2021-09-24, 21:12
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AddeBL
Hej, du tar en stor risk. Jag har läst tips om hur man packar och döljer doften men jag håller inte med några av de tips de skrev dig ovan.

Mitt råd till dig är att isolera doften mycket bra och packa den flera gånger.

Sätt i Kanel ( Cinnamon ) mellan varje lager.

För tro mig hundar kommer att reagera på kaffe eftersom den stilen upptäcktes för länge sedan. Sprayer och parfymer döljer inte lukten av THC. Endast kanel kan hjälpa dig.
Lycka till.
Kanel är torsk. 440kg hasch packat i kanel, tull, polis, syddanmark, 5 månader sedan. Tips från tysk tull, markering på lastbil med hund.
Citera
2021-09-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Beror på var du har mött dessa hundar.Alla hundar är inte utbildade utan med bara för att skrämmas. Bra att se reaktionerna hos folk särskilt i tullfiltren. En högklassig välutbildad narkohund reagerar på minsta spårämne av cannabis. Men för det mesta behövs det inte någon särskilt duktig hund eftersom de som smugglar inte direkt har koll på hur hundens nos fungerar och hur känslig den igentligen är.
Fattar inte snacket om att Tullen skulle ha hundar för att skrämmas. Det förekommer inte. Däremot finns det hundar under utbildning och även sämre tränade hundar/hundförare...däremot finns inga fejkhundar.
Citera
2021-09-24, 21:57
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Fattar inte snacket om att Tullen skulle ha hundar för att skrämmas. Det förekommer inte. Däremot finns det hundar under utbildning och även sämre tränade hundar/hundförare...däremot finns inga fejkhundar.
En hund under utbildning är en outbildad hund. Sämre tränade hundar såldes inte förr iallafall. Hundforaren är vad han är alla har inte det som behövs för att läsa en hund, det är något man föds med det sitter i fingerspetsarna ungefär som att vara musikalisk.
Citera
2021-09-25, 12:31
Medlem
Citat:
En hund under utbildning är en outbildad hund. Sämre tränade hundar såldes inte förr iallafall. Hundforaren är vad han är alla har inte det som behövs för att läsa en hund, det är något man föds med det sitter i fingerspetsarna ungefär som att vara musikalisk.
Ja men en hund under utbildning är ingen fejkhund som folk tror. Sen vad gäller hundförare så är det stor skillnad mellan hundförare/hundrelation, helt klart.
Citera
2021-09-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Sedan när patrulleras tåg inom landet av narkotikahundar? Aldrig sett det och åker relativt ofta tåg, även till västkusten och Helsingborg...

Precis, de kan ju komma på om man är i Malmö men det är väl mest om man varit i DK.

Lägg dina björnar i en lösgodispåse.
Citera
2021-09-26, 08:07
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Ja men en hund under utbildning är ingen fejkhund som folk tror. Sen vad gäller hundförare så är det stor skillnad mellan hundförare/hundrelation, helt klart.
En hund under utbildning är inte fungerande eller påltlig med andra ord en fejknarkohund. Jag har en mycket stor erfarenhet att avla, föda upp, träna och sedemera sälja alla sorter av arbetshundar. Ang. hundförare så har jag efter försäljning av runt 2000 arbets/avelshundar sett at de som arbetar med hundarna (hundförarna) i mycket få fall överhuvudtaget har det som krävs för att ekipaget skall fungera optimalt. Hunden är i detta fall ett instrument, ungefär som en linjal, finns ingen mening i den om den inte kan tolkas riktigt.
Citera
2021-09-28, 13:00
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Hej, du tar en stor risk. Jag har läst tips om hur man packar och döljer doften men jag håller inte med några av de tips de skrev dig ovan.

För tro mig hundar kommer att reagera på kaffe eftersom den stilen upptäcktes för länge sedan. Sprayer och parfymer döljer inte lukten av THC. Endast kanel kan hjälpa dig.
Lycka till.

Dummaste jag läst. Kanel gör inte ett skit. Du har ingen koll öht på hur en hunds luktsinne fungerar om du tror att det skall funka.

Skriv inte skit, var tyst istället när du inte vet vad du pratar om.
Citera
2021-11-13, 19:28
Medlem
Fittballepungs avatar
Citat:

Lycka till.

Kanel kommer INTE att göra skillnad. Hundar kan specificera vilka dofter som finns. Vi människor kan t.ex inte känna doft av enbart en ingrediens i en gryta. Det kan hundar göra. Narkotikahundar är extremt tränade och bara dom bästa nosarna blir tränade och antagna av polisen/tullen. Till TS så är jag helt säker på att hundarna även är tränade för att hitta thc björnar, tyvärr. Skulle aldrig chansa
Citera
2021-11-15, 18:58
Medlem
fittpinnes avatar
Citat:
Tullen kliver ofta på tåget vid t.ex. kastrup för att sedan gå av under vägen ofta malmö eller hbg. Knutpunkten i hgb är ett av de säkraste ställena att träffa på tull med hund som kollar alla, inte bara inresande utan de går runt och kollar tåg, bussåkare med hundar. Narkotikajakten i sverige har verkligen nått totalt orimliga nivåer

Vad sjukt. har aldrig sett hundar i helsingborg men jag åker inte heller tåg så ofta. lyckades undvika när jag åkte förbi hyllie från dk för nån månad sen, där verkar det f.ö ganska lugnt nu? har inte sett polisen där på länge. men att hundarna ofta är i hbg, damn.
Senast redigerad av fittpinne 2021-11-15 kl. 19:00.
Citera
2021-11-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpundarn3000
Säg att jag skulle ha med 100 stycken edible gummibjörnar ner från stockholm till skåne med tåg. Jag kommer passera förbi hbg och där är det 50/50 att det kommer en polishund på tåget och sniffar runt. Kommer den svenska polishunden att känna lukten av min björnar och finns det då ett sätt att verkligen undvika ett sådant senario?

åh definitivt. hundar är kända för att lukta droger främst för polisen. Så jag skulle säga att om det är vad du behöver som snus håll det täckt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in