• 1
  • 2
2021-07-24, 16:39
Medlem
Har alltid funderat över detta. Vad får folk att skriva positiva recensioner och på så sätt göra gratis reklam för olika företag? Att det ibland förekommer köpta recensioner förstår jag, men många recensioner är genuina.

Vi tar till exempel lågpriskedjor. Varför lägger folk tid att gå in och skriva om företaget i positiva ordalag? Var får man själv ut av det?

Varför recenserar DU? Vari ligger drivkraften?
Citera
2021-07-24, 22:20
Medlem
Om grejorna är bra o företaget skött det bra är det väl bra att kunna vara till hjälp om någon annan undrar.
Brukar själv kolla innan köp, ibland är det tex ägare mm som skrivit då köper jag inte där.
Citera
2021-07-27, 02:52
Medlem
Bdonks avatar
Jag skriver positiva recensioner om företag för att andra skall kunna välja att köpa därifrån, hellre än från ett skitföretag. På samma sätt skriver jag recensioner med dåligt omdöme för företag som förtjänar det, för att andra skall slippa göra samma misstag och handla därifrån och bli missnöjda.
Citera
2021-07-27, 11:20
Medlem
rtyuios avatar
Skriver väldigt sällan. Endast de gånger då jag är EXTRA nöjd med servicen eller maten tar jag mig tiden att boosta en verksamhet för jag tycker de förtjänar en recension. Har skrivit några dåliga recensioner också ibland också då jag är väldigt missnöjd.

Vad jag får ut av det? Läser själv andras recensioner ibland och det ger ju en hint vad det är för verksamhet. Så kan jag hjälpa andra med mitt tips så är väl det en bra sak?!?
Citera
2021-07-27, 22:32
Medlem
jag skriver recensioner på google på ställen jag ätit på köpt och så. De som jag tyckt varit bra har fått bra betyg. Andra som varit dåliga har jag gett dåligt betyg. Sämst betyg hitills gav jag en sunkig restaurang i Kalmar som låg där domus låg. Det heter kvasten nu och restaurangen hette kokett.
Citera
2021-12-04, 14:01
Medlem
Brukar alltid recensera på båda ställena när jag är extra nöjd och glad över köp jag gjort, detta för att hjälpa andra göra ett bättre val. Visst ibland är man tvärtom väldigt missnöjd, då blir recensionen negativ.

Det är så pass enkelt.
Citera
2021-12-04, 16:22
Medlem
norces avatar
Om ett företag gör något jag tycker om vill jag ju att de ska fortsätta? Jag stöttar den typen av marknad som jag vill se mer av. Förstår inte riktigt hur det här är en fråga. Ser du själv inte det negativa i att en bra butik skulle gå i konkurs och ersättas av en sämre?
Citera
2021-12-04, 20:29
Medlem
godboys avatar
Jag skriver positiva recensioner företag har har positiva upplevelser ifrån, dvs från såna som faktiskt levererar vad de lovar och där köp av saker eller tjänster fungerar bra. Likväl skriver jag om de som är usla och som misslyckas kapitalt. Jag ser det inte som gratis reklam utan som information till andra som funderar på att nyttja företaget ifråga.

Har Google recensioner hjälpt mig?
Svar: Ja. Om ett företag har många positiva omdömen eller negativa dito så har det fått mig att göra ett val.
Citera
2022-04-09, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonemadeBourbon
Har alltid funderat över detta. Vad får folk att skriva positiva recensioner och på så sätt göra gratis reklam för olika företag? Att det ibland förekommer köpta recensioner förstår jag, men många recensioner är genuina.

Vi tar till exempel lågpriskedjor. Varför lägger folk tid att gå in och skriva om företaget i positiva ordalag? Var får man själv ut av det?

Varför recenserar DU? Vari ligger drivkraften?

Jag kan skriva när jag är extra nöjd. Oftast får man ett utskick i samband med snabb leverans. Blir i 90% av fallen vid lämnat omdöme kontaktad via e-post sen med en rabattkod till mitt nästa köp som tack för omdömet.

Gällande köpta recensioner så finns det bra exempel på bla S*T NET. Ett bluff företag som det stått mycket om just lurendrejeri har ett Trustscore på över ett 4.0 och över 1000 recensioner. Vilket aldrig kan stämma!

Brukar titta där och ser omdöme lämnade av kunder har gjort tex 2 omdömen och bägge två är på S*T Net om just hur nöjda dom är
https://se.trustpilot.com/review/s*tnet.se

In och sänk dom. Det är vidrigt med deras lurendrejeri.

*S
Citera
2022-04-10, 19:31
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Jag kan skriva när jag är extra nöjd. Oftast får man ett utskick i samband med snabb leverans. Blir i 90% av fallen vid lämnat omdöme kontaktad via e-post sen med en rabattkod till mitt nästa köp som tack för omdömet.

Gällande köpta recensioner så finns det bra exempel på bla S*T NET. Ett bluff företag som det stått mycket om just lurendrejeri har ett Trustscore på över ett 4.0 och över 1000 recensioner. Vilket aldrig kan stämma!

Brukar titta där och ser omdöme lämnade av kunder har gjort tex 2 omdömen och bägge två är på S*T Net om just hur nöjda dom är
https://se.trustpilot.com/review/s*tnet.se

In och sänk dom. Det är vidrigt med deras lurendrejeri.

*S

Du får vä skriva ut företagsnamnet så man fattar vad du pratar om!
Citera
2022-04-11, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Du får vä skriva ut företagsnamnet så man fattar vad du pratar om!

SST Net
Citera
2023-11-07, 22:20
Medlem
Restauranger är ju bra att kunna skriva recensioner om. Då vet du vad stället håller för klass
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in