Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-28, 01:26
  #3181
Medlem
frillbenets avatar
Att man klockan 01.00 en vardagnatt inte ska få spela rivals utan delay är så jävla pinsamt så det är svårt att beskriva. Har försökt spela rivals från och till under hela det här året, men det går fan inte. det är KONSTANT delay, oavsett tid på dygnet. Var i division 1 och elite kring november och höll mig där, gameplay utan delay. Nu har jag svårt att vinna en match i div 6, fast jag har ett lag som antingen är lika bra eller en aning sämre än dom jag möter. Men delayen gör det ospelbart. Testade en kvalmatch i champions och det var, tror det eller ej, UTAN delay!!! första gången på hela året. Har bra internet. 250/250. Kör med kabel. Aldrig haft några problem på andra spel. Testat att öppna dom portarna som rekommenderas. Testat upnp on. Upnp off. DMZ. Ingen jävla skillnad.

VAD I HELVETE HAR NI EMOT MIG FIFA!?!?!?!? Fixa era jävla servrar någon gång. Jag skiter i hur många kort ni släpper. TIFO till arenan. Färgglada bollar. GÖR SÅ ATT MAN IAF KAN SPELA SPELET SOM DET ÄR TÄNKT!!!
Citera
2022-07-28, 08:36
  #3182
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frillbenet
Att man klockan 01.00 en vardagnatt inte ska få spela rivals utan delay är så jävla pinsamt så det är svårt att beskriva. Har försökt spela rivals från och till under hela det här året, men det går fan inte. det är KONSTANT delay, oavsett tid på dygnet. Var i division 1 och elite kring november och höll mig där, gameplay utan delay. Nu har jag svårt att vinna en match i div 6, fast jag har ett lag som antingen är lika bra eller en aning sämre än dom jag möter. Men delayen gör det ospelbart. Testade en kvalmatch i champions och det var, tror det eller ej, UTAN delay!!! första gången på hela året. Har bra internet. 250/250. Kör med kabel. Aldrig haft några problem på andra spel. Testat att öppna dom portarna som rekommenderas. Testat upnp on. Upnp off. DMZ. Ingen jävla skillnad.

VAD I HELVETE HAR NI EMOT MIG FIFA!?!?!?!? Fixa era jävla servrar någon gång. Jag skiter i hur många kort ni släpper. TIFO till arenan. Färgglada bollar. GÖR SÅ ATT MAN IAF KAN SPELA SPELET SOM DET ÄR TÄNKT!!!

Har du så dåligt gameplay ofta så är det inte Ea !
Visst dåligt gameplay finns men inte 99% av matcherna

Har du provat att köra på en annan tv / skärm ?
Provat radera filerna , laget finns kvar , men inställningar får göras om
Bygg ditt lag i en annan trupp+ ändra taktik
Starta om routern ofta
Ha din kontroll nära konsolen . Oftast kan problemen beror på kontrollen. Finns videos där du kan koppla din kontroll till datorn å få mindre button Delay , vet ej hur man gör . Men vet det finns tips på youtube.
Har du olika uttag för kabeln på routern . Så prova ett att annat uttag , min har 4 olika .

Absolut inte Ea som gör så du får 1 ok match per år . Du ska ha minst 2 av 5 matcher ok så . Sen kan det ju självklart va under en tid det kan va hopplöst . Men ta paus då + stäng av / starta om konsolen .

Min skärm å tv har helt olika gameplay , trots samma internet + kablar
Citera
2022-07-30, 22:12
  #3183
Medlem
sonofnatures avatar
10 st 85 + kommer titt som tätt
Någon som fått någon skoj ?

Fått flera , men ej provat någon

Byggt lite på laget , men får inget sug av fut

Såg Sverige idag mot polen , herregud va dåligt gameplay det va för svenskarna . De kunde ej bryta bollen , å bollen åkte tillbsks till polackerna vid brytning hela matcherna , skamligt å se i ett VM e-sport
Passen gick as löst oxå
Så tydligt spelet e så söndrigt

Visst polackerna kanske vunnit ändå . Men va så tydligt att allt gick polackernas väg.

Ibland undrar man om det ens e Delay som e problemet
Min vänd knapp försvinner ofta . Å det e väl knappast Delay. Måste ju va att Ea stänger av vissa saker i vissa matcher .

Vänd knappen märkt sista FIFA upplagorna
Å även den shield knappen , poff så funkar ej dem

Va märker ni av mest på spelet sista åren ?

Glömmer aldrig när mv kasta ut 1-2 meter varje gång
Va det förra året 😂
Citera
2022-07-30, 23:16
  #3184
Medlem
Har fått Mbappe TOTs och Messi Tots, Bellingham massa gånger osv.
I princip bara Neymar , Vinicius jag inte fått av de bra futtis.

Har även fått SS Ramos som är nice i nåt Shapeshifter paket.

Det teorin om att man lättare packar en spelare som man redan har i klubben stämmer för mig. Har får minst dubbletter i Messi, Abdi Pele, Ramos, Benzema, osv av de lite bättre korten.

Har lirat betydligt mindre än tidigare mest cuper och gjort lite sbcer.

Finns ju en 90x7 (futtis 2) nu som är snordyr. Men känns mer värt att göra 10x85 för då.får man oftast tillbaka bättre fodder än vad man stoppade in.

Har också småkollat lite på 2vs2 tuneringen som är lite mer underhållande än 1vs1. Men fifa duger inte som esport , de flesta mål är ju slumpmål snarare än bra kombinationspel.

Har problem att när gameplay är värre än vanligt så funkar även playerswitch sämre.

Dessutom så har nya patchen gjort oldgen till rena rama flipperspelet.

Ser fram emot fifa 23 och det enda positiva att Qatar fick VM är der ligger perfekt i början av fifa.


Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
10 st 85 + kommer titt som tätt
Någon som fått någon skoj ?

Fått flera , men ej provat någon

Byggt lite på laget , men får inget sug av fut

Såg Sverige idag mot polen , herregud va dåligt gameplay det va för svenskarna . De kunde ej bryta bollen , å bollen åkte tillbsks till polackerna vid brytning hela matcherna , skamligt å se i ett VM e-sport
Passen gick as löst oxå
Så tydligt spelet e så söndrigt

Visst polackerna kanske vunnit ändå . Men va så tydligt att allt gick polackernas väg.

Ibland undrar man om det ens e Delay som e problemet
Min vänd knapp försvinner ofta . Å det e väl knappast Delay. Måste ju va att Ea stänger av vissa saker i vissa matcher .

Vänd knappen märkt sista FIFA upplagorna
Å även den shield knappen , poff så funkar ej dem

Va märker ni av mest på spelet sista åren ?

Glömmer aldrig när mv kasta ut 1-2 meter varje gång
Va det förra året 😂
Citera
2022-07-31, 02:43
  #3185
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Har fått Mbappe TOTs och Messi Tots, Bellingham massa gånger osv.
I princip bara Neymar , Vinicius jag inte fått av de bra futtis.

Har även fått SS Ramos som är nice i nåt Shapeshifter paket.

Det teorin om att man lättare packar en spelare som man redan har i klubben stämmer för mig. Har får minst dubbletter i Messi, Abdi Pele, Ramos, Benzema, osv av de lite bättre korten.

Har lirat betydligt mindre än tidigare mest cuper och gjort lite sbcer.

Finns ju en 90x7 (futtis 2) nu som är snordyr. Men känns mer värt att göra 10x85 för då.får man oftast tillbaka bättre fodder än vad man stoppade in.

Har också småkollat lite på 2vs2 tuneringen som är lite mer underhållande än 1vs1. Men fifa duger inte som esport , de flesta mål är ju slumpmål snarare än bra kombinationspel.

Har problem att när gameplay är värre än vanligt så funkar även playerswitch sämre.

Dessutom så har nya patchen gjort oldgen till rena rama flipperspelet.

Ser fram emot fifa 23 och det enda positiva att Qatar fick VM är der ligger perfekt i början av fifa.

Det som e konstigt att vänd knappen försvinner . För det går ju verkligen inte vända å vrida på samma sätt då . Hade det vart Delay så hade den ju gått ibland ändå , men e som den bara försvinner vissa matcher .
Samma med skott . Vissa matcher e skotten jätte lösa. Tror va förra året provade håland vanliga guld 99 skottstyrka med hunter . Puttade bollen framåt vid skott. Mycket märkligt .
Å det va så man kände Sverige mot polen . Man såg verkligen att det inte stämde för svenskarna . Visst nerver osv . Men tror knappast att på den nivån att man inte kan bryta å vända på spelarna . Såg ramos där på plan , såg ut som ett kylskåp som halka runt på isen . Make no sense .
Jo som du säger håller inte som e-sport .

FIFA 23 kan nog bli skoj med vm , så länge de gör något vettigt av det . Så det känns som VM. Hoppas på en normal cup med gruppspel å slutspel . Där alla kan va med . Så inte golden goal + Hålla på med gummiband osv.

Blir en skoj höst / vinter med FIFA + mycket fotboll
E ju betydligt trevligare å spela på höst / vintern oxå .

Men spelet skulle släppas i okt va ?
Känns lite väl långt dit
Vad ska Ea göra med 22 i över 2 månader 🧐
I för sig så kommer fotbollen igång nu strax . Hoppas Ea släpper ett bra demo till 23. Så man kan prova lite innan.

Kommer damerna finns i fut oxå ?
Då de satsar mer på damfotboll i 23
Citera
2022-07-31, 09:03
  #3186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Det som e konstigt att vänd knappen försvinner . För det går ju verkligen inte vända å vrida på samma sätt då . Hade det vart Delay så hade den ju gått ibland ändå , men e som den bara försvinner vissa matcher .
Samma med skott . Vissa matcher e skotten jätte lösa. Tror va förra året provade håland vanliga guld 99 skottstyrka med hunter . Puttade bollen framåt vid skott. Mycket märkligt .
Å det va så man kände Sverige mot polen . Man såg verkligen att det inte stämde för svenskarna . Visst nerver osv . Men tror knappast att på den nivån att man inte kan bryta å vända på spelarna . Såg ramos där på plan , såg ut som ett kylskåp som halka runt på isen . Make no sense .
Jo som du säger håller inte som e-sport .

FIFA 23 kan nog bli skoj med vm , så länge de gör något vettigt av det . Så det känns som VM. Hoppas på en normal cup med gruppspel å slutspel . Där alla kan va med . Så inte golden goal + Hålla på med gummiband osv.

Blir en skoj höst / vinter med FIFA + mycket fotboll
E ju betydligt trevligare å spela på höst / vintern oxå .

Men spelet skulle släppas i okt va ?
Känns lite väl långt dit
Vad ska Ea göra med 22 i över 2 månader 🧐
I för sig så kommer fotbollen igång nu strax . Hoppas Ea släpper ett bra demo till 23. Så man kan prova lite innan.

Kommer damerna finns i fut oxå ?
Då de satsar mer på damfotboll i 23

Hoppas med på en normal cup kring VM.
Men då måste EA lösa det med att folk kan lämna vid 0-0. Man får ge vinsten till den som blir drabbad och ge ett straff till dem som lämnar.

Det finns en Seria A cup nu med fulla matchar. Men i med man bara får ha spelare från 3 lag så lämnar folk direkt om de möter ett bra lag.

Eftersom det inte är begränsat hur många matcher man får spela per dag så kör de flesta endå golden goal.

De kommer släppa några till futtis batch och sista brukar väl vara man kan få lite små paket, chem style, kit osv till 23an.

Ingen anning om damer kommer finnas med i fut , inte alls satt mig in i det som släpptes angående 23.
Citera
2022-07-31, 15:02
  #3187
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Hoppas med på en normal cup kring VM.
Men då måste EA lösa det med att folk kan lämna vid 0-0. Man får ge vinsten till den som blir drabbad och ge ett straff till dem som lämnar.

Det finns en Seria A cup nu med fulla matchar. Men i med man bara får ha spelare från 3 lag så lämnar folk direkt om de möter ett bra lag.

Eftersom det inte är begränsat hur många matcher man får spela per dag så kör de flesta endå golden goal.

De kommer släppa några till futtis batch och sista brukar väl vara man kan få lite små paket, chem style, kit osv till 23an.

Ingen anning om damer kommer finnas med i fut , inte alls satt mig in i det som släpptes angående 23.

En tiger badge e jag inte mycket för

Men vart kul om de kunde steppa upp lite å ge ordentligt . Tex 30 rivals vinster ger 2 mega pack till 23.
Alltid kul med start appen å pyssla
Finns ju många låg rating som har hög värde i början .

Om de gör något bra av VM så kommer det göra att spelet är värt

Men orkar ej ett år till med rivals , Squad Battle , wl å Draft .
De måste steppa upp nu om man ska ha ett intresse kvar för spelet

Wl å rivals e ju så dåligt
Piss gameplay i wl å rivals kör folk bara snabbt för rewards på torsdag
Måste finnas något spelläge folk verkligen tycker skoj att lira

Så fuckar de upp VM med något trams så blir jag besviken
Citera
2022-08-06, 11:10
  #3188
Medlem
Någon som ens lirar lite smått fortfarande?

Har själv haft semster så spelat väldigt sporadiskt.

https://www.ea.com/fifa/ultimate-tea...n1D3Z:FFA22PS4
Citera
2022-08-11, 17:46
  #3189
Moderator
^Eazs avatar
FIFA23 snack/tillgång till betan etc, tas i FIFA 23 tråden.
/Mod
Citera
2022-08-12, 10:40
  #3190
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Någon som ens lirar lite smått fortfarande?

Har själv haft semster så spelat väldigt sporadiskt.

https://www.ea.com/fifa/ultimate-tea...n1D3Z:FFA22PS4


Försökte prova en match i old version
Ping gick upp till 600 😂
Aldrig hänt hela FIFA 22
Har spelet gått sönder helt ?
Gick från 10-24-600 🧐

Stängde av direkt
Citera
2022-08-18, 10:32
  #3191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Någon som ens lirar lite smått fortfarande?

Har själv haft semster så spelat väldigt sporadiskt.

https://www.ea.com/fifa/ultimate-tea...n1D3Z:FFA22PS4

loggade på häromdagen efter en sommar fri från fifa, mycket skönt

kul att spela avslappnat, men besviken på hur ea ger bort allt i slutet. jag körde några matcher i en cup, fick paket med kort som förut var creme de la creme: TOTS Marquinhos, TOTS Ben Yedder, TOTS Cancelo... som går att köpa för en spottstyver nu

som vi pratat om förut är enda syftet med grinden att ligga före the power curve. på två dagars spelande har jag kunnat byta ut i princip hela min elva mot bättre kort

jag gillar det inte, jag tycker slutelvan du har när spelet är slut ska vara kvitto på din insats. det ska synas att du grindat sen september, du ska ha ett fantastiskt lag. nu ser jag många som nyss startat spela med tom klubb och det går ju svinsnabbt för dem att få fina lag. det enda jag har som är en edge är att jag har fler kort i klubben och kan sätta ihop en ganska stark elva med en liga/nation

hela det får mig att ifrågasätta vad syftet är. varför ska jag svettas och köra 30 matcher per helg i oktober för en liten chans att få kort som är bra till i januari, om jag har tur? slöseri med tid. förut kunde jag tänka att jag skulle ha the ULTIMATE team på slutet, ett riktigt bra lag att flasha för polarna. nu är det borta, alla har TOTS Mbappe på topp

sabbar balansen också, vad spelar det för roll att ha en winger med 99 i pace när alla har det

men på sätt och vis bra, då blir suget mindre att investera tid i fifa23, som jag tänker avstå
Citera
2022-08-18, 12:33
  #3192
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
loggade på häromdagen efter en sommar fri från fifa, mycket skönt

kul att spela avslappnat, men besviken på hur ea ger bort allt i slutet. jag körde några matcher i en cup, fick paket med kort som förut var creme de la creme: TOTS Marquinhos, TOTS Ben Yedder, TOTS Cancelo... som går att köpa för en spottstyver nu

som vi pratat om förut är enda syftet med grinden att ligga före the power curve. på två dagars spelande har jag kunnat byta ut i princip hela min elva mot bättre kort

jag gillar det inte, jag tycker slutelvan du har när spelet är slut ska vara kvitto på din insats. det ska synas att du grindat sen september, du ska ha ett fantastiskt lag. nu ser jag många som nyss startat spela med tom klubb och det går ju svinsnabbt för dem att få fina lag. det enda jag har som är en edge är att jag har fler kort i klubben och kan sätta ihop en ganska stark elva med en liga/nation

hela det får mig att ifrågasätta vad syftet är. varför ska jag svettas och köra 30 matcher per helg i oktober för en liten chans att få kort som är bra till i januari, om jag har tur? slöseri med tid. förut kunde jag tänka att jag skulle ha the ULTIMATE team på slutet, ett riktigt bra lag att flasha för polarna. nu är det borta, alla har TOTS Mbappe på topp

sabbar balansen också, vad spelar det för roll att ha en winger med 99 i pace när alla har det

men på sätt och vis bra, då blir suget mindre att investera tid i fifa23, som jag tänker avstå

Finns bättre kort nu
Rosa futties Sbc med 5/5
De e dyra å göra , inte alla har råd

Såg ett rosa lag igår på twitch
Han höll på å bli tokig , då inget funka
Sköt i ribban hela tiden 😂
Det som e humor med spelet , att ju bättre kort alla har ju mer kaos i matcherna

FIFA 23 kommer säkert va kul fram till feb/mars
Så blir ju att man köper det å försöker ha skoj några månader
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback