Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-08-23, 11:12
  #13
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Klassiska herrkläder är dyra att tillverka och sälja, av flera olika skäl. Men det verkar inte riktigt som om det är den typen av plagg TS syftar på, och då skulle jag snarare säga att det är av samma anledning som en streamingtjänst som innehåller sport (dvs mer eller mindre specifikt riktat till män) kostar fyra-fem gånger mer än en som bara innehåller filmer och serier. Helt enkelt för att de är villiga att betala.
Citera
2021-08-23, 12:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
nej inte alls, bara vanliga butiker i centrala stockholm. jag har slutat handla där för länge sen, minst några år iafl. inte värt pengarna utan det är som man misstänkt Sp, UK och tyskland som gäller framöver. här är det dött om man inte tjänar 30-50k netto varje månad.

Har aldrig betalat de pengarna du nämner för T-Skortor och Mjukisbrallor.
Har slitit ut några det senaste året när man jobbat hemma, men då pratar vi max 200 sek/Plagg.
Skulle aldrig betala mer en så.
Men sådana saker köper man i nån outlet, kanske inte senaste flugan men frugan och katterna bryr sig inte mycket om vad jag har på mig.
Däremot riktiga herr kläder är faktiskt knepigt att hitta, och sällan till riktigt bra priser.
Citera
2021-08-23, 12:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
Det har du väldigt fel, märket har inte med saken att göra.. du kan täcka för märket och jämföra med billig plagg hur färg, tygkvalite ser ut.. hur det är sytt... ja det är dag och natt på plaggen.
Jag skulle kunna skära ut märket på plaggen bara jag får det fina tyget och passformen etc för en normal pris och inte de dyra priserna som tvingas på vanlig konsument idag, inte konstigt att man hittar förstörde plagg för att företagen hellre förstör det än låter folk ha det så de kan sälja och omsätta miljoner varje år.
det finns vägar, jag använder mycket vita skjortor i mitt arbete och fann att de är väldigt dyra på en herrekipering men hittade detta skrädderi på nätet som syr upp den för en tredjedel av priset.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback