2021-07-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantaonthegun
Fick veta från en familj som var där med sina barn under förloppet att pojkens pappa inte hittade honom efter karusellen slutat köra och hade panik. Hela benet på pojken hade tydligen slitits av i fallet.

Fruktansvärt. Som det lät kommer pojken inte kunna "få tillbaka" benet..

Stämmer detta är det fruktansvärt tragiskt
Citera
2021-07-16, 00:20
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APMINISTERN
Ja, Bert skriv till mig till med en rimlig summa så kanske jag inte kontaktar polisen imorgon....
(Stirra inte i timmar på min profilbild för du kommer fastna)
Det är inte Bert som äger Skara Sommarland längre. Han sålde det för länge sen.
Citera
2021-07-16, 00:26
Medlem
APMINISTERNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det är inte Bert som äger Skara Sommarland längre. Han sålde det för länge sen.

Det var som tusan, får väl ringa polisen imorgon ändå då.
Citera
2021-07-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Jo men enkla benbrott opereras väl inte? Är väl de av svårare grad bara. Stackars pojken.

Jag föreställer mig väl att det inte är helt otroligt att de där stora plattorna i attraktionen skulle kunna svepa av fötterna i ankelhöjd på någon ifall de haft oturen att landa på marken mellan dem medans karusellen är igång
Citera
2021-07-16, 00:28
Medlem
Den aktuella attraktionen är livsfarlig i mitt tycke. Det är en bygel till alla passagerare och med tanke på karusellens hastighet under färd så flyger man lite hit och dit på sitsen samt lyfter från den.. jag åkte med min son för några år sedan och jag fick hålla i honom eftersom jag var rädd att han skulle flyga över bygeln och ur. Så fruktansvärt tragisk olycka detta
Citera
2021-07-16, 00:33
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Rodeo beskrivning https://www.sommarland.se/attraktioner/rodeo

Målande beskrivning.
Citera
2021-07-16, 00:36
Medlem
Blaze.s avatar
Som någon i tråden skrev så ska ju den här karusellen ha en stor platta som snurrar med alla vagnar. Totalt livsfarligt att det är helt öppet att hamna på fastmarken. Den är ju som gjort för att mosa någon för fan. Måste varit mycket otäcka scener, groteskt att den stackars pojken miste ena benet om nu det stämmer.
Citera
2021-07-16, 01:04
Medlem
Jag åkte den senast i Tisdags med mina ungar. Man känner att man vill hålla i dom lite för det kan gå åt helvete i den.

Tror det var för 3 eller 4 år sedan då hade dom längdgräns 100cm på den och när jag åkte med dottern då så fick jag panikhålla i henne för att hon inte skulle flyga ur. Höjdes fort till 120cm efter kort tid där efter då många hade samma upplevelse.

Det är en bygel som låser i en fast höjd och sen hakas fast med en lina. Jag som vuxen kan utan problem gå ur den när den är i låst läge.
Citera
2021-07-16, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Stämmer detta är det fruktansvärt tragiskt

Ja, jag var väldigt påverkad efter att ha hört och sett dem berätta om händelsen och se deras ärrade ansiktsuttryck. De nämnde även att personen som hade hand om attraktionen hamnat i ett rejält shocktillstånd men att ingen personal, räddningstjänst eller krisgrupp kom till hands för denne.

Helvete alltså, en rolig semesterdag som plötsligt förändrade det framtida livet för pojken.
Citera
2021-07-16, 06:30
Medlem
Att en olycka sker på en åkattraktion ska ju vara omöjligt! På just denna ifråga så har det alltså skett två? Varför inte bara ta bort den efter första olyckan? Hoppas att pojken klarar sig.
Citera
2021-07-16, 07:54
Medlem
Även om pengar inte kan få denna tragiska olycka gjord hoppas jag att pojken får en fet ersättning!!
Vet inte hur svårt eller vad det brukar ligga på men med tanke på att det hade kunnat drabba så många fler.
Citera
2021-07-16, 07:55
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillan88
Den intervjun handlar om olycka 2019

Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ja men detta är från 2019. Och var värre än skrubbsår, ja.

Dålig research, uppenbarligen...

Klassisk mediastrategi att företaget själva går ut med information. Men lite tveksamt om de gör det nu 2021 också. Blir jobbigt för VDn och parkchefen att förklara att olycka händer på samma attraktion en gång till...

Citat:
Ursprungligen postat av Mhmokay
Att en olycka sker på en åkattraktion ska ju vara omöjligt! På just denna ifråga så har det alltså skett två? Varför inte bara ta bort den efter första olyckan? Hoppas att pojken klarar sig.

Verkligen märkligt att de inte gjorde mer efter första kraschen... typ tog bort den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in