• 1
  • 2
2021-07-08, 13:30
Medlem
Säg att jag skulle ha med 100 stycken edible gummibjörnar ner från stockholm till skåne med tåg. Jag kommer passera förbi hbg och där är det 50/50 att det kommer en polishund på tåget och sniffar runt. Kommer den svenska polishunden att känna lukten av min björnar och finns det då ett sätt att verkligen undvika ett sådant senario?
Citera
2021-07-08, 13:36
Medlem
Niggwards avatar
Varför ta den risken? Speciellt med 100 stycken av de. Jag tror att hunden kommer känna av det, även om det är THC halt i gummi godis. Du kan alltid ta dem i en vakumförpackning och lägga det i en burk med kaffe. Skulle nog göra susen. Men är ingen expert och känns inte som värt risken.

Lycka till
Citera
2021-07-08, 13:49
Bannlyst
Ja. Du kan ju kolla på "border control" på youtube där dom har narkotikahundar. Det dom är kapabla till är nästan övermänskligt. Eller ja, det är det ju förstås.

Du kan undvika det genom att lägga din produkt i en Smellyproof-påse som du sedan gömmer i kalsongerna under tågresan.
Citera
2021-07-08, 13:57
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpundarn3000
Säg att jag skulle ha med 100 stycken edible gummibjörnar ner från stockholm till skåne med tåg. Jag kommer passera förbi hbg och där är det 50/50 att det kommer en polishund på tåget och sniffar runt. Kommer den svenska polishunden att känna lukten av min björnar och finns det då ett sätt att verkligen undvika ett sådant senario?

Sjukt, aldrig någonsin sett narkhundar på ett tåg, har ändå åkt en del. Är detta nåt nytt senaste 2-3åren dom börjat köra med?
Citera
2021-07-08, 14:14
Medlem
Tänk på att hunden som hittade Kim wall efter ubåtsmordet kände lukten från havsbotten via havsströmmar 900 meter bort...
Utgå från att du inte kan lura hunden så slipper du tråkiga överraskningar.
Citera
2021-07-08, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnegarKarl
Tänk på att hunden som hittade Kim wall efter ubåtsmordet kände lukten från havsbotten via havsströmmar 900 meter bort...
Utgå från att du inte kan lura hunden så slipper du tråkiga överraskningar.
Död luktar dock mycket starkare än cannabis som dessutom är inbakat i ett skyddande hölje som sedan placeras i en doftsäker behållare. Tänk också på att Kim Wall hittades i vattnet, så hennes stank spred sig mycket längre än vad den gjort om hon låg nedgrävd i TS kalsonger.
Citera
2021-07-08, 15:39
Medlem
Har blivit plockad av hundar ett par gånger. De har så sjukt bra kolla att jag inte förstår det. Det märkliga är att de inte verkar bry sig om småskiten som alltid sitter under naglarna utan verkar gunna känna skillnad på kvantiteter
Citera
2021-07-08, 15:50
Medlem
Driparns avatar
Absolut. Hundar har bättre lukt än vi människor någonsin skulle kunna föreställa oss. Jag skulle aldrig under några omständigheter tro att jag kan komma förbi en hund med grönt på mig sålänge jag inte är väldigt erfaren med sådant(vilket inte många är…)
Citera
2021-07-08, 16:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Eftersom min autistnäsa enkelt känner igen sådana så finns nog en viss risk för att även hundarna kommer att göra det.

Vacuumförpacka dem i en påse, och vacuumförpacka sedan en till runt, och vacuumförpacka sedan en till runt, och vacuumförpacka sedan en till runt.
Därefter borde du vara säker. Då har du mäktigt med undertryck runt dina björnar som kommer att suga tillbaks varenda liten molekyl som läcker ut vid varje liten oavsiktlig deformation av paketet.
Citera
2021-07-08, 16:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Sedan när patrulleras tåg inom landet av narkotikahundar? Aldrig sett det och åker relativt ofta tåg, även till västkusten och Helsingborg...
Citera
2021-07-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ja de kan känna lukten av björnarna utan problem.

Att vakumförpacka dem och tex stoppa dem i en kaffeburk eller dyl hjälper oftast inte heller. Sådana experiment har gjorts och de fungerar inte, om du nu inte skulle ha en extrem tur.

Narkotikahundar kan tex som exempel sniffa sig till droger som någon har vakumförpackat och gömt i en bensintank eller oljefat utan problem.

De är tränade att söka efter diverse narkotiska preparat redan från unghundsåldern och ofta då på extremt svåra gömmor.

Redan i valpåldern tränas de till att kunna hitta och markera föremål eller bara dofter, fast då är det inte narkotiska preparat utan annat. Sedan när de förstår principen är det skitlätt att lära dem att söka efter narkotika.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-07-08 kl. 16:33.
Citera
2021-07-08, 16:57
Medlem
De är nog tränade för sånt med ja!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem