Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-08, 18:53
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Jag tjafsar med en helt vanlig antivaxxer - synpunkter?

Du fattar underligt dåligt när du behöver.
Tjafs ja verkligen. Skaffa ett liv, detta är ju ditt eget helvete du vältrar dig i. Varför, vad fattas dig?
2021-08-08, 18:55
  #254
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Sannolikt inte, eftersom du inte kan komma med en enda vettig källa. Duger inte Fox eller CNN för antivaxxare, eller gillar du bara TilTok -kvalité på ”nyheterna”?

CNN - "Vi mobbade en tonåring och gjorde allt för att förstöra hans liv genom att sprida fake news och rena lögner, och det spred vi globalt" tycker du är en "vettig" källa. Då vet vi vad för en person du är.

https://en.wikipedia.org/wiki/Januar...frontation#CNN
__________________
Senast redigerad av PC-Dator 2021-08-08 kl. 19:00.
2021-08-08, 19:27
  #255
Medlem
Jag undrar hur det ska gå till rent praktiskt. Ska varje restaurang ha en vakt i dörren som kollar vaccinpass? Eller kommer kyparen komma och be en visa vaccinpass innan man beställer.

Och på ICA? Ska man visa upp passet för kassörskan innan man lägger upp varorna på bandet?

Alltså... även om jag vaccinerar mig låter ju det som en ren dystopi. Vem vill ha ett sånt samhälle? Rena övervakningssamhället.

Som svar på TS: nej. När en regim gör illegitima inskräningar i människors grundläggande fri- och rättigheter bör man aldrig tillmötesgå den.
2021-08-08, 19:31
  #256
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Tack för att du bevisar min tes. Det enda du bryr dig om är pengar. Människovärdet skiter du i.

Sen diskuterar du ohederligt och utelämnar Astras vaccin när du pekar på att information inte pendlat.

Och JA, jag har visat solidaritet gentemot samhället och äldre genom att isolera mig. Har du? Bara för att du är vaccinerad så betyder det inte att du inte smittat folk pga att du återgått till det normala och skiter i alla ovaccinerade.

Så ät hundskit, gärna i massor. Tvi!

Ekonomi och människovärde hänger ihop din ärthjärna. Varför tror du att Du kan sitta och gnälla om vaccin medan andra får slita för att få något att äta?
2021-08-08, 19:34
  #257
Avstängd
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
CNN - "Vi mobbade en tonåring och gjorde allt för att förstöra hans liv genom att sprida fake news och rena lögner, och det spred vi globalt" tycker du är en "vettig" källa. Då vet vi vad för en person du är.

https://en.wikipedia.org/wiki/Januar...frontation#CNN

Var det inte CNN som hade en äcklig runkgubbe som satt och runkade under ett Zoom/Skype möte.. och det värsta av allt, han är nu tillbaka i TV-rutan.

Ja, man förvånar sig inte vad för typ av "källor" dessa sprutluder förlitar sig på

https://eu.usatoday.com/story/entert...rn/7641703002/

Jeffrey Toobin returns as CNN legal analyst, apologizes for exposing himself on Zoom call

Story Summary
CNN chief legal analyst Jeffrey Toobin was "caught masturbating on camera" in October
Toobin made an unannounced return to the cable network Thursday after being suspended
In acknowledging the incident, he said: "I thought I had turned off the Zoom call."
2021-08-08, 20:04
  #258
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
När tvång införs blir det jättefel. Skönt man har jobb där man slipper folk. Och bor avskilt.

Biverkningar om 5 år? Vem vet?

Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Menar såklart om en snar framtid, det börjar med restauranger, nattklubbar, konserter osv men kommer snart att gå vidare till snack om vård, utbildning m.m.

Då är det ju inte mer än rätt att om man inte får ta del av något ska man inte behöva bekosta det heller
Skattepengar går inte till krogar och nattklubbar! Varifrån har du fått det?
2021-08-08, 20:08
  #259
Avstängd
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Skattepengar går inte till krogar och nattklubbar! Varifrån har du fått det?

Dumma jävla åsna, lär dig läsa.

Det börjar med krogar och nattklubbar, sen går det vidare till annat, inklusive skattefinansierat. Det kallas "slippery slope".
2021-08-08, 20:08
  #260
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag undrar hur det ska gå till rent praktiskt. Ska varje restaurang ha en vakt i dörren som kollar vaccinpass? Eller kommer kyparen komma och be en visa vaccinpass innan man beställer.

Och på ICA? Ska man visa upp passet för kassörskan innan man lägger upp varorna på bandet?

Alltså... även om jag vaccinerar mig låter ju det som en ren dystopi. Vem vill ha ett sånt samhälle? Rena övervakningssamhället.

Som svar på TS: nej. När en regim gör illegitima inskräningar i människors grundläggande fri- och rättigheter bör man aldrig tillmötesgå den.
Jag var i Tyskland för några veckor sen och där fick man visa upp vaccinbeviset om man ville sitta inne på krogen. Likadant i Danmark på hemresan. Utomhus däremot var det inte krav på vaccinering
2021-08-08, 20:38
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Jag var i Tyskland för några veckor sen och där fick man visa upp vaccinbeviset om man ville sitta inne på krogen. Likadant i Danmark på hemresan. Utomhus däremot var det inte krav på vaccinering

Ok. Hur gjorde de kollen då? Scannade de en QR-kod eller tittade de bara? Verifierade din identitet?

Lär ju inte bli svårt att rundgå detta med ett falskt bevis om det införs? Restauranger etc kan ju inte gärna lägga en massa resurser på att verifiera äktheten på intyget osv.
2021-08-08, 21:10
  #262
Medlem
StigAllans avatar
Vi minns döda på gatan i Kina och lastbilskaravaner i Italien med döda.
Var är alla sådana fulla med sådana som mig ovaccinerad och fullt frisk?

Ni är kärringrädda för något ofarligt som vaccinföretagen tjänar grova pengar på.
Vägrar att betala till dessa företag som tror sig nu fått till den hittills oöverträffade scammen.

Vi väntar på de ofrånkomliga biverkningarna!
Svininfluensan var också något ofattbart skrämmande dödligt men det skrivs numera bara om de som drabbades hårt av diverse biverkningar.
2021-08-08, 21:20
  #263
Moderator
fredrik686s avatar
Nu verkar vi vara ganska långt från trådstarten och detta som nu diskuteras finns det redan trådar för. Bara en tråd för att fråga om folk ska vaccinera sig om något införs tillför inte så mycket till ett diskussionsforum.

Tråd låst.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback