Citat:
Som sagt, detta beror på EU-direktiv. Så vill man undvika problemet och samtidigt skaffa en utländsk bank, så kanske man inte ska välja en bank inom EU. Samt kolla upp vad som gäller i det nya landet. För Sverige är inte ensamt om att ha dessa kontroller.
Jag anmärkte mest på att personen ifråga verkade överdriva när det gällde att bli kontrollerad och att behöva dokumentera exakt allt. Inte på att det faktiskt förekommer emellanåt.
Sedan kan jag åtminstone förstå varför det sker. Vet inte om det finns bättre sätt när det gäller penningtvätt och finansiering av terrorism. Ni två verkar dock strunta totalt i varför man blir kontrollerad, och vill avskaffa det totalt och låta folk göra vad de vill med sina pengar. Utan konsekvenser. Även om brott kan förekomma.
Jag anmärkte mest på att personen ifråga verkade överdriva när det gällde att bli kontrollerad och att behöva dokumentera exakt allt. Inte på att det faktiskt förekommer emellanåt.
Sedan kan jag åtminstone förstå varför det sker. Vet inte om det finns bättre sätt när det gäller penningtvätt och finansiering av terrorism. Ni två verkar dock strunta totalt i varför man blir kontrollerad, och vill avskaffa det totalt och låta folk göra vad de vill med sina pengar. Utan konsekvenser. Även om brott kan förekomma.
Du e ju sjuk i huvudet.Flytta till nordkorea om du vill bli kontrollerad i rumpan av staten.
Bankerna i eu trakasserar inte sina kunder som de gör i sverige.
Folk får köpa va fan dom vill med sina egna pengar.
Det har varken du eller jag med att göra om de så köper horor å knark eller penisförstoring för sina pengar.
Finns ingen finansiering av terrorism i europa.
99,9999% av alla köp och transationer är vanligt folk men man skitsnack som terrorism som svepskäl att kontrollera folket
De får tvätta pengar bäst dom vill men det är polisens uppgift och de åker fast förr eller senare.
Så länge de har extra pengar skapar de en helvetes massa extra jobb när de lyxkonsumerar och använder tjänster som barer,hotell,renovering hemma och massa annat och landet får in massa extrakonsumtion och arbetstillfällen och skatter som kommer in i allafall med skillnaden att pengarna först skapat massa extra jobb till landets befolkning istället för att de skulle gått direkt till staten.
Tyvärr så har nästan ingen såna pengar längre i sverige så en stor del av extrakonsumtion och lyxkonsumtion bara försvann och det blir kinesvaror folk köper och gör folk i sverige och europa arbetslösa.
Hue kul är de på en skala 1 till 7 ....