Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-08-05, 21:04
  #1
Medlem
irriducibiliis avatar
Som vissa experter förutspått, så lämnar Messi slutligen Barca.
https://www.espn.co.uk/football/barc...upday_campaign

Har länge ryktats om Man City, vad tror ni?
2021-08-05, 21:09
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Som vissa experter förutspått, så lämnar Messi slutligen Barca.
https://www.espn.co.uk/football/barc...upday_campaign

Har länge ryktats om Man City, vad tror ni?

Jag är faktiskt förvånad, för ett tag lät det ju som att ett nytt kontrakt var så gott som klart. För ett halvår sen kändes det givet att det skulle sluta så, men nu, tvärtom.

Man City känns som en trolig nästa destination, ja.
2021-08-05, 21:12
  #3
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag misstänkte att det fanns en tråd innan..

(FB) Lionel Messi
2021-08-05, 21:15
  #4
Medlem
irriducibiliis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag misstänkte att det fanns en tråd innan..

(FB) Lionel Messi

Inte om denna specifika händelse.
2021-08-05, 21:16
  #5
Medlem
Kan man vara säker på det, man har ju hört det förr? Är det inte bara att de förhandlar om lönen? De skrev väl ett långtidskontrakt nyligen, förra året? Tror på det först när han har en annan tröja på sig.
2021-08-05, 21:17
  #6
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag är faktiskt förvånad, för ett tag lät det ju som att ett nytt kontrakt var så gott som klart. För ett halvår sen kändes det givet att det skulle sluta så, men nu, tvärtom.

Man City känns som en trolig nästa destination, ja.
Jag tror nog PSG är närmare då Aguero slutat i MC och Messi behöver en kompis och då är Neymar och PSG närmare tror jag?
2021-08-05, 21:18
  #7
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Jag tror nog PSG är närmare då Aguero slutat i MC och Messi behöver en kompis och då är Neymar och PSG närmare tror jag?

PSG lär nog kasta pengar på Messi om han går dit, men jag är tveksam till om han är sugen på att spela i den franska ligan.
2021-08-05, 21:22
  #8
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
PSG lär nog kasta pengar på Messi om han går dit, men jag är tveksam till om han är sugen på att spela i den franska ligan.
England är för kallt för Messi och det har man sett förut med övriga latinska spelare som lämnat!
2021-08-05, 21:26
  #9
Medlem
Saken är väl den att Barca inte kan ersätta Messi (självklart kan man aldrig någonsin ersätta världens genom tiderna bästa spelare) pga ekonomiska bekymmer. Leo kunde inte skriva på nytt kontrakt trots en lönesänkning på 50% och anledningen är att han skulle registreras som ny spelare. Barca får inte registrera nya spelare…
2021-08-05, 21:29
  #10
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttoWallen
Saken är väl den att Barca inte kan ersätta Messi (självklart kan man aldrig någonsin ersätta världens genom tiderna bästa spelare) pga ekonomiska bekymmer. Leo kunde inte skriva på nytt kontrakt trots en lönesänkning på 50% och anledningen är att han skulle registreras som ny spelare. Barca får inte registrera nya spelare…
Jag tycker det är jävligt synd att han får lämna på det sättet
2021-08-05, 21:38
  #11
Medlem
Hoppas någonstans att han lägger ner karriären, flyttar hem till Rosario och lever livet. Blir därmed Barcelonas absolut största hjälte genom tiderna. Finns ingen större än Messi.
2021-08-05, 22:09
  #12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
England är för kallt för Messi och det har man sett förut med övriga latinska spelare som lämnat!

Struntprat. Det där var inget problem för Agüero t ex. I England är det framför allt brassar som ofta har floppat, och då har dom oftast kommit direkt från Brasilien. Den kulturkrocken är inte liten.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback