Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-08-19, 23:24
  #13
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Morgan Johansson: Det vaor då själve jäuvulen att det är så höuga margInAolskatter på ministerlönen i det hara landet.
😂
Citera
2021-08-19, 23:26
  #14
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Jag vill inte vara bringer of bad news i dessa dagar av Bagdad-Biden-Bedlam-Bob, men nu har klimataraministern frusit ihjäl.

Åtminstone har Stefan Löfvén, last man standing, själv besökt Kina, jag menar deras ärkefiende Indien, och återvände med en tatuerad röd prick i pannan. Hans överlevande medarbetare på Rosenbad vågade inte säga någonting om det. Men när hans läkare sen frågade honom om vad det är för fläck han har på pannan där, svarade han:

"- Jo, jag satt en halv timme i personligt toppmöte med prime minister Modi. Sen pekade han på sitt huvud och sade:
'- Mr. Loevfen, you are lacking something very important up here!'"

https://www.youtube.com/watch?v=ynC0IH9zQJU

Tack för kvällens Fb-garv!!!

mnb2021;s story påminner om en Reagan berättade;

So this Polish and Russian dogs were asking the American dog what life was like in the US. The American dog said "well you bark and you get some meat, you bark some more and you get more meat".
"What´s ´meat´?" asked the Russian dog.
The Polish dog said: "What´s ´bark´?" (sorry för OT!)
Citera
2021-08-19, 23:38
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tack för kvällens Fb-garv!!!

mnb2021;s story påminner om en Reagan berättade;

So this Polish and Russian dogs were asking the American dog what life was like in the US. The American dog said "well you bark and you get some meat, you bark some more and you get more meat".
"What´s ´meat´?" asked the Russian dog.
The Polish dog said: "What´s ´bark´?" (sorry för OT!)
Det är On Top, om du kan överföra det till dagens svenska förhållanden. För vilket det inte saknas inspiration.

Som kanske någon kan göra med detta Sovjet-skämt. Statspropagandan sade hela tiden hur USAs ekonomi stod på randen till ruin. Folket svarade:
"- Ja, de står där uppe och tittar ned på oss här."
Citera
2021-08-20, 00:18
  #16
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
I Sverige, vad kallar man en dag med 2 blodiga hedersmord med blodiga knivar, fullt klankrig med 100 inblandade i centrum, 3 trettonåringar som blir kastade från balkongen på 7:e våningen, 150 förnedringsrån runt om i landet och en våldtäktsman som får en miljon i skadestånd?

En helt vanlig tisdag!

//FCR
Citera
2021-08-20, 00:21
  #17
Medlem
I förrgår sköt talibanerna ihjäl två demonstranter. Per capita var de då nästan en fjärdedel så våldsamma som Sverige samma dag. Det är inget skämt, men det låter som ett, så det får gå ändå.
Citera
2021-08-20, 00:29
  #18
Medlem
Johanna Carsbrant på SwebbTVs program "Ring SwebbTV" formulerade det tidigare i år i min mörka humor rätt lustigt (och jag parafraserar, men ungefär):
"- I vissa muslimska kulturer får kvinnor i familjen inte börja äta förrän männen har ätit färdigt. Analfabetiska kvinnor kommer till svensk SFI och får där höra att alla 31 kön har lika rättigheter. Tänk om de tar till sig av det och går hem till sina makar och säger till dem:
'- Jag är hungrig. Jag vill äta!'
Vad händer med dem då? Blir det balkongen? Det är så oansvarigt."
Citera
2021-08-20, 14:28
  #19
Medlem
Sovjetunionen hade invigt en ny bilfabrik. Västliga journalister bjuds in för att titta på ett 100tal färdiga bilar som stod utanför fabriken, klara att levereras.

Representanten för fabriken höll det sedvanliga talet om Sovjets framgångar.

En amerikansk journalist lyfter på huven till en av bilarna och ser att där inte finns någon motor. Han fortsätter till nästa bil och till slut alla bilarna, i ingen sitter någon motor.

Upprörd går han fram till representanten och skriker: Va är det för biltillverkning ni har här i Sovjet, inte en av era jäkla bilar har någon motor!

Representanten skriker tillbaka: Skall du säga, ni lynchar ju era negrer!
Citera
2021-08-21, 00:25
  #20
Medlem
En skatteparasiterade kofta vet inte hur ett 100:årigt kalkbrott om 30 år kan påverka ett ogräs som du rycker upp med roten ur din blomsterrabatt. Därför får ingen cement produceras i Sverige. Sen frågar man staten själv:
"- Vilka är den här miljonen människor som finns här i landet?
- Ingen aning!
- Vad gör ni med de här 1000 miljarder kronorna om året?
- Ingen aning!"

Sen röstar svensken på samma partier som i förra valet ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback