Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-06, 18:58
  #25
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehack
Ok jo visst, men detta har ju gjorts förut. Och varje gång har slutat med att försäljarna sakta återvänder och polisen sakta drar sig tillbaka till ordinarie arbetsuppgifter.

Hela Christiania har stängts av ett par gånger, med blockader, och trots det var där folk på Christianshavns torg som sålde.

Realistiskt kommer det ta ett bra tag innan knarkturismen sinar. Knarkturismen är gängens stora incitament för profit.

Det känns väldigt symboliskt att dra upp gatsten på det viset.

Vad de bör göra är att sätta upp spärrar vid ingångarna som bara boende får passera. Enda riktiga sättet att bli av med turismen till det området, och på sikt normalisera allt.

Detta blir sista gången jag svarar på dina idiotier. De drar inte bara upp gatsten utan även de skumma byggnaderna ska rivas, och nya byggnader ska uppföras, samt att där kommer att vara konstant polisövervakning. Detta samlade grepp har aldrig tagits förut.

Slut på knark och flum.
Citera
2024-04-06, 19:16
  #26
Medlem
swehacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Detta blir sista gången jag svarar på dina idiotier. De drar inte bara upp gatsten utan även de skumma byggnaderna ska rivas, och nya byggnader ska uppföras, samt att där kommer att vara konstant polisövervakning. Detta samlade grepp har aldrig tagits förut.

Slut på knark och flum.
Jag tror inte du förstår situationen alls.

Allt detta har redan gjorts. Det ENDA sättet att få ut knarklangarna är att spärra av hela området. Och då flyttar de bara ut direkt utanför och väntar på turisterna där istället.

Pengar styr. Varje gång polisen har stängt ner pusher street har de stått där och trakasserat folk i några veckor, kanske månader, sen måste de tillbaka till sina vanliga arbetsuppgifter. Tro mig, jag var där.

Bor utomlands nu men jag ska tillbaka till Danmark i Juli så det ska bli intressant att se hur det gått.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback