Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-24, 16:52
  #1
Medlem
hej, svårt att hitta rätt forumdel för detta fenomen som jag upplevde som barn (ca 35 år sedan).

Det var i en grop i vägen utanför huset dr vi bodde. Man hade grävt upp ett stort hål i gatan, antagligen för att reparera ett läckande avlopp eller vattenledning. Inget arbete pågick i gropen just då och detta var sen eftermiddag och solen stod lågt, alternativt var det molnigt. Jag var ute och lekte på gatan och detta hålet var ju så klart väldigt spännande. Jag kikade över kanten och i botten på hålet kring några mörka rör så flöt det fritt i luften (som jag upplevde det) några små väldigt ljusa sfärer/droppar. De var alldeles vita, som brinnande magnesium eller ledstrålkastare på en bil och flöt bara omkring där nere i botten på hålet. De var bara 1-2 cm i diameter och rörde sig väldigt lugnt. Jag minns inte att jag blev rädd eller så och då vid tillfället trodde jag att det kanske var något som blivit kvar från när de jobbat nere i hålet (vad vet jag inte eftersom jag bara var 7 år typ) Idag är jag ingenjör och jag brukar ibland fundera på vad det var jag såg där nere i gropen, mina år av akademisk utbildning har i alla fall inte givit mig någon tillfredsställande förklaring. Är det någon som har förslag på vad det kan ha varit?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback