Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-21, 09:13
  #1
Medlem
Hittade ingen tråd om denna och nu har jag haft daglig koll på denna aktie sedan Q3 2020.

Under slutet av Juli så rapporterade företaget att deras Fibromyalgia Phase 3 skulle stoppas mot nya patienter pga att den inte varit lika effektiv när de använde dubbla doser eller något i den stilen men att det varit lyckat när de använt mindre doser. Detta ledde till att aktien föll ner från ca $1 till $0.70 under en helg. De har fortfarande pågående patienter som de kommer fortsätta studierna på.

Sen har de följande saker på gång:

- TNX-1800: som är en ”single dose” vaccin som ska räcka flera år. De kommer även ha ”booster shots” som är någon slags komplettering 8 månader efter till de som vaccinerat sig.

- TNX-2100: Antikropp/covid test via huden vilket förenklar testandet enormt.

TNX-102: En produkt som kommer öka sömnkvalitén för människor.

- De har även skaffat tre anläggningar rätt så nyligen.

- De har spenderat ca $20M under Q2 i år och har pengar så det räcker i flera år samt att de inte har några skulder.


Tycker att nu är en riktigt bra tid att köpa in sig och ville dela med mig med så många jag kan. Kursen ligger på $0.66. Förra året låg aktien på en liknande bana i flera månader utan några nyheter. Undrar vart en bra nyhet kan skicka den här aktien.

Vore nice att få höra om någon har några synpunkter på denna aktie, ifall det finns andra flashbackare som äger den.
Citera
2022-01-01, 18:50
  #2
Medlem
Ser ut som aktien gått ned en bra bit. Finns det någon annan som har aktien i sin portfölj?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback