Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-09-02, 08:56
  #49
Medlem
[quote=4yoonly|76899620]Återigen inget som inte går att lösa tycker jag... Det Kina gör är att placera "verket" som praktiken är trots allt ett experiment verk (även om otaliga experiment verk redan är byggda) är på en plats där även om ALLT skulle skita sig, brinna ner osv... skulle vara otroligt simpelt att "rengöra" då ingen större explosion skulle ske och sprida så mycket radioaktiva partiklar.

Jaja hur som helst, jag tycker detta är en bra idé och kanske i detta fallet kan vi lära oss av Kina (troligen kommer dom inte ge någon som helst information dock till utomstående tyvärr).

Men vart placerar vi något (mindre möjligen, experiment liknande Kinas?) jag anser att där vi redan har kärnkraftverk som vi vet idag (om det går åt helvete) kommer vara ganska förödande...
Verket (visst första blir ett "experiment") vi skapar där kommer bli betydligt mycket säkrare även om ALLT skulle gå åt skogen så finns det redan mark, en "liten" förståelse osv.
/QUOTE]

Det ska bli intressant och se vad Kinas försök leder till. Det behövs fler experiment och anläggningar, för att komma vidare mer kärnkraften. Det räcker inte med en typanläggning. Det behövs en mindre flora av anläggningar, för att kunna sålla fram bra typer.

Framför allt behövs en annan attityd. En mer typ vetenskaplig attityd, där man är öppen med resultat och läggar alla fakta på borden. Jag tror att det som hämmat kärnkraften mest är just alla påståenden att det är idiotsäkert och inget kan hända. När det hänt, har man i vanlig ordning försökt släta över, bortförklara eller till och med mörka. Folk blir så klart upprörda och sen är hysterin igång. Kärnkraften har inget förtroende och förtjänar inget förtroende, med tanke på hur olyckor har hanterats och den ensidiga propagandan, som industrin och makthavare tryckte på med i början, även om jag är övertygad om att den är jämförelsevis säkert.
Citera
2021-09-03, 12:14
  #50
Medlem
EmilSladdertasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Givetvis kommer detta inte till Sverige. Här ska vi lägga ner all verksamhet i "miljöns" namn. Säker och billig energi skapar välstånd och framtidstro, dvs den totala motsatsen till vad globalisterna vill skapa.

Fan vad jag hatar de förståndshandikappade miljöpartisterna. Det är vidrigt hur efterblivna de är.

Det ligger ett intellektuellt lock över sverige vad gäller kärnkraft. Man bestämde för många år sedan att Nja. Inte forska mer på detta. Inte bygga ut.
Citera
2021-09-03, 12:22
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilSladdertask
Fan vad jag hatar de förståndshandikappade miljöpartisterna. Det är vidrigt hur efterblivna de är.

Det ligger ett intellektuellt lock över sverige vad gäller kärnkraft. Man bestämde för många år sedan att Nja. Inte forska mer på detta. Inte bygga ut.
Som jag skrev i inlägget du svarade på, de vill åt kontrollen över folket, inget annat.
Miljöhysterin är endast till för att ge dem en ursäkt att ta makten från folket. Billig energi ger frihet, välstånd och ett starkt folk som gör motstånd mot globalismen. Genom att se till så att folket ständigt är i beroendeställning till staten, ständigt splittrade och rädda blir den statliga totalitarismen istället sedd som "räddaren i nöden" och folket hyllar maktövertagandet. Precis som det sägs om the great reset "you will own nothing, you will control nothing, you will be a government slave, and you will be happy"

Folket i stort är idioter.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback