• 1
  • 2
2021-08-17, 22:52
Medlem
huggetsomstuckets avatar
Jag är 44 år och har för ganska längesen gett upp hoppet om att bli gravid, men nu skulle jag vilja försöka.

Jag har PCOS så får inte mens, äter P-piller för det hjälper mot min problemhy och då får jag mens.Men för lite över en månad sen slutade jag med P-pillerna men fick ingen mens.

Jag försökte för flera år sedan att bli gravid och fick då några piller av min gynekolog. Men det var ett tag sen och jag gav upp innan jag ens börjat typ, men fick detta:

1. Ett paket med Provera där det står 1 tablett 1 gång dagligen.

2. En påse där det står Letrozole. 1 tabl./dag i 5 dagar. Påbörja behandlingen på din blödningsdag 3. Ring hit för att boka ultraljud runt dag 12.

Jag kommer inte ihåg så mycket hur vi sa och vad vid pratade om, men jag tycker det är lite pinsamt att prata om det här för det känns så naivt att tro att man ska kunna bli gravid vid 44 års ålder. Tänkte kolla lite på nätet först. Har bara pratat med killen som jag vill skaffa barn med om detta. Han sitter dessutom inne, så vi kan inte träffas så ofta.

Vad tror ni, har jag nån chans att lyckas? Jag har inga barn och är väldigt ledsen för det. Men man lever på hoppet.
Citera
2021-08-17, 22:54
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Adoptera hade jag sagt, men eftersom din partner sitter i fängelse så är väl den chansen exakt noll.
Citera
2021-08-17, 22:55
Medlem
Såklart du ska skapa en unge som har en väldigt låg chans att klara sig bra i livet, du ska väl må bra!?

Kör på förfan, du kan ju även gå i pumpa lite snubbar på krogen vid sidan om, det kanske är någon som har lite supersperma?
Citera
2021-08-17, 22:58
Medlem
skilletgrays avatar
Det är KÖRT.

Ha så kul med dina katter.
Citera
2021-08-17, 22:59
Medlem
swimmingpools avatar
Har man PCOS kan man bli gravid längre upp i ålder än dom som är "normala".
Senast redigerad av swimmingpool 2021-08-17 kl. 23:03.
Citera
2021-08-17, 23:00
Medlem
radfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggetsomstucket
Jag är 44 år och har för ganska längesen gett upp hoppet om att bli gravid, men nu skulle jag vilja försöka.

Jag har PCOS så får inte mens, äter P-piller för det hjälper mot min problemhy och då får jag mens.Men för lite över en månad sen slutade jag med P-pillerna men fick ingen mens.

Jag försökte för flera år sedan att bli gravid och fick då några piller av min gynekolog. Men det var ett tag sen och jag gav upp innan jag ens börjat typ, men fick detta:

1. Ett paket med Provera där det står 1 tablett 1 gång dagligen.

2. En påse där det står Letrozole. 1 tabl./dag i 5 dagar. Påbörja behandlingen på din blödningsdag 3. Ring hit för att boka ultraljud runt dag 12.

Jag kommer inte ihåg så mycket hur vi sa och vad vid pratade om, men jag tycker det är lite pinsamt att prata om det här för det känns så naivt att tro att man ska kunna bli gravid vid 44 års ålder. Tänkte kolla lite på nätet först. Har bara pratat med killen som jag vill skaffa barn med om detta. Han sitter dessutom inne, så vi kan inte träffas så ofta.

Vad tror ni, har jag nån chans att lyckas? Jag har inga barn och är väldigt ledsen för det. Men man lever på hoppet.
Om du kör en rejäl dos provera, får du inte mens och sedan ägglossning när du slutar med den då?
Citera
2021-08-17, 23:02
Medlem
mikaelss avatar
Du tror inte naturen försöker säga dig något?
Tror också på katter.
Eller virkning.
Citera
2021-08-17, 23:05
Medlem
huggetsomstuckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radfittan
Om du kör en rejäl dos provera, får du inte mens och sedan ägglossning när du slutar med den då?
Jaha, man ska ta det först alltså, det fattade inte jag.

Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Såklart du ska skapa en unge som har en väldigt låg chans att klara sig bra i livet, du ska väl må bra!?

Kör på förfan, du kan ju även gå i pumpa lite snubbar på krogen vid sidan om, det kanske är någon som har lite supersperma?
Varför har ungen låg chans i livet?
Citera
2021-08-17, 23:07
Medlem
radfittans avatar
Citat:
Jaha, man ska ta det först alltså, det fattade inte jag.
Du tar den först. Och när du slutar med den kommer en tsunami-Mens från helvetet (ta blöja) och då käkar du det andra du fick som triggar ägglossning och sedan killar de på ultraljud om ägglossningen är på g 😊
Citera
2021-08-17, 23:16
Medlem
huggetsomstuckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radfittan
Du tar den först. Och när du slutar med den kommer en tsunami-Mens från helvetet (ta blöja) och då käkar du det andra du fick som triggar ägglossning och sedan killar de på ultraljud om ägglossningen är på g 😊
Ok, men hur hänger det ihop... Måste man inte få ägglossning för att få mens?
Citera
2021-08-17, 23:18
Medlem
huggetsomstuckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du tror inte naturen försöker säga dig något?
Tror också på katter.
Eller virkning.
Jag hade som sagt gett upp för länge sen, sen hörde jag om Naomi Campbell som fick barn vid 50, så blev jag lite sådär, man kanske borde prova.
Citera
2021-08-17, 23:22
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jag hade som sagt gett upp för länge sen, sen hörde jag om Naomi Campbell som fick barn vid 50, så blev jag lite sådär, man kanske borde prova.
För att hon är en role model?
Bitch plz?
Play the cards you’re dealt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in