Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-08-18, 19:39
  #1
Medlem
Män vill alltid JAGA...om det är tjejer som mest tar initiativ blir det aldrig bra.
Tjejer, håller ni med?
Citera
2021-08-18, 19:49
  #2
Medlem
CC75s avatar
Nu är jag visserligen inte en tjej men jag vill ändå påpeka att ditt påstående är fel. Män vill inte alls alltid jaga. Min uppfattning är att en stor minoritet män skulle välkomna om tjejer tog mer initiativ.

// CC
Citera
2021-08-18, 19:52
  #3
Medlem
Det blir alltid bra när tjejerna tar initiativ..
Dom längsta och bästa förhållande jag har haft, har varit med just dessa tjejer.

Har blivit betydligt mer sviken av tjejer som inte tar initiativ. Som man måste ligga i och jaga hela tiden.

Men jag gissar på att det är väldigt stor skillnad på vars man bor.
Skulle det vara mitt i sthlm, så skulle jag anta att hon har varit med 300pers och jagar flera samtidigt.
Bor man i mindre stad ute på landet med några tusen så fungerar det nog bättre.
__________________
Senast redigerad av Noccofocus 2021-08-18 kl. 19:56.
Citera
2021-08-18, 19:57
  #4
Medlem
maxatdunders avatar
Nej, pallar inga spel. Om man attraheras av tjejen så visar man det, om hon då väljer att spela spel över t.ex sms och sånt är det bara tradigt som fan. Spelar hon svårflörtad bör hon visa intresse för annars drar man bara till nästa..
Citera
2021-08-18, 19:59
  #5
Medlem
dooeys avatar
Håller inte med här. Min första riktiga flickvän var inte alls jag som jagade utan lite mer hon faktiskt.
Hon tog initiativ till att chatta på msn, att vilja ta en promenad och ses etc. Verkar vara ovanligt att så sker och önskar det skedde oftare, men det har väl en del att göra med hur tjejer inte vill framstå som "billiga" samt deras skepticism mot killar generellt p.g.a dåliga erfarenheter samt feminism/manshat.
Citera
2021-08-18, 20:05
  #6
Moderator
pbos avatar
Trådstarten har lite svag frågeställning, men tråden får en chans. Inlägg som bara uttrycker medhåll med TS kommer dock att raderas.

/mod
Citera
2021-08-18, 20:11
  #7
Medlem
Bara obehagliga otrevliga falska tjejer vill bli jagade.

Så nej, killar som är något att ha jagar aldrig motvillig trista fega passiva kvinnor.

Det enda de har att erbjuda en man är jakten. När hon är fångad är hon ointressant.
Citera
2021-08-18, 20:21
  #8
Medlem
TS har fel, alla män vill inte jaga och det kan bli väldigt bra om tjejer vågar ta initiativ. Ofta läser man inlägg där tjejer (och även vuxna kvinnor) luftar sina små bryderier om män de är intresserade av. "Vad vill han? Varför hör han inte av sig? Hur länge ska jag vänta? Vill han ha en relation eller bara sex?"
Om de istället tog initiativ, frågade och kommunicerade, slapp de undra och blev antingen lugnade, eller ledsna men kan då gå vidare. Undrar hur många relationer som aldrig blivit något av för att kvinnan inte vågade ta initiativ?

En orsak att kvinnor inte vill ta initiativ, bortsett från de som nämnts, är att de är rädda att bli nobbade. Män är vana att bli nobbade, det händer hela tiden och är inget man hänger upp sig på. Men kvinnor tar det personligt och tror att det är något fel på dem, fast det bara handla rom personkemi och att alla inte kan älska alla.
Citera
2021-08-18, 20:26
  #9
Medlem
Stenballes avatar
Varför jaga och möjligen misslyckas när man kan bli "jagad" av de som faktiskt är intresserade av en?
Citera
2021-08-18, 20:27
  #10
Medlem
CompressorVanes avatar
Det finns män som faktiskt vill ha problem och rent helvete men inte vågar skaffa detta själv, då kan det ju vara bra om hon tar initiativ och ger dem vad hon kan bäst!?

Det är bara att göra som myggor och broms, flyga på närmsta man och suga blod! Ragga på damer!
Citera
2021-08-18, 20:30
  #11
Medlem
Ja det stämmer att det aldrig blir bra.

Nån gång har man tänkt att man ska göra det, men slutar med ingenting då.
Citera
2021-08-18, 20:30
  #12
Medlem
MrRainess avatar
Jaga aldrig tjejer- Jaga excellens i ditt eget liv så kommer hondjuren dras till dig som flugor till hundskit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback