Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Tycker du människan är ett nattdjur?
Ja
66,67%
4 röster
Nej
33,33%
2 röster
2021-08-20, 00:08
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag antar det att människan inte är ett djur som är vaken på natten, men om man inte kan sova så är det inte speciellt roligt. Att inte få drömma eller komma i sömn känns väldigt segt.

Tycker du att människan kan vara uppe på nattid?
Citera
2021-08-20, 00:16
  #2
Medlem
boozerlions avatar
Okej då vet vi.

Faktum är bara att jag ALLTID varit en nattmänniska, det är närmaste omöjligt för mig att somna innan kl 06.00 ish. Det har varit så sedan jag var runt 8år gammal om inte tidigare.

Men vad vet jag, en jävla nolla på nätet skriver annat.
Citera
2021-08-20, 00:21
  #3
Medlem
Forkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag antar det att människan inte är ett djur som är vaken på natten, men om man inte kan sova så är det inte speciellt roligt. Att inte få drömma eller komma i sömn känns väldigt segt.

Tycker du att människan kan vara uppe på nattid?


Jag vill också kyssa Rihanna. Fast har en lurkande tanke att hon luktar illa. Den bara finns där med mig varje natt så sover högst 3 timmar innan jag spårar ur. Drömmer oftast om att hon luktar skit men vaknar med insikten att hon luktar nog fan gott ska vi se, så kan jag leva en dag till. I hopp finns tro min broder
Citera
2021-08-20, 02:22
  #4
Medlem
spermaoffrets avatar
Det behövs, och har alltid behövts folk som kan vara uppe på natten.

Om du inte gillar det, ja, då är det bra att vissa är uppe på natten.
Citera
2021-08-20, 02:47
  #5
Medlem
Detta borde ge svar.. för övrigt är är både jag farsan och farmor nattugglor och går sällan och lägger oss innan 04:00

https://www.youtube.com/watch?v=BPJ0729NVjw
Citera
2021-08-20, 03:56
  #6
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boozerlion
Okej då vet vi.

Faktum är bara att jag ALLTID varit en nattmänniska, det är närmaste omöjligt för mig att somna innan kl 06.00 ish. Det har varit så sedan jag var runt 8år gammal om inte tidigare.

Men vad vet jag, en jävla nolla på nätet skriver annat.


Du borde flytta till amerika. Dom är typ 6 timmar bak oss.

Så där är klockan Bara 24:00, en rätt lagom tid att gå och lägga sig
Citera
2021-08-20, 09:55
  #7
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag läste någon gång någonstans att en viss procent av alla människor är programmerade för att vara nattmänniskor då dessa behövdes för att hålla vakt på nätterna. Nu är vi nere på jägar- och samlartid då, men även nu behövs ju nattarbetande folk. Problemet i dagsläget är att människor sällan tar detta i beaktande vid yrkesval, med en hel del lidande som följd när nattugglan försöker hålla sig vaken på kontoret och den dagpigge sluter sig igenom nattpassen på sjukhuset.
Citera
2022-06-14, 02:26
  #8
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Människan är skapat för nattsömn, men endel kanske vänjer sig med en god sömn på dagtid.
Citera
2022-06-14, 04:01
  #9
Medlem
neuron-drones avatar
Gammal tråd men jag är då rakt inte en morgonmänniska. Hade jag varit arbetsför hade jag lätt kunna nattjobba. Flesta är väl morgonmänniskor men inte så extremt som samhället vill ha det. Tror de flesta vill gå upp runt 8-9, inte kl 5:30. Det är dock störigt när morgonmänniskor tvingar sig själva att vara uppe sent så att de inte får sova, skulle jag vara morgonmänniska skulle jag vara i säng kl 22 senast. Så mysigt.

Men istället offrar de sömnen. Känns konstigt. Som om de skulle offra att äta och det gör ingen, alla äter 5 ggr om dagen och fin mat. Eller ta på sig sjaviga kläder bara för att.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback