Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-08-30, 10:14
  #25
Medlem
19As avatar
Jag kan varmt rekomendera podden Snedtänkts samtal med svensk TV-shops skapare Janne Sjöwall.
Finns på SR play och andra ställen där poddar finns.
Bl.a här: https://podtail.se/podcast/snedtankt...nd/om-tv-shop/

Citat:
Kalle Lind pratar med TV-shops skapare Janne Sjöwall om ett högaktat kulturfenomen. Helt osökt kommer de in på en ung Robban Aschberg, olika gubbar som heter Jan, tobaksdoftande bakmaskiner, vildavästernstämning i Malmös mediavärld, Alice Cooper i Malmös industrikvarter, charity golf i Los Angeles, Wiehe och Peps i krämartagen, Solstollarnas tevegrill, oväntade samtal till Nisse Nilsson på Terracom, det tyska businessparet Kofler och Schmeck, Astrid Lindgren, den elektroniska vakthunden Fido, möten med ryska guldmaffian, "Janne Sjöwal! You are my worst enemy!", Sverker Olofsson på krigsstigen, Svenska Textilforskningsinstitutet, Hot Lips i M*A*S*H och Palmespanare med fel wokpanna.
__________________
Senast redigerad av 19A 2021-08-30 kl. 10:45.
Citera
2023-03-26, 11:39
  #26
Medlem
Tv-Shop var lite underhållande ibland, skönt att den försvann ändå, vem saknar shoppen?
Citera
2023-03-27, 23:18
  #27
Medlem
Chronicals avatar
Något som verkar gått de flesta förbi är att TV shop hade en butik! Eller möjligen flera. Det fanns i slutet av 90 talet en äkta TV shop butik längst in i Gallerian i Sthlm. Där kunde man klämma och känna på samma produkter som visades på tv’n. Det var en genuint dålig idé eftersom det mesta var riktigt rackligt, vilket de fort insåg själva och stängde inom något halvår.
Citera
2023-04-03, 22:23
  #28
Medlem
puttens avatar
Jag har fortfarande kvar "twinner-munstycket" som det blev "soperent" med. Enda nackdelen är att gliddynorna lätt släpper från plasten, det löses bäst med självhäftande möbeltassar istället tar grymt bra och har låg profil om man behöver under något lågt.
Citera
2023-04-05, 21:53
  #29
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
För er som saknar TV-shop, kan ju alltid kolla in Bambuser "Live Video Shopping"
Citera
2023-04-05, 22:00
  #30
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
De de seven... saker man glömt att man kom ihåg...


Mean green clean machine fanns också!

Och så fick man en ginzukniv på köpet också!
Citera
2023-04-06, 21:08
  #31
Medlem
Internet hände, antar jag.
Citera
2023-04-06, 21:26
  #32
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putten
Jag har fortfarande kvar "twinner-munstycket" som det blev "soperent" med. Enda nackdelen är att gliddynorna lätt släpper från plasten, det löses bäst med självhäftande möbeltassar istället tar grymt bra och har låg profil om man behöver under något lågt.
Haha! Försäljaren hade toupé och en väldig svada när han visade dammsugarmunstycket som klarade att dammsuga under en byrå låg "till skillnad från originalmunstycket till er dammsugare som knappt kommer inunder köksbordet"
Citera
2023-04-06, 21:27
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putten
Jag har fortfarande kvar "twinner-munstycket" som det blev "soperent" med. Enda nackdelen är att gliddynorna lätt släpper från plasten, det löses bäst med självhäftande möbeltassar istället tar grymt bra och har låg profil om man behöver under något lågt.
Det finns ju som utbytes. Har själv ett sådant munstycke, men det köpte jag på City Gross.
Citera
2023-04-08, 09:10
  #34
Medlem
Sociala medier är TV Shop på steroider. Allt är dold reklam. Man vill tjäna pengar och vill ha just dig som en följare då du kommer köpa saker via reklamen. Extremt nice att nå dig via din mobil då du har på dig den jämt.
Jag har inte sociala medier. Men jobbat inom branschen så försöker inte utsätta mig mer än nödvändigt.

De som låg bakom TV Shop har hängt med i utvecklingen. Allt körs via algoritmer idag.
Citera
2023-04-09, 15:19
  #35
Medlem
Hejhejvidicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Sociala medier är TV Shop på steroider. Allt är dold reklam. Man vill tjäna pengar och vill ha just dig som en följare då du kommer köpa saker via reklamen. Extremt nice att nå dig via din mobil då du har på dig den jämt.
Jag har inte sociala medier. Men jobbat inom branschen så försöker inte utsätta mig mer än nödvändigt.

De som låg bakom TV Shop har hängt med i utvecklingen. Allt körs via algoritmer idag.

Finns TV Shop?
TV-Shop är ett marknadsföringsföretag ägt av Guthy-Renker. Det blev känt i Europa genom att vara en av de tidigaste fri-tv kanalerna på Astrasatelliten. Företaget grundades 1988 av Janne Sjöwall med Jan Stenbecks Medvik/Kinnevik som huvudägare och finansiär.

Så då har vi benat ur det.
Citera
2023-04-09, 15:22
  #36
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
De de seven... saker man glömt att man kom ihåg...


Mean green clean machine fanns också!

Och så fick man en ginzukniv på köpet också!
Didi Seven fungerade faktiskt väldigt bra!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback