Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-08-17, 11:34
  #1
Medlem
mossadmartins avatar
På en auktion i Las Vegas med saker som varit med i filmer köpte jag en sak som var med i filmen Honey, I Shrunk the Kids (Älskling jag krympte barnen). Detta var år 2000 och filmen är från 1989.
Det är en kylskåpsmagnet i formen av ett stekt ägg som syns i filmen bland annat då storasystern står och pratar i telefon.
Jag betalade 66 dollar för den och det finns ett intyg att den var med i filmen.

Vad kan den vara värd?
__________________
Senast redigerad av mossadmartin 2021-08-17 kl. 11:42.
Citera
2021-08-17, 11:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
På en auktion i Las Vegas köpte jag en sak som var med i filmen Honey, I Shrunk the Kids (Älskling jag krympte barnen). Detta var år 2000 och filmen är från 1989.
Det är en kylskåpsmagnet i formen av ett stekt ägg som syns i filmen bland annat då storasystern står och pratar i telefon.
Jag betalade 66 dollar för den och det finns ett intyg att den var med i filmen.

Vad kan den vara värd?

Får du tillbaka dina $66 får du väl vara glad. Kommer någon ens ihåg den filmen ...
Citera
2021-08-17, 11:40
  #3
Medlem
JustZlatans avatar
700 kr för en liten magnet som var med i en b-film. Kan inte vara värd ens 100 kr.
Citera
2021-08-17, 11:42
  #4
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
700 kr för en liten magnet som var med i en b-film. Kan inte vara värd ens 100 kr.

Ok ... det kanske var ett dumt köp då....
Citera
2021-08-17, 11:45
  #5
Medlem
Henriksss avatar
Oavsett värde, sätt den på kylen, en rolig conversation piece 👍
Citera
2021-08-17, 11:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Ok ... det kanske var ett dumt köp då....
I Sverige är nog värdet lågt, prova nån internationell auktionssida.
Citera
2021-08-17, 12:03
  #7
Medlem
Jag tänker så här !

Kommer någon säga "wow" om jag berättar var detta föremålet kommer ifrån så har det ett värde...

Attiraljer som varit med i klassiska scener från Gudfadern eller liknande, svar ja !

En kylskåpsmagnet från Älskling jag krympte barnen, nej !
Citera
2021-08-17, 12:04
  #8
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
På en auktion i Las Vegas med saker som varit med i filmer köpte jag en sak som var med i filmen Honey, I Shrunk the Kids (Älskling jag krympte barnen). Detta var år 2000 och filmen är från 1989.
Det är en kylskåpsmagnet i formen av ett stekt ägg som syns i filmen bland annat då storasystern står och pratar i telefon.
Jag betalade 66 dollar för den och det finns ett intyg att den var med i filmen.

Vad kan den vara värd?


man vet aldrig vad ett totalt insnöat gäng nördar kan betala för skit och ingenting så kolla du på filmforum och dylikt.

för tusan det såldes ju nyligen ett "osynligt" konstverk ..... alltså bokstavligt talat ingenting. så du kanske kan tjäna en slant.
Citera
2021-08-17, 12:36
  #9
Medlem
PC-Dators avatar
Efterfråga inte värdet här i sverige. Kontakta en amerikansk pantbank istället och återkom med deras värdering, skulle vara intressant.
Citera
2021-08-17, 14:13
  #10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
På en auktion i Las Vegas med saker som varit med i filmer köpte jag en sak som var med i filmen Honey, I Shrunk the Kids (Älskling jag krympte barnen). Detta var år 2000 och filmen är från 1989.
Det är en kylskåpsmagnet i formen av ett stekt ägg som syns i filmen bland annat då storasystern står och pratar i telefon.
Jag betalade 66 dollar för den och det finns ett intyg att den var med i filmen.

Vad kan den vara värd?

Tyvärr tror jag inte den är värd mer än du pröjsade för den. Anledningen är att filmen inte åldrats med värdighet. Den har viss kultstatus men i ytterst begränsade kretsar. Hade du däremot haft jättemyran så hade vi snackat stålar!
Citera
2021-08-17, 14:30
  #11
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tyvärr tror jag inte den är värd mer än du pröjsade för den. Anledningen är att filmen inte åldrats med värdighet. Den har viss kultstatus men i ytterst begränsade kretsar. Hade du däremot haft jättemyran så hade vi snackat stålar!


Ja ... Myran vore nåt.
Citera
2021-08-17, 14:34
  #12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Ja ... Myran vore nåt.

Kolla propstore.com. De håller auktioner med film/tv-prylar. Där kan man få en uppfattning om vad såna här prylar är värda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback