Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2006-06-06, 00:25
  #25
Medlem
Tuesdays avatar
Just hon råkade i detta blåsväder...

9-åringen dödshotad i klassrum
Rasande mamma polisanmäld efter skolbråk


http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...711491,00.html
Citera
2006-06-06, 01:18
  #26
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exterus
Eh? Är det så jävla konstigt att anta att hennes åsikter ledde till att hon engagerade sig politiskt i ett parti som delar hennes åsikter? Är det inte så det fungerar?
I någon sorts idealvärld möjligtvis. Själv har jag varit med och värvat medlemmar till ungdomsförbund med hjälp av spritfester för fjortonåringar och vet att minst en sån fjortonåring idag är ganska högt upp (i en lokal ankdamm men ändå) och delar sedan länge det partiets åsikter. Det finns massor av ickepolitiska anledningar att gå med i ett parti. Om jag själv skulle leva om mitt liv skulle jag nog blivit aktiv socialdemokrat runt myndighetsdagen. Inte för att jag delar deras uppfattning men för att främja mig själv och öka mina möjligheter. I just denna dams fall var det nog ett allmänt behov av att få synas och vara med som avgjorde.
Citat:
Ursprungligen postat av Exterus
Hade det varit bättre om de nämnt att hon är en medlem i piratpartiet? Kanske ska vi se till att aftonbladet klarlägger vilka partianknytningar alla personer de intervjuar har?
Ja, det vore ett grundläggande anständighetskrav att berätta det när det kan tänkas ha relevans för läsarens möjlighet att värdera artikeln. Om en före detta styrelseledamot i Piratpartiet uttalar sig om piratkopiering så är det självklart relevant att berätta om styrelseskapet.
Citat:
Ursprungligen postat av Exterus
Att aftonbladet är ett journalistisk tågkrasch håller jag med om, vad jag inte fattar är varför just detta specifika fall är värt att gnälla på.
Med det resonemanget taget till sin logiska slutföljd så kan vi alltså inte klaga på något som Aftonbladet skriver så länge deras allmänna nivå är låg nog. Bra tänkt...
Citera
2006-06-06, 09:26
  #27
Banned
jordans avatar
Kärringen är ju helt tilltad

Dyker upp på all möjliga och omöjlig sätt i media. Hon tappar ju helt i trovärdighet. När jag läste första gången om klassrumsbråket så tyckte jag skolledningen var konstig men nu börjar man ju fatta att det är något som Cecila Bängström blåst upp för att kunna få någon minut i rampljuset.
Citera
2006-06-06, 11:23
  #28
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exterus
Vad spelar det för roll att denna Cecilia är aktiv i PiratPartiet egentligen? I artikeln så framgår det ju trots allt att människan är väldigt positivt inställd till fildelning.

Det är ju en stor skillnad!

Jag själv undrade varför en moder ringer upp Aftonbladet och frågade om de inte vill komma hem till henne och göra en intervju om hennes fildelning. Det vore ju självklart ointressant för Aftonbladet med tanke på att det finns 999.999 andra som också gör det.

Att hon sitter med i styrelsen för Piratpartiet reder onekligen ut en del tvivel om varför hon står där och ser så käck ut medans hon blir polisanmäld av Pontén.
Citera
2006-06-06, 12:45
  #29
Medlem
Jag tjänar 10 kr varje dag på att INTE köpa Aftonbladet.

Allvarligt, har Aftonbladets "journalister" fått sina utbildningar i ett corn-flakes paket eller? Källgranskning någon...hallå
Citera
2006-06-06, 17:28
  #30
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exterus
Vad spelar det för roll att denna Cecilia är aktiv i PiratPartiet egentligen? I artikeln så framgår det ju trots allt att människan är väldigt positivt inställd till fildelning.
Aftonbladet vinklar historien så det ser ut som att det är normalt bland småbarnsmammor att (olagligt?) gratis kopiera och ladda ner upphovsrättskyddat material som kostar tusentals kronor i handeln.

Varför dom gör så här hela tiden vet jag inte, påminner om den vanliga familjen som såg Hitlerhälsningar i Narniafigurer med rörlig arm, det gör inte normala människor, endast vänstersektmänniskor kan se sånt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback