41 brutto, 31 netto. Har maximerat min inkomst inom mitt skrå.
Har så billiga räkningar jag hittat.
Hyra 1800, hyr ut ett rum i en billig bruksvärdes 3a här i Sthlm och bor bra. Lgh har jag renoverat till innerstads BR standard med prisvärda material.
Tv: 200 kr.
Bredband: 100
Hemförsäkring:70
Mat: 2500
Tobak: 400
Fack o akassa: 400
El: 250
Mobil: 100 (4 gb surf)
Gratis gymkort genom jobbet.
Övriga kostnader (reparationer, utbyte, underhåll, service bil, kläder m m: ca 2500 kr/mån.
Lyxkonsumtion:
Rolex
Jaktvapen
Sportbil värd 400k, försäkring 1000 kr/mån, skatt 350 kr/mån
Båt, kostar ca 500 kr/mån inkl allt. Hyr ut den ibland så går plus.
Hus i Spanska solkusten, 60% belåning, hyr ut det ibland så går plus minus noll.
Utgifter ca 13000 kr/mån, sparar 18000 kr/mån.
Har skrivit ut mig från kyrkan för lägre skatt.
Handlat mat på veckans kampanjblad, fryser in stora kvantiteter av samma vara i frysboxar och i skafferi när det är billigt. Äter billig god mat och försöker hålla kött/ost för max 50-60 kr/kg.
Klipper mig för 100 kr.
Går sällan på krogen.
Äter ute 1 ggr i veckan.
Cyklar ofta till jobbet på sommarhalvåret.
Prisjämför allt, köper produkten med mest bang for the buck vanligtvis inom teknikväg i medelsegmentet.
Handlar begagnade lyxmöbler för nypriset på jysk.
Hittat alltid bra kampanjer eller handlar utomlands.
Betalade aldrig tv-licens under den tiden den existerade.
Brukar ibland hämta bortskänkes varor som jag vet går sälja för 500-1000 kr snabbt.
Sysslar inte med aktier, speciellt inte nu på all time high. Har inte nerverna för det.
Går sällan på krogen, reser 1-2 ggr per år till mitt hus i Spanien eller snickrar ihop kortare resor med så prisvärda hotell jag kan hitta på trivago.
Försöker leva ett FIRE liv utan att avvara något jag gillar eller drömt om. Finner ingen större glädje och får snarare ångest med lyxhotell för 3000 kr natten, nya bilar, dyra resturanger hela tiden, senaste iphone eller onödigt dyra kläder på NK för ordinariepris, sånt är möjligtvis kul någon gång ibland i livet.
Finns det några mer sätt jag kan förbättra min ekonomi? Några tattar råd för spara några kronor är inte intressant, pantar vanligtvis inte ens burkar då det är för liten förtjänst för allt jobb.
Har så billiga räkningar jag hittat.
Hyra 1800, hyr ut ett rum i en billig bruksvärdes 3a här i Sthlm och bor bra. Lgh har jag renoverat till innerstads BR standard med prisvärda material.
Tv: 200 kr.
Bredband: 100
Hemförsäkring:70
Mat: 2500
Tobak: 400
Fack o akassa: 400
El: 250
Mobil: 100 (4 gb surf)
Gratis gymkort genom jobbet.
Övriga kostnader (reparationer, utbyte, underhåll, service bil, kläder m m: ca 2500 kr/mån.
Lyxkonsumtion:
Rolex
Jaktvapen
Sportbil värd 400k, försäkring 1000 kr/mån, skatt 350 kr/mån
Båt, kostar ca 500 kr/mån inkl allt. Hyr ut den ibland så går plus.
Hus i Spanska solkusten, 60% belåning, hyr ut det ibland så går plus minus noll.
Utgifter ca 13000 kr/mån, sparar 18000 kr/mån.
Har skrivit ut mig från kyrkan för lägre skatt.
Handlat mat på veckans kampanjblad, fryser in stora kvantiteter av samma vara i frysboxar och i skafferi när det är billigt. Äter billig god mat och försöker hålla kött/ost för max 50-60 kr/kg.
Klipper mig för 100 kr.
Går sällan på krogen.
Äter ute 1 ggr i veckan.
Cyklar ofta till jobbet på sommarhalvåret.
Prisjämför allt, köper produkten med mest bang for the buck vanligtvis inom teknikväg i medelsegmentet.
Handlar begagnade lyxmöbler för nypriset på jysk.
Hittat alltid bra kampanjer eller handlar utomlands.
Betalade aldrig tv-licens under den tiden den existerade.
Brukar ibland hämta bortskänkes varor som jag vet går sälja för 500-1000 kr snabbt.
Sysslar inte med aktier, speciellt inte nu på all time high. Har inte nerverna för det.
Går sällan på krogen, reser 1-2 ggr per år till mitt hus i Spanien eller snickrar ihop kortare resor med så prisvärda hotell jag kan hitta på trivago.
Försöker leva ett FIRE liv utan att avvara något jag gillar eller drömt om. Finner ingen större glädje och får snarare ångest med lyxhotell för 3000 kr natten, nya bilar, dyra resturanger hela tiden, senaste iphone eller onödigt dyra kläder på NK för ordinariepris, sånt är möjligtvis kul någon gång ibland i livet.
Finns det några mer sätt jag kan förbättra min ekonomi? Några tattar råd för spara några kronor är inte intressant, pantar vanligtvis inte ens burkar då det är för liten förtjänst för allt jobb.
Senast redigerad av slemhog 2021-08-05 kl. 20:42.
Senast redigerad av slemhog 2021-08-05 kl. 20:42.