2025-11-07, 18:36
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det kan vi inte förstå på annat sätt än att det är hans vilja.

Så då vill han alltså att du ska bli våldtagen av din pappa eftersom han inte hjälper dig?
Haha, älskar verkligen att knulla sönder alla hjärntvättade religösa på detta vis, väntar med spänning på ditt svar, xD
Citera
2025-11-07, 18:41
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Så då vill han alltså att du ska bli våldtagen av din pappa eftersom han inte hjälper dig?
Haha, älskar verkligen att knulla sönder alla hjärntvättade religösa på detta vis, väntar med spänning på ditt svar, xD
Du har ett människoperspektiv från en djävulsk värld på väg mot sin undergång medan Gud ser till din odödliga själ.
Citera
2025-11-07, 18:46
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Du har ett människoperspektiv från en djävulsk värld på väg mot sin undergång medan Gud ser till din odödliga själ.

Förlåt att jag var elak men alltså, såhär är det alltid när jag diskuterar med religösa, dom vrider och vänder på det och sen när jag drar fram det logiska i det och gör jämförelser så blir dom tyst.
Citera
2025-11-07, 18:53
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Förlåt att jag var elak men alltså, såhär är det alltid när jag diskuterar med religösa, dom vrider och vänder på det och sen när jag drar fram det logiska i det och gör jämförelser så blir dom tyst.
Guds son blev fastspikad på ett kors. Humanism täcker inte vad det egentliga livet handlar om.
Citera
2025-11-08, 08:23
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte.
Jo, det är exakt vad skrev. Om Gud inte botar ett spädbarns cancer så blir den logiska följden att Gud anser att det är i barnets eget intresse att ha cancer, enligt ditt egna resonemang.
Citera
2025-11-08, 09:51
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Jo, det är exakt vad skrev. Om Gud inte botar ett spädbarns cancer så blir den logiska följden att Gud anser att det är i barnets eget intresse att ha cancer, enligt ditt egna resonemang.
Barnet som du ser det, kroppen, far illa av cancer, medan barnet som Gud ser det, själen, är en okänd historia.
Citera
2025-11-08, 13:02
Medlem
Citat:
Barnet som du ser det, kroppen, far illa av cancer, medan barnet som Gud ser det, själen, är en okänd historia.

Barnet mår bra i själen av att ha cancer med andra ord.
Gud är god!
Citera
2025-11-08, 13:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Barnet mår bra i själen av att ha cancer med andra ord.
Gud är god!
Det skrev jag inte.
Citera
2025-11-08, 14:30
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte.

Du följer inte ditt egna resonemang.
Ditt eget påstående:
1. Gud kan bota cancer.
2. Gud gör sådant som han vill göra.
3. Gud vill alltid vårt bästa.

Om då Gud väljer att inte bota cancer, så följer det logiskt att Gud anser att det är i personens (eller personens själs) bästa att ha cancer.
Citera
2025-11-08, 15:24
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Du följer inte ditt egna resonemang.
Ditt eget påstående:
1. Gud kan bota cancer.
2. Gud gör sådant som han vill göra.
3. Gud vill alltid vårt bästa.

Om då Gud väljer att inte bota cancer, så följer det logiskt att Gud anser att det är i personens (eller personens själs) bästa att ha cancer.
Men så är det inte. Ditt schema är utan värde då det t.ex inte tar hänsyn till vad som väntar oss, vilket Gud vet en del om. Om du vill fortsätta att kritisera Gud så mixtra in lite ödmjukhet i dina resonemang. Risken är att du ingenting förstår.
Citera
2025-11-09, 11:05
Medlem
Citat:
Men så är det inte. Ditt schema är utan värde då det t.ex inte tar hänsyn till vad som väntar oss, vilket Gud vet en del om. Om du vill fortsätta att kritisera Gud så mixtra in lite ödmjukhet i dina resonemang. Risken är att du ingenting förstår.

Du accepterar alltså inte grundläggande logik?
Gud gör sådant han vill göra och han vill vårt bästa, men samtidigt botar han inte cancer trots att cancer inte är för vårt bästa?
Ser du inte den uppenbara motsägelsen?
Citera
2025-11-09, 12:22
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Du accepterar alltså inte grundläggande logik?
Gud gör sådant han vill göra och han vill vårt bästa, men samtidigt botar han inte cancer trots att cancer inte är för vårt bästa?
Ser du inte den uppenbara motsägelsen?
Grundläggande logik är statisk och verkligheten är dynamisk. Din mänskliga logik tillsammans med ditt mänskliga vetande leder dig vilse.

Självklart kan Gud, som ser framtiden, fatta andra goda beslut än vad du och vi andra kan förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in