Citat:
Ursprungligen postat av
LL9
Jag har en SSD 512 GB. C och D disken har 237 GB var. Så jag antog min hårddisk var både C och D (även om det av någon konstig anledning saknas några GB) men tydligen verkar det inte vara så.
Dvs tar jag ut min hårddisk och lägger in den i annan dator kommer det som lagrades på C och D inte finnas med?
Ja
Om du vill ha den som lagrings disk så behöver ofta bara koppla in den. Ibland kan man behöva välja i bios EXAKT vilken disk datorn ska starta från. Dyker disken inte upp i Windows kollar du i diskhanteraren om den syns, hur den ser ut eller om den behöver en enhetsbokstav.
Vill du starta en annan dator från disken kan du får olika fel. Även om man tar sig förbi eller struntar i fel så kan den ofta vara seg / långsammare än vad den borde vara.
I Win 10 kan man höger klicka på Windows flaggan / diskhanteraren
Man kan också öppna en mapp / höger klicka på dator / hantera / diskhanteraren
Hur många diskar du fysiskt har kan du också se i diskhanteraren på nedre delen där det står disk 0. 1 osv. Du kan behöva göra fönstret större för att se allt. Några missat att det fanns mer längre ned. Man får upp olika alternativ beroende på vilken ruta / bild som föreställer diskar / partitioner som man höger klickar på. Vad färgerna betyder ser du på ramen längst ned.