Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-07-16, 16:15
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Så om man hittar en iphone. batteriet är dött. Det finns ingen potentiell ägare att finna under några som helst omständigheter.
vad kan man göra för att få igång mobilen och få den att fungera? Antar det krävs en fabriksåterställning. Men får du ägaren reda på det och loggas det hos apple vem som återställt den, man måste ju använda deras program antar jag.
Har ingen iphone laddare ens, o orkar inte skaffa det. Så den lär vara död nu.
ja lat kan man tycka men det är utom min kontroll det det ej är jag som har hittat mobilen. Det var förra året som den hittades i vintern. Om han säljer den som den är antar jag att han kan råka i trubbel.... jag har sagt till han att bara kasta den för om han inte har batteri i den och den bara ska ligga 6 månader till så hjälper inte det....


Just nu flummar du verkar det som. Du har snott den så lämna tillbaka.

Du har ingen laddare till den för att ladda den och försöka hitta ägaren men du vill fabriksåterställa den?

Du behöver en kabel för att återställa den då batteriet har dött.

Så gå och köp en kabel och hitta ägaren samt be om ersättningen för kabel. Detta är det lättaste alternativet då du inte förstår vissa grunder.
Citera
2021-07-16, 16:49
  #26
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Just nu flummar du verkar det som. Du har snott den så lämna tillbaka.

Du har ingen laddare till den för att ladda den och försöka hitta ägaren men du vill fabriksåterställa den?

Du behöver en kabel för att återställa den då batteriet har dött.

Så gå och köp en kabel och hitta ägaren samt be om ersättningen för kabel. Detta är det lättaste alternativet då du inte förstår vissa grunder.

Som jag sa det är inte jag som har mobilen. Läste du inte det?
Jag har sagt han ska kasta den för den har legat orörd i 7-8 månader....

Om man kan få igång den kanske det finns info om vems det är? En del mobiler har ju det som alternativ att dom kan lägga upp ett sådant meddelande på hemskärmen hur man kontaktar dom.
Lämnas den in till polisen så ligger den bara där...ja kanske han får den sen när ingen hämtat ut den, men vad ska han göra med den då om den är låst...
Iofs kanske han då har laglig rätt att återställa den o sälja den...

Inte vet jag, bryr mig inte egentligen om den ligger där för evigt men såg tråden o tänkte passa på o fråga...
Citera
2021-07-16, 17:09
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Som jag sa det är inte jag som har mobilen. Läste du inte det?
Jag har sagt han ska kasta den för den har legat orörd i 7-8 månader....

Om man kan få igång den kanske det finns info om vems det är? En del mobiler har ju det som alternativ att dom kan lägga upp ett sådant meddelande på hemskärmen hur man kontaktar dom.
Lämnas den in till polisen så ligger den bara där...ja kanske han får den sen när ingen hämtat ut den, men vad ska han göra med den då om den är låst...
Iofs kanske han då har laglig rätt att återställa den o sälja den...

Inte vet jag, bryr mig inte egentligen om den ligger där för evigt men såg tråden o tänkte passa på o fråga...

Du har 3 enkla alternativ.

1: lämna in den till polisen orörd.

2: låna en iphone laddare, det är 2021 nu du hittar kablar på vägarna nu för tiden. Ladda den och(3) låt den vara igång 1 v så kanske ägaren kontaktar dig eller lämna in den till polisen laddad.

3: köp en laddare och följ (3)

Är inte svårare än så. Men du vill återställa den och göra det mer komplicerat. Du besitter inte med pro erfarenhet gällande mobiler.
Citera
2021-07-16, 22:37
  #28
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Du har 3 enkla alternativ.

1: lämna in den till polisen orörd.

2: låna en iphone laddare, det är 2021 nu du hittar kablar på vägarna nu för tiden. Ladda den och(3) låt den vara igång 1 v så kanske ägaren kontaktar dig eller lämna in den till polisen laddad.

3: köp en laddare och följ (3)

Är inte svårare än så. Men du vill återställa den och göra det mer komplicerat. Du besitter inte med pro erfarenhet gällande mobiler.

följ 3? Du måste mena 2.
varför vara igång en vecka. Jag tror inte han vill ha en gangster spåra var hans mobil är och komma o misshandla honom....
Om ha ens kan spåra den efter 8 månader. han eller hon har kanske redan glömt den....
Jag tror han inte vill blanda in polisen för det gått så lång tid. Jag vet inte.
Och dom kan inte göra mer, enda e kanske ladda den...men dom kommer ju inte heller in i den.
Citera
2021-08-13, 15:07
  #29
Medlem
MordFustangs avatar
Har inte fixat det här än men sen när den är rootad kan jag nyttja den själv säkert?
__________________
Senast redigerad av MordFustang 2021-08-13 kl. 15:19.
Citera
2021-08-21, 20:31
  #30
Medlem
Så att ingen annan tar den. Så jag tar den själv menar alltså TS
Citera
2021-09-01, 19:53
  #31
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaenta
Så att ingen annan tar den. Så jag tar den själv menar alltså TS
Jag är en bättre förvaltare av den här telefonen än random drägg. Sedan ska borttapparen lära sig en läxa och hålla koll på telefonen till nästa gång istället för att lämna den på en mycket märklig plats.

Hade polisen gett mig en liten slant för välvilja så hade jag lämnat in den men det gör dom inte så här ligger den. Felvriden incitamentsstruktur.
__________________
Senast redigerad av MordFustang 2021-09-01 kl. 19:57.
Citera
2021-09-01, 23:47
  #32
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MordFustang
Jag är en bättre förvaltare av den här telefonen än random drägg. Sedan ska borttapparen lära sig en läxa och hålla koll på telefonen till nästa gång istället för att lämna den på en mycket märklig plats.

Hade polisen gett mig en liten slant för välvilja så hade jag lämnat in den men det gör dom inte så här ligger den. Felvriden incitamentsstruktur.

Om du säger till polisen vid inlämnandet av telefonen att du vill ha hittelön. Så får personen betala 20% av värdet på telefonen när han hämtar ut den. Pengar som tillfaller dig. Det står i den rapport som du kommer få med dig hem.
Citera
2023-02-28, 16:01
  #33
Medlem
Knox spärrat då?
Citera
2023-02-28, 16:44
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
Knox spärrat då?
Då är det bara att ge upp.
Citera
2023-02-28, 20:52
  #35
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Om du säger till polisen vid inlämnandet av telefonen att du vill ha hittelön. Så får personen betala 20% av värdet på telefonen när han hämtar ut den. Pengar som tillfaller dig. Det står i den rapport som du kommer få med dig hem.

Nej det finns absolut inget tvång att lämna 10% hittelön, endast en rekommendation från polisen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback