Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-11, 09:42
  #1729
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faceman
rökte några bloss innan jag stack in på krogen och slog mig ner med min polare hans flickvän och hennes tjocka kompis. min polare och hans tjej stack ut och tog en cigg och jag satt kvar där ensam med henne i ett riktigt stenad tillstånd. under en stund av pinsam tystnad bryter jag av någon anledning ut i asgarv, garvar så mycket att ja måste ursäkta mig och gå därifrån.

Riktigt dråpligt. Om det inte redan var borta så försvann de lilla hon hade kvar i form av självförtroende.
Citera
2014-03-20, 21:00
  #1730
Medlem
coughs avatar
Ok inte jättepinsamt dock väldigt skumt...

I en lägenhet jag bodde i förut hade jag en granne som bodde precis bredvid mig som jag sällan såg nånting av. Det var i en gammal kåk så det var rätt lyhört, men hörde sällan nåt av honom heller. Ibland när han lyssnade på musik (odefinierbart) och ibland när han spelade bas...

Iaf jag skiter väl i honom liksom, sen en dag när jag hade bott där i typ ett halvår och jag är ensam hemma (bodde tillsammans med dåvarande bitch) knackar det på dörren. Hade dragit i mig ett gäng stadiga och var på bra humör. Jag öppnar och där står det en man som jag aldrig sett förut. Jag blev lite nojig först eftersom jag hade blazat i fönstret... Men det var inte på grund av det som jag fick oväntat besök.

Det visade sig vara min grannes far som inte får tag på sin son! Det slog mig också att jag hört människor (probably) som knackat på min grannes dörr alltid emellanåt.
Han frågar då om jag sett honom på länge. Det har jag ju inte nej. Inte hört så mkt heller.
Sen förklarar fadern i dörren min för mig att sin son är psykiskt sjuk och är tungt medicinerad på piller från doktorn. Att sonen sin är gravt deprimerad och suicidal.
Det är här det blir konstigt, för i mitt frästa tillstånd agerar jag artigt men med viss skepsis... Är detta ett prank av nåt slag eller? (Rätt dryg tanke såhär i efterhand).
Gubben i dörren märker uppenbarligen att jag inte är helt med på noterna men övertygar mig när han frågar om jag hört honom spela bas, för det är just bas jag har hört honom spela.

Jag begriper allvaret men kan inte hjälpa gubben så mycket. Fadern och modern till min granne hade tydligen fixat ett jobb åt honom (han nämnde även att det var de som betalade hyran åt honom), och detta jobb hoppades föräldrarna då att skulle få honom på banan igen.
Sen blir det konstigt igen då han ber om mitt telefonnummer. Jag frågar varför han ville ha det och han sa att det skulle kännas tryggt för dem om de kunde försöka nå mig utifall att det "värsta skulle vara på g", att deras son typ skulle hänga sig...
Ja okej, visst. Jag får hans nummer också och bad att jag skulle ringa honom om min granne skulle föra massa oväsen och skrika massa typ. "För min son är inte frisk" påminde han mig om.
Ok...

Hörde iaf aldrig av gubben och hörde iofs inte min granne över huvudtaget men flyttade ut sen när jag lessnade på bruden!

PS älskar denna tråd, keep them cumming!
Citera
2014-04-10, 03:29
  #1731
Medlem
ISkugganAvKorsets avatar
Det här var visserligen på rökmix men skämmigt värre var det.

Det började med att jag, min sambo och tre vänner till oss satt och groggade en kväll. Jag hade under dagen fått ett nytt recept på Imovane som jag hämtat ut och naturligtvis blandat med alkoholen. Helt plötsligt säger en vän vi kan kalla S att hon hade pengar och att hon ville ha en fet holk rökmix och att hon skulle bjuda.
Jag och en annan vän vi kan kalla J ringde vår kran och vi bestämde träff nere på stan. Jag var riktigt dragen och det märktes att Imovanen börjat verka, minns bara ett kort segment utav bussresan ned på stan och det var att jag höll på att ramla hela tiden.

Nästa minnesbild var att jag fick rökmixen, stoppade det i fickan och då erbjöd kranen oss att smaka på hans holk (som jag i efterhand fick veta bestod utav 1/10 och massa rent pulver). Jag som var full, väck på Imovane och allmänt stöddig tog 5 djupa bloss på holken. Det skulle jag inte gjort..

Hela världen började luta och jag kunde inte gå rakt för fem öre, de drar in mig på donken och sätter mig på en stol. Jag började kaskadspy inne på donken klockan 18 en fredag.. Det var inte lite människor där.
De sliter ut mig och jag svimmar, när jag vaknar ligger jag i en ambulans i illfart mot sjukan. Efter ett tag vaknar jag till liv helt och får gå hem.
Att träffa min kran efter det var inte så roligt.
Citera
2014-04-10, 09:00
  #1732
Medlem
erkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Skulle stiga på en buss en gång då jag var väldigt stenad... Hade ett par väskor och kassar med mig, och jag började noja för att jag på något sätt skulle glömma någon av dem utanför bussen... Det blev väldigt knepigt att betala för åkturen också, eftersom jag var så stenad och inte hade tillräckligt många armar för att ta fram plånboken och samtidigt hålla i kassarna... Då jag till sist lyckats betala, lägga in plånboken i fickan och försäkrat mig om att alla kassar var med reste sig en gubbe från det första sätet... "Du får sitta här om du vill", sa han, och det märktes väl att han trodde att jag var utvecklingsstörd... Jag var dock så stenad att jag inte kunde annat än att hjälplöst säga "tack", och sätta mig vid platsen han gav mig... Så jag fick väl finna mig i att hela bussen nu såg mig som efterbliven...

Hahahaha, tack för den historien! Gav mig ett jävla skratt
Citera
2014-04-30, 21:36
  #1733
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pygmyshrew
Jag kommer ihåg en gång i vintras när jag och tre polare stekta som ägg skulle in och köpa munchies på mcdonalds, jag nojjade lite över att tjejen i kassan skulle märka att jag va bränd så jag upprepade hela tiden i mitt huvud vad jag skulle säga till henne när jag kom fram, väl framme så säger jag:

"En BigTasty Plusmeny tack."

Hon: "Vad ska du ha att dricka?"

Jag: "Jag ska ha en bigtasty plusmeny."

Hon: "Ja, men vad ska du ha att dricka till den?"

Jag: (jättehögt) "JAG SKA HA EN BIGTASTY PLUSMENY TACK!"

Hon en gång till (märkbart irriterad över bängaset som står och hänger över disken): "JA, MEN VAD SKA DU HA ATT DRICKA TILL DEN!?"

Jag: "Jaha... Cola tack..."

Så idiotiskt, står och nojjar över att hon ska märka att jag är bäng, och så går jag o gör en sån sak
Hahah, gjorde min kväll
Citera
2014-05-02, 11:37
  #1734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ISkugganAvKorset
Det här var visserligen på rökmix men skämmigt värre var det.

Det började med att jag, min sambo och tre vänner till oss satt och groggade en kväll. Jag hade under dagen fått ett nytt recept på Imovane som jag hämtat ut och naturligtvis blandat med alkoholen. Helt plötsligt säger en vän vi kan kalla S att hon hade pengar och att hon ville ha en fet holk rökmix och att hon skulle bjuda.
Jag och en annan vän vi kan kalla J ringde vår kran och vi bestämde träff nere på stan. Jag var riktigt dragen och det märktes att Imovanen börjat verka, minns bara ett kort segment utav bussresan ned på stan och det var att jag höll på att ramla hela tiden.

Nästa minnesbild var att jag fick rökmixen, stoppade det i fickan och då erbjöd kranen oss att smaka på hans holk (som jag i efterhand fick veta bestod utav 1/10 och massa rent pulver). Jag som var full, väck på Imovane och allmänt stöddig tog 5 djupa bloss på holken. Det skulle jag inte gjort..

Hela världen började luta och jag kunde inte gå rakt för fem öre, de drar in mig på donken och sätter mig på en stol. Jag började kaskadspy inne på donken klockan 18 en fredag.. Det var inte lite människor där.
De sliter ut mig och jag svimmar, när jag vaknar ligger jag i en ambulans i illfart mot sjukan. Efter ett tag vaknar jag till liv helt och får gå hem.
Att träffa min kran efter det var inte så roligt.

hahaha lider med dig. Det sista man egentligen ska göra när hela världen snurrar är ju att sätta sig på en stol. Av egen erfarenhet är det just då spyan kommer, när man sitter still å helt tyst å tankarna ba snurrar kring spya

Pinsamt å pinsamt var det väl inte, snarare att man för stunden mådde skit bra men att man i efterhand inser att det var rätt pinsamt.
Var på donken med 3-4 polare. Vi hade precis rökt å var hungriga. Vi glider in på donken å direkt när jag kommer innanför dörren känner jag hur jag knappt kan ha mina ögon öppna samtidigt som dem små sticks så där skönt så man kan inget annat än att le och måste blinka 10 gånger i sekunden. Man ser totalt efterbliven ut med andra ord. Det är mycket folk där, å jag kommer in med ett brett leende å kisar som fan med ögonen. Min polare knäcker sig å säger att jag har svin röda ögon. Det får oss att stå å fnittra i kön och en p12a vänder sig om och kollar på oss och vänder sig lika snabbt igen. Då får vi seriöst gapflabb, och det slutar med att jag får be polaren att beställa min mat med då jag likväl kan gå å sätta mig så länge.

Jag går å sätter mig å får direkt ett grabbgäng som kollar på mig. De börja skratta men säger inget haha. Sen sitter jag där i 45min minst. Utan att ha fått mitt käk. Polarna börjar säga att "fan du får gå dit, dem har säkert glömt din beställning". Men jag säger nee det är lugnt, dem är bara sega.
Men tillslut får jag gå dit, och jo visstfan hade något hänt då dem glömt bort beställningen (uppenbart som fan så här i efterhand). Slutar med att dem ber om ursäkt och bjuder mig på en paj. Jag blir svin glad och tackar henne 5 gånger för mycket.
__________________
Senast redigerad av Road66 2014-05-02 kl. 12:01.
Citera
2014-05-02, 15:42
  #1735
Medlem
erkfans avatar
En kort historia, men skämdes just då.

Första gången jag skulle prova köra med bong, jag och en polare som även introducera mig till den härliga plantan. Vi kommer hem till han runt kvällstiden, kan väl ha vart för 2-3 år sen. Han hade inget ork till att rulla och jag var i nybörjarstadiet. Så vi bestämmer oss för att bygga en bong, standard cola flaska gjorde susen och en vattenslang. Ett par minuter senare är vi redo för launch, redan efter första hitten så känner jag direkt hur den slår till. Börjar känna mig skit seg, så ställer mig upp och tänker gå in till tv rummet för att sätta mig ner och mysa till lite chips och tv.. Men så fort jag ställt mig upp så tvär välter jag bakåt, som om ett träd. Tydligen så svarta det för mig och jag var borta i 3-4 sekunder åtminstone.

Var lite skämmigt just då, men men shit happens

Ställa sig upp direkt efter en riktigt fyllig hit var ingen bra ide.
Citera
2014-05-02, 18:59
  #1736
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkfan
En kort historia, men skämdes just då.

Första gången jag skulle prova köra med bong, jag och en polare som även introducera mig till den härliga plantan. Vi kommer hem till han runt kvällstiden, kan väl ha vart för 2-3 år sen. Han hade inget ork till att rulla och jag var i nybörjarstadiet. Så vi bestämmer oss för att bygga en bong, standard cola flaska gjorde susen och en vattenslang. Ett par minuter senare är vi redo för launch, redan efter första hitten så känner jag direkt hur den slår till. Börjar känna mig skit seg, så ställer mig upp och tänker gå in till tv rummet för att sätta mig ner och mysa till lite chips och tv.. Men så fort jag ställt mig upp så tvär välter jag bakåt, som om ett träd. Tydligen så svarta det för mig och jag var borta i 3-4 sekunder åtminstone.

Var lite skämmigt just då, men men shit happens

Ställa sig upp direkt efter en riktigt fyllig hit var ingen bra ide.

Troligtvis för lite syre/blod till hjärnan, kan även hända om man inte röker och har någorlunda lågt blodtryck Skulle vilja se det på film!
Citera
2014-05-02, 19:02
  #1737
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Försökte haffa en brud. Betedde mig väl mer som ett dreglande parkbänksmongo. Men vafan, bätre lyss till den sträng som brast.
Citera
2014-05-02, 19:05
  #1738
Medlem
Jag och 2 kompisar till mig gick in på en mindre privatägd affär i jakt på munchies. När vi väl går in i affären kommer vi fram till magnifika hyllor sprängdfyllda med godsaker. Väl där börjar jag larva mig och hoppa runt och gömma mig för mina kompisar bakom en annan hylla, i takt med att jag skrattade så hårt började mina vänner också gömma sig och göra en massa ljud emot mig.

Efter sisådär 30 sekunder vänder vi oss om, och där står turken. Turken som äger stället har stått och kollat på oss hela tiden. Det visade sig att deras kassa var liksom "gömd". Till samma ställe har jag även ringt och beställt pizza i rena skrattanfall, en gång började han lacka ur på mig och trodde att jag skrattade åt honom

Vill också berätta om när jag och min polare ringde och beställde pizza men vi visste inte vart vi var, och vi var så jävla stekta så vi började använda kikare för att se vad det stod på gatuskylten, men vad tror ni händer? Våran granne råstirrar rakt in i min kikare. (Förmodligen trodde hon att vi spionerade på henne). Galet man skämdes för att gå förbi henne i fortsättningen.

Allt detta hände när jag var väldigt ung och färsking på rökat. Gamla goda tider, saknar dem verkligen!
Citera
2014-05-02, 19:07
  #1739
Medlem
Mest sjukaste/pinsammaste hände nyss!

Satt precis hemma och rökte med min nya Volcano Vaporizer, och hade bytt rökplats till under spisfläkten, det luktade som satan skall tilläggas. Plötsligt när jag mitt står mitt i vap:andet så dunkar det på dörren, jag blir semi-skraj, smyger till ögonhålet för att kolla vem det är, och ser att det är min granne! Jag tänker att jag inte kan öppna och möta honom helt bäng och att det stinker från min lägenhet.
Går in, försöker stilla min rädsla men kommer på att han kanske var arg för att det stank gräs (om man tänker att fläktarna går från lägenhet till lägenhet). Jag får nu semi-panik och börjar noja att eftersom jag inte öppnade och sa typ "yes, jag ska släcka ner och inte röka där det kan lukta igen" så blev han sur och ringde polisen eller bovärden eller dyl. Jag lägger allt röka eller "bevis" vid toaletten så att jag kan dumpa det om polisen kommer och går ut på balkongen och sätter mig så jag kan spana vägen och om det kommer någon polisbil.
Efter 10 min av inga bilar med blåljus så ser jag ytterligare en bil utan blåljus, fast i denna var jag helt säker på att jag såg två snutar. Tänker att de vill komma diskreta i civilbilar (fast i uniform) så att gärningsmannen inte ska kunna bli alarmerad. Jag får panik och börjar tänka på om jag ska kasta gräset i toan eller om jag ska dra på mig kläder och dra ut från lägenheten och komma tillbaka senare när dem åkt. Jag väljer det senare, och drar på mig massa kläder, men hittar inte nyckeljävlarna någonstans! Letar frenetiskt i ca 5-10 min samtidigt som jag tänker "shit, nu är dem snart här, jag har tagit för mycket tid på mig". Börjar lugna ner paniken och försöka tänka var jag kan ha haft dem senast osv, och letar på alla ställen jag brukar lägga dem på. Börja ana att jag faktiskt inte kommer ihåg alls att jag ens lagt nycklarna någonstans sen jag kom in senast. Mer och mer börjar det gå upp för mig; nycklarna sitter i låset! Smyger ut ur lägenheten och där ser jag nycklarna sittandes i hålet! Givetvis var det antagligen därför grannen ringt på...

Går in igen, äter lite munchies och skriver denna tråden.
Citera
2014-05-03, 21:18
  #1740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittSmekarn
Kul historia om borttappade nycklar.
Haha fyfan, jag fick ju typ panik i ren och skär medkänsla av att bara läsa det nästan. Nojjan för snauten är fan inte rolig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback