Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-25, 18:19
  #1
Medlem
Hur fan fick någon random jag mötte reda på min ip i andra laget? Privat steam har jag också
Citera
2021-08-25, 18:41
  #2
Avstängd
Kanske inte ska vara så kaxig nästa gång?
Citera
2021-08-25, 18:42
  #3
Avstängd
Privattaxins avatar
Det är skit lätt att ta reda på någons IP-adress idag, ingen går säker. Är ni i samma match så räcker det för hackaren att skriva netstat och så får hen alla dina uppgifter.
Citera
2021-08-25, 18:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Det är skit lätt att ta reda på någons IP-adress idag, ingen går säker. Är ni i samma match så räcker det för hackaren att skriva netstat och så får hen alla dina uppgifter.
De där i windows search fungerar det så enkelt?
Citera
2021-08-25, 18:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Kanske inte ska vara så kaxig nästa gång?
Jag överdrev kanske lite för att få svar men tack ändån
Citera
2021-08-25, 19:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Det är skit lätt att ta reda på någons IP-adress idag, ingen går säker. Är ni i samma match så räcker det för hackaren att skriva netstat och så får hen alla dina uppgifter.
nej det fungerar inte
Citera
2021-08-25, 23:23
  #7
Medlem
Telepatisks avatar
Tror inte du kan få deras IP. Antagligen går allting via servern. Vissa spel har väl dock voice-grejer som ibland går direkt som man kan få ut IP:n ifrån men låter osannolikt.

Annars så kan du ju göra ett experiment. Gå in i en match med en kompis, vars IP du har. Dra ner Wireshark och gör en capture. Skriv till honom ingame och försök med lite olika saker. Sen kan du ju filtrera i din capture mot hans IP och se om du hittar något.
Citera
2021-08-31, 19:17
  #8
Medlem
i csgos servrar är det du som connectar till en secure server. Omöjligt för han att ta din ip via servern om det inte var en privat server som han hostade kan vällan gå har inte koll på cs servrar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback