Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-31, 18:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Trams, du skuldbelägger alltså mamman för detta, riktigt sjukt, sök hjälp snälla. Och självklart ska födande kvinnor kunna ha med sin man utan att du ska skambelägga.
Plus man tror ju knappast att sina egna föräldrar ska mörda sitt barn även om man inte litar på dem🤣

Det är ingen som har mördat någon, i detta fall. Men efter en hel uppväxt med sina föräldrar, vet man ju vad det går för. Detta föräldrapar var uppenbart både oansvariga och borta i huvudet.
Citera
2023-08-01, 04:28
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ingen som har mördat någon, i detta fall. Men efter en hel uppväxt med sina föräldrar, vet man ju vad det går för. Detta föräldrapar var uppenbart både oansvariga och borta i huvudet.
Jo det har de ju gjort
Citera
2023-08-01, 09:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Jo det har de ju gjort

Mord är en medveten handling, d.v.s. avsikten är att döda. Och så var det inte här - det handlade "bara" om dumhet, ansvarslöshet och slapphet.
Citera
2023-08-01, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Fattar ej varför man lämnar sitt barn till någon man ej litar på? Hade hellre fött ensam än att lämna mitt levande barn till någon jag inte litar på. De borde tagit med barnet till sjukhuset och löst det där efter. Man är gravid i 9 månader nog fan borde man hunnit komma fram till en bättre lösning än folk man inte litar på och vet med sig är knepiga.

Menar inte att det är deras fel på något vis men det fanns uppenbarligen en historik med morföräldrarna som var knepig om man läser runt om fallet. Vet ej vad man syftar på specifikt men minsta lilla tveksamhet så hade jag aldrig lämnat mitt barn där över natten.

Jag resonerar som du. Skulle inte låtit pappan varit kvar utan stannat själv på sjukhuset efter den snabba förlossningen. Har man barn sedan tidigare brukar väl inte den andra föräldern sova kvar i synnerhet inte när är det är det tredje barnet dessutom. Som du beskriver finns det väl kännedom om någon problematik hos morföräldrarna men sannolikt en naiv önskan om förändring. Vilken ångest föräldrarna måste leva med, det skulle jag gjort i allafall.
Citera
2024-11-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicki1976
Inget än. Tror denna kamp kommer ta lååååååååååång tid men återkommer så fort jag hör nåt!
Tja. Hur går det?
Citera
2024-11-01, 06:16
Medlem
Hemskt, stackars föräldrar och morföräldrar och andra inblandade.
Citera
2024-11-09, 23:24
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-fran-Gnesta
Hemskt, stackars föräldrar och morföräldrar och andra inblandade.

Var inte barnet hos morföräldrar när händelsen inträffade ?
Citera
2024-11-10, 00:40
Medlem
Mamman till barnet var med i podden Älskade Psykopat och berättade historien. Jag förstod historien såhär: Mormodern tyckte inte att mamman (dottern) skulle ha tre barn, och mördade det äldre barnbarnet när mamman var på BB för att det bara skulle vara två barn. Det var ingen riktigt som vågade dra den tankegången under podden, men så enkelt och psykopatiskt känslokallt tror jag det gick till.
Citera
2024-11-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666nomad
Var inte barnet hos morföräldrar när händelsen inträffade ?

Jo.
Citera
2024-11-14, 17:07
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-fran-Gnesta
Jo.

Så varför då stackars dom !?
Citera
2024-11-16, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666nomad
Så varför då stackars dom !?

För att de också lär lida av sitt misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in