2021-08-01, 22:58
Medlem
fomgzs avatar
Har alltså tydligen betalat ungefär 70 kr/mån i hemförsäkring för en bostad jag flyttade ifrån för 3-4 år sedan.
Kan jag få tillbaka dom pengarna eller är dom förlorad??
Citera
2021-08-01, 23:03
Medlem
bluntcunts avatar
Dom är förlorade. Det är du som ska meddela försäkringsbolaget om att du har flyttat.
Vissa bolag hämtar dock dina nya uppgifter direkt från Skatteverket när en flyttanmälan görs.
Citera
2021-08-01, 23:10
Medlem
fomgzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluntcunt
Dom är förlorade. Det är du som ska meddela försäkringsbolaget om att du har flyttat.
Vissa bolag hämtar dock dina nya uppgifter direkt från Skatteverket när en flyttanmälan görs.

tack, men röv.
Citera
2021-08-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fomgz
Har alltså tydligen betalat ungefär 70 kr/mån i hemförsäkring för en bostad jag flyttade ifrån för 3-4 år sedan.
Kan jag få tillbaka dom pengarna eller är dom förlorad??
Det var ju inte dyrt. Det svettiga är ju att du varit oförsäkrad på den nya adressen under dessa år... Skriv upp det som läropengar.
Citera
2021-08-01, 23:12
Medlem
Ring och fråga
Citera
2021-08-01, 23:17
Medlem
fomgzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det var ju inte dyrt. Det svettiga är ju att du varit oförsäkrad på den nya adressen under dessa år... Skriv upp det som läropengar.

inte dyrt, men hade kunnat varit en smått rolig utbetalning. det blir ju några månader

bostaden jag bor i nu är också försäkrad, men via ett annat försäkringsbolag
Citera
2021-08-01, 23:17
Medlem
SittFints avatar
Var istället ordentligt glad att det inte har hänt något på det nya stället där du hade behövt försäkringen. De förlorade pengarna är ditt minsta problem. Var istället djävulskt glad att det inte hände något innan du upptäckte det.
Citera
2021-08-01, 23:20
Medlem
fomgzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Var istället ordentligt glad att det inte har hänt något på det nya stället där du hade behövt försäkringen. De förlorade pengarna är ditt minsta problem. Var istället djävulskt glad att det inte hände något innan du upptäckte det.

luugn! min nuvarande bostad är också försäkrad
Citera
2021-08-01, 23:20
Medlem
SittFints avatar
Citat:
luugn! min nuvarande bostad är också försäkrad
Ah, dåså. Då var det ju lugnt.

Surt, men sådant är livet.
Citera
2021-08-02, 00:36
Medlem
glajarns avatar
Citat:
inte dyrt, men hade kunnat varit en smått rolig utbetalning. det blir ju några månader

bostaden jag bor i nu är också försäkrad, men via ett annat försäkringsbolag

Så med andra ord har du ingen koll för fem öre på din ekonomi om dom kan dra så länge utan att du märker det och reagerade på det? Lär dig av dina misstag.
Citera
2021-08-02, 00:44
Har jobbat på försäkringsbolag och tagit beslut i likande fall och du kan få tillbaka alla eller en del av pengarna om du kan bevisa att du inte bott där under tiden du betalat för försäkringen.

Anledningen är att du betalat för en tjänst du inte haft ett behov av dvs behovet upphörde när du flyttade och om något inträffat skulle du ändå inte kunna begära ut några pengar.

Kontakta bolaget och fråga. Kan skilja mellan bolagen.

Om du vill vara ful kan du säga att du kontaktade bolaget för flera år sedan om att ta bort försäkringen men att de låtit den ligga kvar och skylla på dom. De orkar sällan kontrollera sånt flera år bak i tiden.
Senast redigerad av Sickmyduck 2021-08-02 kl. 00:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in