Citat:
Ursprungligen postat av
karlskrona1234
Jo en smaksak, jag har själv detta tangentbord på min Lenovo , och tycker ofta man trycker fel eller bokstaven inte hänger med. (nu hände det när jag skrev hänger, det blev häner och jag var tvungen gå tillbaka och ändra). Jag nöjd med datorn den är bra men jag gillar inte tangentbordet.
Skulle inte få för mig att ha detta tangentbord för skriva bok men som sagt det är ju en smaksak.
Jag förstår inte varför de gjort Enter så liten. Jag tittar ju aldrig ner när jag skriver men missar ofta Enter för den är för liten och trycker på annan knapp.
Håller med. ANSI-layout är helt hopplös. Jag har tittat på många tangentbord det senaste året och har alltid dissat alla som har den lilla Enter-tangenten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oskar.
Personligen gillar jag macbook air, och är inne på mitt tionde år med samma laptop. Jag använder den också mest för att skriva saker, och har inget ont att säga om laptopen.
Dator spelar nog mindre roll så länge tangentbordet känns bra och datorn är någorlunda smidig att bära runt på.
Kan dock rekommendera appen Scrivener 3. Den finns till både mac och windows, och är en dröm att skriva i.
Det är trevliga datorer, men 100% overkill om du bara ska skriva. Visst, nu är M1-chippet Apples egna, men det är fortfarande bara vanliga laptops och det finns inget magiskt som gör dom till något annat än just laptops som gör samma saker alla datorer med liknande hårdvara gör.
Vill man ha en Macbook så ska man givetvis köpa en Macbook. Vill man bara ha en skrivmaskin så är man dum om man köper en Macbook.