Citat:
Ursprungligen postat av
n00bStylE
Arbetar till o från på en del industrier, bland annat värmeverk där dom eldar soppor. Kan bekräfta att allt som brinner eldas upp. Har sett en del lustiga saker ta sej igenom bränsleskruvarna o ner i pannorna, ett järnspett på 1,5 meter va väll det värsta. Brukar själv sortera glas, metall o ev. kartong men i övrigt brinner allt. Skulle de åka med nån kapsyl eller en bit glas så är det inte hela världen, åker somsagt med värre skit i pannorna än så.
För övrigt eldar vi visst batterier, dock bara på sakab i Örebro om jag kommer ihåg rätt. Tror dom maler ner batterierna innan dom eldar dom, grisigt jävla ställe. Är dit medicinskt avfall o sån skit går med, o färg/kemikalier etc. med. Ner i pannan med allt bara, de brinner vid rätt temperatur.
Jag gör på samma sätt, men jag har en liten annan fråga ang. matavfall.
Stämmer det att (vissa?) värmevärk fick problem med för höga temperaturer när dessa slutade slängas med hushållssopor så man numera blandar in en viss andel från matavfallet? (Inte allt bara en del.)
Edit: Endast nyfiken, vägrar använda de där värdelösa nedbrytbara påsarna och riskera städning av massa kladd...