Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-07-17, 23:01
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag söker droger som inte är centralstimulerande. Tex Cannabis verkar stimulera lite av varje. Vilka droger är absolut noll centralstimulerande?

Sug kuk!
Citera
2021-07-17, 23:15
Medlem
nakamotos avatar
Bensodiazepiner.
Citera
2021-07-17, 23:52
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Bensodiazepiner.

Är du säker på det? Jag har hört att det är ”torr alkohol” och stimulerar centralt därav. Jag blir dum i huvudet av benso för har jag en karta så slutar de alltid med att jag äter upp alla. Jag skulle vilja ha nått med liknande rus men som inte gör mig så skev. (Gör bort mig, löjlig humor, snattar allt jag ser).
Citera
2021-07-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Är du säker på det? Jag har hört att det är ”torr alkohol” och stimulerar centralt därav. Jag blir dum i huvudet av benso för har jag en karta så slutar de alltid med att jag äter upp alla. Jag skulle vilja ha nått med liknande rus men som inte gör mig så skev. (Gör bort mig, löjlig humor, snattar allt jag ser).

alkohol är inte centralstimulantia. Motsatsen om något.
Citera
2021-07-18, 00:14
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
alkohol är inte centralstimulantia. Motsatsen om något.
Vad är det då? För mig verkar det centralstimulerande i alla fall. Särskilt whisky.
Citera
2021-07-18, 03:16
Bannlyst
Opioider.
Citera
2021-07-18, 03:21
Bannlyst
Citat:
Vad är det då? För mig verkar det centralstimulerande i alla fall. Särskilt whisky.
Det är inte CS, det är GABA.
Citera
2021-07-18, 10:47
Medlem
link71s avatar
Oxycontin. 5 mg
Citera
2021-07-18, 20:58
Medlem
Citat:
Jag söker droger som inte är centralstimulerande. Tex Cannabis verkar stimulera lite av varje. Vilka droger är absolut noll centralstimulerande?

Sug kuk!
Haha det va det dummaste jag hört! Cannabis stimulerar INTE lite av varje.

Som svar på din fråga så får du en lista på droger som inte är centralstimulerande.
Bensodiazepiner, opiater/opioider, cannabis, alkohol, pregabalin osv… Ja alternativen är många.
Senast redigerad av flummakarn 2021-07-18 kl. 21:00.
Citera
2021-07-19, 08:02
Medlem
Jag tror TS menar "uppåt" när han skriver centralstimulerande. Och många får definitivt lite uppåteffekt på lägre doser alkohol, cannabis, LSD (och otal andra tryptaminer).
Citera
2021-07-19, 10:39
Medlem
Citat:

Sug kuk!
Centralstimulerande = dopamin receptorerna och vissa lite serotonin.

Cannabis påverkar cannabinodreceptorerna.

Hallucinogena = serotonin

Alkohol= GABA

PCP = NDMA

Etc… Du behöver läsa på lite om hur droger fungerar och hur de påverkar olika receptorer i hjärnan.

Alla droger påverkar det centrala nervsystemet.
Citera
2021-07-20, 18:56
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Haha det va det dummaste jag hört! Cannabis stimulerar INTE lite av varje.

Som svar på din fråga så får du en lista på droger som inte är centralstimulerande.
Bensodiazepiner, opiater/opioider, cannabis, alkohol, pregabalin osv… Ja alternativen är många.

Det kan stimulera även centralt jo. Du är efterbliven, jag är inte dum. Jag är säker på mim sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in