Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-08-15, 23:25
  #1
Medlem
Har hört talas om att det finns en stor stenkista vid kyrkan som skall vara lite öppen så man kan se in. Är det någon som sett/hört något om detta?
Citera
2021-08-15, 23:27
  #2
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinhoodjavillha
Har hört talas om att det finns en stor stenkista vid kyrkan som skall vara lite öppen så man kan se in. Är det någon som sett/hört något om detta?

Är det inte bara att knalla dit, titta och få det bekräftat eller dementerat?
Citera
2021-08-15, 23:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypto
Är det inte bara att knalla dit, titta och få det bekräftat eller dementerat?
Nä tyvärr så är det inte att bara knalla dit. Sen vette tusan om jag hade vågat det.
Citera
2021-08-15, 23:58
  #4
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinhoodjavillha
Nä tyvärr så är det inte att bara knalla dit. Sen vette tusan om jag hade vågat det.

Vad hindrar dig från att gå dit och titta? Bortsett från din rädsla.
Citera
2021-08-16, 08:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypto
Vad hindrar dig från att gå dit och titta? Bortsett från din rädsla.

Det ligger inte i närheten av mig så jag var bara nyfiken ifall någon av ortsborna varit där och kollat.
Citera
2021-08-16, 10:15
  #6
Medlem
Megatroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinhoodjavillha
Har hört talas om att det finns en stor stenkista vid kyrkan som skall vara lite öppen så man kan se in. Är det någon som sett/hört något om detta?

Hur gammal är graven?
Är det bara benrangel kvar eller även kött...
Citera
2021-08-16, 13:13
  #7
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinhoodjavillha
Det ligger inte i närheten av mig så jag var bara nyfiken ifall någon av ortsborna varit där och kollat.

Ah, då förstår jag. Skulle gärna höra mer om denna stenkista
Citera
2021-08-16, 13:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megatroner
Hur gammal är graven?
Är det bara benrangel kvar eller även kött...

På graven har man inte hittat något årtal kvar vad jag hört. Men man har alltså sett skelett när man lyst in i skevan. Den som berättat för mig har inte vågat lysa in så noga och kännt ett enormt obehag. Vilket är förståeligt.
Citera
2021-08-16, 13:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypto
Ah, då förstår jag. Skulle gärna höra mer om denna stenkista

Ja jag också, man skulle ta med sig någon modig nniska och undersöka. Alternativt ringa till kyrkans ansvarig och fråga om dem vet. Vet inte hur det fungersr när det är så med gravar att man kan se in. Känns som det måste vara en speciell grav då den verkar stått orörd trots att man kan titta in i den?
Citera
2021-08-16, 13:36
  #10
Medlem
Strossels avatar
En sån här är det utanför kyrkan, möjligt det finns någon form av spricka efter alla år så man kan se ner i den.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Eskilstunakista
Citera
2021-08-16, 13:46
  #11
Medlem
Man kan nog inbilla sig vad som helst men nej. Inte sant. Varit på den kyrkogården många gånger. Har ett något morbidt intresse att kolla kyrkogårdar och forska på övergivna gravar så jag har sett mycket och hört många sägner.

Denna hörde jag redan i tonåren, 80-talet alltså och den är lnte sann. Om så vore fallet hade det åtgärdats då det är förknippat med många risker, bland annat nyfikna personer som kan få för sig att vara där och peta.

Var där för bara några veckor sedan vid en släktings grav så jag vet med säkerhet att detta är falskt
Citera
2021-08-16, 15:06
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Man kan nog inbilla sig vad som helst men nej. Inte sant. Varit på den kyrkogården många gånger. Har ett något morbidt intresse att kolla kyrkogårdar och forska på övergivna gravar så jag har sett mycket och hört många sägner.

Denna hörde jag redan i tonåren, 80-talet alltså och den är lnte sann. Om så vore fallet hade det åtgärdats då det är förknippat med många risker, bland annat nyfikna personer som kan få för sig att vara där och peta.

Var där för bara några veckor sedan vid en släktings grav så jag vet med säkerhet att detta är falskt

Har du sett denna grav? Vart där och sett skevan som man kan lysa in i?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback