Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-03, 19:15
  #2509
Medlem
runefjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leonpeon
Lyssnat nu på morgonen i appen prime crime och det här va fan riktigt sjukt asså…..
Jag lyssnar också på Prime Crime. Reflekterar över att inget förhör finns där med Niclas, han som blev knivhuggen. Är det en miss att det inte lagts upp, eller kunde han inte höras av nån anledning?
Citera
2022-02-03, 21:38
  #2510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runefjun
Jag lyssnar också på Prime Crime. Reflekterar över att inget förhör finns där med Niclas, han som blev knivhuggen. Är det en miss att det inte lagts upp, eller kunde han inte höras av nån anledning?

Han är hörd, finns i FUP.
Citera
2022-03-16, 11:56
  #2511
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (Hovrätten dömer för ytterligare fall av grovt olaga hot):
Citat:
Lunds tingsrätt dömde den 22 december 2021 en person för bl.a. försök till mord och nio fall av grovt olaga hot. Hovrätten dömer för grovt olaga hot i ytterligare fyra fall.

Till skillnad från tingsrätten bedömer hovrätten att gärningsmannens agerande mot fyra målsägande uppfyller kraven för att utgöra olaga hot. Beträffande två av dessa målsägande har hovrätten funnit det utrett att gärningsmannen befunnit sig nära och gått mot målsägandena med kniv i handen samtidigt som denne haft ögonkontakt med dem. Dessa målsägande har dessutom strax dessförinnan förstått att en av deras lärare attackerats. Mot den bakgrunden anser hovrätten att agerandet utgjort olaga hot och att hoten varit och verkat akuta för målsägandena. Hovrätten finner även att gärningsmannen haft uppsåt till gärningarna och att de olaga hoten ska rubriceras som grovt brott.

Hovrätten bedömer också, till skillnad från tingsrätten, att ytterligare två personer ska anses ingå i den krets av elever som gärningsmannen riktat vapen mot och sin uppmaning att gå tillbaka in i skolan till. Enligt hovrätten har även dessa två målsägande haft skäl att känna allvarlig rädsla på grund av gärningsmannens agerande. Hovrätten finner även i detta fall att gärningsmannen haft uppsåt till gärningarna och att dessa ska rubriceras som grovt brott.

Beträffande övriga tre målsägande instämmer hovrätten i tingsrättens bedömning att det inte är bevisat att gärningsmannen gjort sig skyldig till olaga hot riktat mot just dem. Även hovrätten ogillar således åtalet i dessa tre fall.

Även om hovrätten dömer gärningsmannen för ytterligare fyra fall av grovt olaga hot instämmer hovrätten i tingsrättens bedömning av straffvärde och påföljd, dvs. sluten ungdomsvård i 2 år 6 månader. Hovrätten höjer dock skadestånden för de målsägande där gärningsmannens fälls till ansvar i hovrätten.

Mer om målet

I augusti 2021 utsattes en skola i Eslöv för en s.k. skolattack där en lärare knivhöggs allvarligt och flera lärare och elever hotades. Gärningen motiverades delvis av ett s.k. hatbrottsmotiv. Gärningsmannen var maskerad och iklädd något som får liknas vid en stridsmundering och var beväpnad med knivar och pistol liknande föremål. Sju av målsägandena som gärningsmannen inte dömdes för brott i förhållande till vid tingsrätten, överklagade tingsrättens dom i de delar den berörde dem.
Hovrätten över Skåne och Blekinge, mål: B 206-22
Citera
2022-07-23, 04:37
  #2512
Medlem
Någon som har FUP och protokoll?
Jag har tryckt på div länkar i inäggen här, men kommer bara till 404-felmeddelande, så jag gissar att just de länkarna inte är aktiva längre.
Var ju ett tag sedan FUP och protokoll laddades upp där så... 🤷‍♀️
Citera
2023-01-25, 12:16
  #2513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likeifliksom
Någon som har FUP och protokoll?
Jag har tryckt på div länkar i inäggen här, men kommer bara till 404-felmeddelande, så jag gissar att just de länkarna inte är aktiva längre.
Var ju ett tag sedan FUP och protokoll laddades upp där så... 🤷‍♀️


FUP + DOM

https://www.mediafire.com/folder/tdm...ök+Skola+Eslöv
Citera
2023-03-26, 12:45
  #2514
Medlem
Föräldrarnas hus är ute till salu nu. Jag är personligen lite förvånad att det tagit så lång tid.
Citera
2023-03-31, 23:57
  #2515
Medlem
Gardenhose88s avatar
Efterbliven husblatte som går
Imot sina egna han är fucking curryneger och ska spela vit. Förvånar mig inte att hans pappa är miljöpartist.

Någon som har video på det hela som kan dela med?
Citera
2023-10-21, 22:48
  #2516
Medlem
Vad gör han idag? Väldigt tragiskt fall.
Citera
2023-11-03, 16:31
  #2517
Medlem
LookWhosBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Vad gör han idag? Väldigt tragiskt fall.

https://omni.se/domda-glorifierar-sk...s-hem/a/O856bb
Citera
2023-11-03, 23:18
  #2518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookWhosBack
https://omni.se/domda-glorifierar-sk...s-hem/a/O856bb

Förvånande...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback