Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2006-06-05, 17:07
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uma-Ness
Nya In Flames och nya Cradle Of Filth? rätta mig om jag har fel men har inte båda banden funnits i minst 10 år? Jag var och såg AC DC i London för 6 år sedan så jag har inte precis börjat lyssna på Heavy Metal. Och kom inte och säg att inte AC DC är Heavy Metal för då får jag spel

AC/DC är Hard Rock INTE Heavy Metal
Citera
2006-06-05, 18:11
  #110
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Inte för att vara petig, men att nämna Behemoth som ett exempel på dödsmetall är väl att ta i, åtminstone om man just påpekat att Naglfar är black metal...

Jag har hört att Behemoth's nya material skall vara en blandning av black och death metal, men eftersom jag själv inte har hört det kan jag inte uttala mig... Gamla Behemoth tycker jag dock helt klart kan kallas black metal och har inget med döds att göra...



Har du inte hört Demigod har du verkligen missat något, om du gillar dödsmetall alltså.

Lyssna på Slaves Shall Serve samt låten Demigod så är du fast direkt!
Citera
2017-12-16, 09:45
  #111
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
In Flames har nästan alltid varit grymma, även nu är det ett bra band och de kör nu metalcore, men jag är inte emot genren på något sett. Det är en bra musikstil. Jag älskar dock deras tidigare album allra mest. Jag förstår inte varför folk klagar över nya In Flames alls, njut!

Edit: jag såg inte att sista inlägget skrevs 2006. Men jag ville skriva det jag skrev bara.
Citera
2017-12-16, 13:45
  #112
Medlem
Frimurares avatar
Deras tre senaste skivor har jag inte gillar alls. Den senaste skivan jag verkligen tyckte om var Clayman. Det fanns ganska många bra låtar på Reroute To Remain.

På Soundtrack, Come Clarity och A Sense Of Purpose fanns, typ, två bra låtar vardera.

Jag tycker verkligen att In Flames bör byta namn.
Citera
2017-12-19, 08:09
  #113
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Deras tre senaste skivor har jag inte gillar alls. Den senaste skivan jag verkligen tyckte om var Clayman. Det fanns ganska många bra låtar på Reroute To Remain.

På Soundtrack, Come Clarity och A Sense Of Purpose fanns, typ, två bra låtar vardera.

Jag tycker verkligen att In Flames bör byta namn.
Battles är alltså dålig?
Citera
2017-12-19, 13:25
  #114
Medlem
Frimurares avatar
Den är inte något vidare, nej. Det är dock bara min åsikt. Jag är inte så förtjust i när band ändrar sin musikstil på ett sådant vis.

Man kan ju alltid hoppas att bandet hittar tillbaka till gammal och god form någon gång
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback