Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-17, 23:03
  #493
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
I likhet med många andra finner jag det olyckligt att Försvaret sätter in en annons som denna.

Försvarsmakten bör säkerställa att det inte förekommer diskriminering inom myndigheten, av vilket skäl det än må vara - vilket innefattar att garantera homosexuellas rättigheter. Detta är dock något helt annat än att liera sig med en vänsterextrem organisation. Pride har utsett SD till sin politiska huvudfiende. Det finns inget i partiets politik som motiverar detta - sett till de frågor om homosexuellas rättigheter som Pride har att driva.

Ställningstagandet är allmänpolitiskt, gentemot ett parti som samlar nästan 30 procent av Sveriges manliga befolkning. Är det verkligen Försvarsmaktens uppgift att alienera en betydande del av de personer som kan tänkas försvara landet? Naturligtvis inte. Annonsen är ytterligare ett uttryck för den förvaltningskris som Sverige befinner sig i. Myndigheter ignorerar sina kärnuppgifter till förmån för vänsteraktivism.

Annonsen torde dessutom alienera betydligt fler än sverigedemokrater: En flagga värd att försvara - underförstått; till skillnad mot den svenska. Åtminstone blir jag, som inte röstar på SD, rasande.
Ja. Bögar kan jag inte komma ihåg att jag haft några problem med. Men fy f-n för Pride
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-08-17 kl. 23:06.
Citera
2021-08-23, 12:17
  #494
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfa.beta.omega
Om man accepterar existensen av Försvarsmakten och dess arbetsuppgifter så går det rimligen inte att tycka det är kontroversiellt att organisationen använder sig av den svenska flaggan.
Vem är det som tycker att det är kontroversiellt att försvaret använder sig av den svenska flaggan?
Citera
2022-01-18, 17:12
  #495
Medlem
Varför används inte svensk HBTQ-certifierad militär nu med tanke på "RYSSEN"?

Jag ser svensk militär övar i innerstaden i Stockholm. Jag ser samma militär har skickats till Gotland. Men varför är det nästan bara vita storuxna män? Var är regnbågsflaggorna, genustänket, transorna, dildosen, mångkulturen i den svenska militären som ska bekämpa de ryska väderkvarnarna?
Citera
2022-01-18, 18:40
  #496
Medlem
Vad jag kunde se på de som åkte till Gotland så var det många tjejer i leden. Har vi ens sett samma bilder/filmer?
Citera
2022-02-18, 18:15
  #497
Medlem
Shadowk102s avatar
Riktigt dåligt med stöd för homosexualitet. Hur motdemonstrerar man bäst mot Pride?
Citera
2022-02-18, 22:41
  #498
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Riktigt dåligt med stöd för homosexualitet. Hur motdemonstrerar man bäst mot Pride?

Det är en bra fråga...Kanske skall du rösta vid nästa val....? Demokratin är inte det perfekta systemet men det minst dåliga som det ofta heter...Eller vägra militärtjänstgöring nu när Pride och stolta "Försvarsmakten" har blivit så allierade...
Citera
2022-07-31, 08:20
  #499
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Inför årets festivalpremiär har åter igen hela anti-svenska draken Svenska Dagbladets förstasida köpts upp av Försvarsmakten för att marknadsföra vänsterjippot och visa att F M står bakom det och står upp för det. Vi skriver idag söndag, 31:a augusti, år 2022.

Våra skattepengar till Försvarsmakten, synes fortsatt massivt gå till politiserade särintressen.
Citera
2022-07-31, 10:22
  #500
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Inför årets festivalpremiär har åter igen hela anti-svenska draken Svenska Dagbladets förstasida köpts upp av Försvarsmakten för att marknadsföra vänsterjippot och visa att F M står bakom det och står upp för det. Vi skriver idag söndag, 31:a augusti, år 2022.

Våra skattepengar till Försvarsmakten, synes fortsatt massivt gå till politiserade särintressen.

I denna tweet kan man se förstasidan på SvD med försvarsmaktens annons:

https://twitter.com/HannaOsterberg/s...46791924523008

Denna medvetna subversion av vårt land kan inte bli tydligare än i den här bilden.
Citera
2022-07-31, 17:21
  #501
Avstängd
Kiddieoxos avatar
Fruktansvärt med medveten subversion av vårt land.
Sådant vill vi inte ha eller hur?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback