Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-31, 22:18
  #1
Medlem
Zeusys avatar
https://www.friatider.se/forsvarsmak...a-pride-reklam

Citat:
Försvarsmakten kommer, liksom tidigare år, också delta i Pride. Inför årets festival har hela Svenska Dagbladets förstasida köpts upp av försvaret för att marknadsföra vänsterjippot och regnbågsflaggan.
I annonsens syns fyra soldater varav en håller en regnbågsflagga. En text över bilden lyder: "En flagga värd att försvara". Under den finns texten: "Vi försvarar mänskliga rättigheter, allas lika värde och vår rätt att leva som vi själva väljer."

"En flagga värd att försvara" står det på reklamen. Är det den flaggan som man bör försvara i dagens Sverige? Kommentera och utvecka tack.
Citera
2021-07-31, 22:27
  #2
Medlem
triptykens avatar
Våra friheter är en del av vad vi är. Utan din rätt att rösta, eller Jannes rätt att sitta hemma och tokrunka på en lördag, Sofies rätt att klä sig i hemmasydda kjolar som får henne se ut som ett cirkustält - och min rätt att vara gift med min man - vad är det vi ska slåss för?

Att Fria Tider inte gillar frihet är ju inte en överraskning direkt.

Att dom gnäller på att försvaret har som del i sitt uppdrag att "[försvara] mänskliga rättigheter, allas lika värde och vår rätt att leva som vi själva väljer." får väl stå för dom? Jag tycker att det verkar rätt bra att vårt försvar står upp för vårt samhälle men vad vet jag? Jag är inte en fylleheilande tjackis som förvirrat försöker förstå hur världen funkar.

Försvaret försöker också attrahera och nyanställa folk - och jag antar att det är varför dom betalar för reklam kring Pride?
Citera
2021-07-31, 22:31
  #3
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.friatider.se/forsvarsmak...a-pride-reklam

[b]

"En flagga värd att försvara" står det på reklamen. Är det den flaggan som man bör försvara i dagens Sverige? Kommentera och utvecka tack.

Absolut inte! Flaggan och allt runt """pride""" är vänsterliberal hjärntvätt. Man ser vilka som är får. De färgar sin FB-bild med regnbågsfärgerna.




Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Våra friheter är en del av vad vi är. Utan din rätt att rösta, eller Jannes rätt att sitta hemma och tokrunka på en lördag, Sofies rätt att klä sig i hemmasydda kjolar som får henne se ut som ett cirkustält - och min rätt att vara gift med min man - vad är det vi ska slåss för?

Att Fria Tider inte gillar frihet är ju inte en överraskning direkt.

Att dom gnäller på att försvaret har som del i sitt uppdrag att "[försvara] mänskliga rättigheter, allas lika värde och vår rätt att leva som vi själva väljer." får väl stå för dom? Jag tycker att det verkar rätt bra att vårt försvar står upp för vårt samhälle men vad vet jag? Jag är inte en fylleheilande tjackis som förvirrat försöker förstå hur världen funkar.

Försvaret försöker också attrahera och nyanställa folk - och jag antar att det är varför dom betalar för reklam kring Pride?

Rätt att vara nazist? Rätt att vara AfS eller ens SD?
Citera
2021-08-01, 00:13
  #4
Medlem
smalt-juiceglass avatar
Tror att om dom hade haft en flagga för kärnfamiljer som vill ha frihet att hemskola sina barn och välja svensktalande läkare hade det kallats polarisering, kulturkrig och smygfascism. Sådant är det liberala hyckleriet.
Citera
2021-08-01, 00:31
  #5
Medlem
Om den dagen kommer då vårt land angrips av en yttre fientlig makt kan försvarets HBTQ-certifierade soldater vifta med regnbågsflaggorna och kraftfullt hävda allas lika värde. Det ska väl om något få den lede fi att retirera och tänka om. Räcker mot förmodan inte detta kan försvaret alltid använda sig av genushandboken för att hitta ytterligare försvarsmetoder.
Love and peace!
Citera
2021-08-01, 00:43
  #6
Avstängd
Det här får mig fantisera om att plantera C4 under brunnar där de ska gå.

I GBG var det idag nån som la spik i korvar och planterade ut bland gåvägar.

Swedistan konfliktprovocerar maximalt alla sina inhemska nationaliteter, antalet är nog uppåt 100 +.

Är det någon som förstår sig på deras hjärntvättsstrategier? Vad är syftet?

Inte en enda individ tillhörande någon av alla de hundra olika nationaliteter i Sverige blir så enkelt hjärntvättad likt alla lättindoktrinerade, svt-marinerade- fegsvennar.

Jag är övertygad om att högre makter som styr vill skapa förakt, förnedra och mörda de kvarstående svenskarna i landet.

Inga är så patetiska som landet swedistan som har en försvarsmakt som skriver genusböcker, färgar sina soldater i regnbågsfärger, dansar i pride-paraden osv. Hur länge ska förnedringen hålla på? Kan de inte ligga lite lågt så man slutar få akuta impulser att göra nåt åt saken.

Det måste vara ren förnedring, finns ingen annan anledning eller hur?

Och till sist: självklart bögarna få böga sig om de vill, inga problem. Vill militären tillåta bögsex i deras arbetspass okej inga problem bryr mig inte. Detta är dock obehagligt och mycket potent sprängstoff för att skapa samhälligt förakt.

Vad har hänt med lilla landet lagom som brukade ha en skön balans i sin inrikes och utrikespolitik, eller har vi blivit lurade om Sveriges smutsiga historia? Det är mycket symptom på att nåt fundamentalt åt helvete typ som om infektionsförnuttelse slukat ett halvt dött kadaver.

Eliten måste hata svensken så extremt mycket att de gör allt för att smeta ut den här hbtq-aidssmittade spottloskan i ansiktet. Som utlandssvensk pratar man om att regeringen och hela det politiska systemet är övertaget av liberaldemokraternas muslimska fuckfest med hbtq i spetsen. Inte ens så man hejar på Swedistan i sportsammanhang längre, skämmigt.
__________________
Senast redigerad av tvarfetafickorhah 2021-08-01 kl. 00:52.
Citera
2021-08-01, 01:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarfetafickorhah
Det här får mig fantisera om att plantera C4 under brunnar där de ska gå.

I GBG var det idag nån som la spik i korvar och planterade ut bland gåvägar.

Swedistan konfliktprovocerar maximalt alla sina inhemska nationaliteter, antalet är nog uppåt 100 +.

Är det någon som förstår sig på deras hjärntvättsstrategier? Vad är syftet?

Inte en enda individ tillhörande någon av alla de hundra olika nationaliteter i Sverige blir så enkelt hjärntvättad likt alla lättindoktrinerade, svt-marinerade- fegsvennar.

Jag är övertygad om att högre makter som styr vill skapa förakt, förnedra och mörda de kvarstående svenskarna i landet.

Inga är så patetiska som landet swedistan som har en försvarsmakt som skriver genusböcker, färgar sina soldater i regnbågsfärger, dansar i pride-paraden osv. Hur länge ska förnedringen hålla på? Kan de inte ligga lite lågt så man slutar få akuta impulser att göra nåt åt saken.

Det måste vara ren förnedring, finns ingen annan anledning eller hur?

Och till sist: självklart bögarna få böga sig om de vill, inga problem. Vill militären tillåta bögsex i deras arbetspass okej inga problem bryr mig inte. Detta är dock obehagligt och mycket potent sprängstoff för att skapa samhälligt förakt.

Vad har hänt med lilla landet lagom som brukade ha en skön balans i sin inrikes och utrikespolitik, eller har vi blivit lurade om Sveriges smutsiga historia? Det är mycket symptom på att nåt fundamentalt åt helvete typ som om infektionsförnuttelse slukat ett halvt dött kadaver.

Eliten måste hata svensken så extremt mycket att de gör allt för att smeta ut den här hbtq-aidssmittade spottloskan i ansiktet. Som utlandssvensk pratar man om att regeringen och hela det politiska systemet är övertaget av liberaldemokraternas muslimska fuckfest med hbtq i spetsen. Inte ens så man hejar på Swedistan i sportsammanhang längre, skämmigt.

Ser inge bra ut för oss under 20/30 talen.

Men man behöver inte bli så där bitter.
__________________
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2021-08-01 kl. 01:08.
Citera
2021-08-01, 07:17
  #8
Medlem
cp-negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarfetafickorhah
Vad är syftet?

Syftet är som alltid att någon tjänar på att ställa grupper mot varandra.

https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B...ch_h%C3%A4rska
Citera
2021-08-01, 08:37
  #9
Medlem
alfa.beta.omegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Våra friheter är en del av vad vi är. Utan din rätt att rösta, eller Jannes rätt att sitta hemma och tokrunka på en lördag, Sofies rätt att klä sig i hemmasydda kjolar som får henne se ut som ett cirkustält - och min rätt att vara gift med min man - vad är det vi ska slåss för?

Jo, våra friheter är vad de är och skall förstås försvaras mot eventuella yttre militära hot. Däremot känns det hopplöst utdaterat att år 2021 poserande "stå upp för" homosexuella i Sverige. Hade de gjort samma kampanj 1981 hade det varit modigt, nu känns det bara lätt uttjatat.
Citera
2021-08-01, 08:47
  #10
Medlem
Jag var faktiskt tvungen att nypa mig i armen bara för att få det bekräftat att det inte är 1/4 idag. Den här regeringen har inte legat på latsidan vad gäller nedmontering av samhället, det må jag säga! Jag tar tillbaka allt!
Citera
2021-08-01, 09:03
  #11
Medlem
Guru-Gurus avatar
Ska inte Försvarsmakten vara opolitisk enligt lagen? Viftande med andra flaggor än den svenska blågula är ju inget annat än politiskt ställningstagande och därmed olagligt. Nu var det en prideflagga, vad blir det nästa gång? En AFAflagga? Kanske en afghansk dito? Försvarsmakten ska inte förknippas med politiska symboler. Eller har jag fel?
Citera
2021-08-01, 09:05
  #12
Medlem
Kajahs avatar
Idioti. Försvarsmakten, om någon ska inte beblanda sig med identitetspolitik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback