Citat:
Fattar inte hur ni resonerar.....för det första så gör man av medmycket mindre pengar som pensionä..det viktigaste är å inte ha stora skulder..har nyss gått i pension, är 64,jobbat på bygge sen 15 år ålder...får nu ut ca 18000 netto å gör inte av med det ens..har hus å hobbybilar samt flera hobbyes..bor själv..handlar för ca 1000 kr i veckan...röker..lagt undan 1 mille för större utgifter...tänk på att snittåldern för män är ca 82....inte 100..altså ca 17 till 20 år du skall förbruka dina pengar på...de flesta i min älder säljer sina hus..för mycket jobb helt enkelt..pengar in....de flesta får ett arv...pengar in...nä lev nu istället, inte som gammal gubbe sen...de flesta allvarliga sjukdomar börjar vid ca 70 år.. tar ett ex..min granne är ca 70 nu....gubben dog förra året..de var de snålaste folk jag nånsin träffat...han pysslade med aktier å lämnade säkert 4 mille efter sig, hon snålar på likadant som förut...fastän hon har en förmögenhet...den enda som blir glad är väl deras pojk på 47 som redan har det skitbra...lev nu.
Om du anser att din granne är snål som inte levde upp sina 4 miljoner då bör du tycka att alla super rika miljardärer är ännu snålare än din granne? I princip alla på topp 1000 lista över världens rikaste måste vara snåla? Naturligtvis lägger de mycket mer pengar på lyx än din granne men i förhållande till deras totala förmögenhet(som är mångfaldig större än 4 miljoner) så måste de vara mycket snålare än din granne?