och evigt sliten. Nu känner jag mig som en 20åring, knullar som en gud, avancerar överallt på jobbet och privat.

Så jävla trist för män som lever i Sverige. Sverige är hopplöst efter.
Citera
2022-05-18, 11:12
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Det är väldigt enkelt att gå på regelbundna kontroller, men det klart. Det krävs ju engagemang.

Jag går till privat klinik och ser på i princip alla parametrar som kan ses i ett blodprov, väldigt uttömmande. Detta sker iallafall 1 gång om året. Sedan gjorde jag en ultraljudundersökning av hela kroppen våren 2021 för att verkligen se på djupet att allt var friskt och fint. Varenda organ och större blodflöde är checkat.

Med det sagt så sitter jag väldigt tryggt med min egen TRT på 100mg testosteron var 7e dag.

Jag tänkte börja med tongkat-ali, men jag är lite bekymrad över hur det inte är "medicinsk kvalitet", kan vara vad som helst i kapslarna som ligger hemma. Kanske låter sjukt att sätta en liten nål i en muskel var 7e dag, men för mig är det enklare att acceptera.

Testosteron gör en man så mycket positivt. Jag var nästan handikappad av ryggsmärtor, trött och evigt sliten. Nu känner jag mig som en 20åring, knullar som en gud, avancerar överallt på jobbet och privat.

Så jävla trist för män som lever i Sverige. Sverige är hopplöst efter.

jag har kört TRT i många år, har haft enorma problem med att sluta detta då jag ej mått bra på någon behandling jag kört via Läkaren. provat olika Gel och nebido som gjorde att jag fick sjukt höga HB värden, HCG funkade bra men kände mig inte riktigt 100% av det.

Jag hoppade av TRT i vintras, avslutade med 3mån HCG och körde en brygga med HCG i början i kombination av Fedogia agrestis och tongkat ali, för att senare övergå till bara fedogia och tongkat. Mår idag toppen efter ca 6mån med detta. Nu har jag hållt upp 2mån med allt och mår bra, vilket jag aldrig gjort när jag försökt sluta TRT innan.

Ska ta prover inom kort så ser jag vad mina nivåer ligger på, i Mars utan HCG låg jag på 8nmol/L vilket blir 230ng/dL. Låg just då men hoppas det har ökat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in