Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 19:37
  #1
Medlem
saraswaras avatar
Det är inte en pompös och fantastisk historia som man går och säger "mind blown!" "världens bästa film" efter det att man har sett, men den är helt klart en 3+/5 film som sneglar på 4:an och som får en att må bra!

Det är jättekul att följa ack så glade och omedvetne Ryan Reynolds käcka karaktär (non playable character) som tror han jobbar på banken, och som en dag bestämmer sig för att försöka flirta med en tjej (spelare) som han ser och blir tagen av.

Det känns lite fånigt att bekänna men jag satt fan med gråten i halsen ett par tre ggr under filmen dessutom, så filmen har allt hjärta med.

Jag såg dessvärre en cam-ripp, och det ångrar jag, för slutet var på spanska, så jag fick ladda ner en annan ver, och ja, samma olycka kan drabba dig, och dessutom fick jag eq'a 1 khz + allt ovan ordentligt högt i vlc för att över huvud taget höra vad de sa.

Jag hade ingen aning om att den gick på bio i Sverige då jag såg den, hade jag vetat det, och hur bra den var, så hade jag gått och sett den där istället, vilket jag råder dig till!

Jag hade helkul i alla fall! Popcornunderhållning av hög klass, med den ack så viktiga TANKEN bakom. Ingen hjärndöd film det här inte.
__________________
Senast redigerad av saraswara 2021-08-19 kl. 19:42.
Citera
2021-08-19, 19:38
  #2
Medlem
Hundvisslarens avatar
Såg den igår. Den var faktiskt lite rolig. Kul snurr på Truman show, med action och humor. Jag gillade den!
Citera
2021-08-19, 20:18
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Slitet koncept.
Citera
2021-08-19, 20:19
  #4
Medlem
Captinheros avatar
Såg den förra veckan , blev missnöjd, helt ok koncept men tröttsamt upprepande typ av skämt man hört 100 ggr förr.

Kanske man blivit mätt på Ryan Reynolds helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2021-08-19 kl. 20:28.
Citera
2021-09-23, 22:08
  #5
Medlem
carminaburanas avatar
Fy satan vilket skräp, säkert underhållande för en 12 åring. skämskudden, specialty när de använder "äkta" lingo och riktiga youtubes.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2021-09-23 kl. 22:39.
Citera
2021-09-26, 20:00
  #6
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Visuellt snyggt. Känns som en intressant idé men tycker det blev inte så bra. Tror det hade varit bättre om det enbart utspelades i "spelet", och det inte var kopplat till den verkliga världen. Dessutom måste man nog vara rätt insatt i spel för att fatta referenserna, för övriga är det nog bra lite obegripligt. För den stora publiken är The Truman Show bättre, på liknande tema. Blir 5/10 för mig.
__________________
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2021-09-26 kl. 20:02.
Citera
2021-10-01, 23:03
  #7
Medlem
Zog Ruless avatar
Riktigt besviken tyvärr, trodde att den skulle vara mycket bättre. Blev aldrig någon riktigt bra känsla i filmen och den var mest ointressant. Synd.
Citera
2021-10-01, 23:07
  #8
Medlem
Funkade för mina söner på 10 och 13 år. Jag och tonåringen garvade gott åt sockan som inte skulle röras. Akward moment, men en hyfsad rulle för barnen.
Edit. De kände till alla youtubers, making me feeling old...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback