Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-16, 18:01
  #1
Medlem
Vad är er erfarenhet, funkade det bra med EC stream om ni var hemma och inloggade?
Var det bättre om ni var på plats i lektionssalen med EC stream undervisning?
Kanske hade du föredragit klassisk undervisning eller distans?

Ställer frågan för jag har hittat intressanta IT utbildningar samt en CAD utbildning i Örebro på YH som använder detta koncept. Ibland med krav på platsnärvaro i skolan vid vissa tillfällen.

Utdrag från ECUTBILDNING:
Vad är EC Stream? EC Stream är samlingsbegreppet för våra satsningar på fjärrundervisning och satellitorter. Alla utbildningar på EC är platsbunda, men för att möta efterfrågan på mer flexibla lösningar inom undervisning erbjuder vi även livestreamad undervisning på alla våra orter och Yh-utbildningar. Vad innebär EC Stream för mig som studerande?
Studera var du vill, men inte när du vill. EC Stream betyder i praktiken att du kan studera var du vill, men inte när du vill. Sitt där det känns bekvämt, men lektionerna är fortfarande den tid då du antingen befinner dig i ett fysiskt klassrum, eller loggar in via datorn. Fördelarna med EC Stream är flera:>> Den fjärrundervisning som bedrivs på EC är interaktiv och sker i realtid genom livestreaming. Du kan befinna dig på plats i klassrummet eller ta del av föreläsningarna via nätet. Genom modern teknik säkerställer vi att du kan ha dialog med både föreläsare och kurskamrater i realtid.>> Upplägget möjliggör att vi alltid kan använda oss av de mest kompetenta föreläsarna inom kunskapsområdet, oavsett geografisk placering och ort. Handledning sker antingen på plats i skolan eller digitalt. Det är dock inte säkert att din föreläsare är på plats på skolan.>> Materialet finns tillgängligt att titta på i efterhand för den som vill repetera moment från lektionerna.
Citera
2021-07-16, 18:22
  #2
Medlem
Kanske känner du någon som gått en EC utbildning och uttalat sig om vad de tycker?

Det finns recensioner för EC utbildningar.
https://www.studentum.se/skola/ec-ut...ng/recensioner

De som läst programmeringsinriktad verkar vara nöjdare överlag med EC utbildning än de som
läst andra inriktningar.
Citera
2022-09-13, 13:01
  #3
Medlem
Watteris avatar
Ingen erfarenhet, men det verkar bra att man som student själv kan välja sitt studieupplägg. Huruvida bra det fungerar i praktiken vet jag inte men är också nyfiken på att höra om erfarenheter.

Hade absolut inte litat på alla recensioner som skrivs på https://www.studentum.se/ eftersom många av dom som skrevs för den yh-skolan jag läste på helt uppenbart nu i efterhand förmodligen var skrivna av skolan själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback