Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-10-17, 02:19
  #61
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
vilket jävla babbel, star trek kommunism
Varför inte? Dem strävar ju att ta bort all hunger, all fattigdom och all orättvisor så ett sånt här social credits måste införas. Jag gillar det inte, men hur ska man annars göra det ?
Citera
2022-10-17, 02:36
  #62
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
Varför inte? Dem strävar ju att ta bort all hunger, all fattigdom och all orättvisor så ett sånt här social credits måste införas. Jag gillar det inte, men hur ska man annars göra det ?

Först och främst, hur gammal är du innan jag tänker svara?
Citera
2022-10-17, 03:04
  #63
Medlem
Helt rätt att göra sig av med tusenåriga patriarkala principer. Män har parasiterat på prylar alltför länge. Och familjen bör avskaffas. Låt mammor styra all uppfostran. Män bör ingå i kollektiva spermabanker så att fortplantning kan ske. I övrigt bör allt manligt utraderas.
Citera
2022-10-17, 03:11
  #64
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Helt rätt att göra sig av med tusenåriga patriarkala principer. Män har parasiterat på prylar alltför länge. Och familjen bör avskaffas. Låt mammor styra all uppfostran. Män bör ingå i kollektiva spermabanker så att fortplantning kan ske. I övrigt bör allt manligt utraderas.

Nu var du lite sarkastisk va?
Citera
2022-10-17, 04:30
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
Varför inte? Dem strävar ju att ta bort all hunger, all fattigdom och all orättvisor så ett sånt här social credits måste införas. Jag gillar det inte, men hur ska man annars göra det ?
jaha så staten skall konfiskera min bostad då?
Citera
2022-10-17, 09:16
  #66
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
jaha så staten skall konfiskera min bostad då?

När det nya systemet är online en dag med digital valuta osv så kommer staten ha rätt till det, dom säger ju inte det där own nothing för att skoja dom menar ju verkligen det bokstavligen, samma med markägare osv du ska inte äga nåt sånt det ska endast få % av eliten göra. Så den största smällen kommer för medelklassen som kommer förlora typ allt tids nog.
Citera
2022-10-17, 09:18
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
När det nya systemet är online en dag med digital valuta osv så kommer staten ha rätt till det, dom säger ju inte det där own nothing för att skoja dom menar ju verkligen det bokstavligen, samma med markägare osv du ska inte äga nåt sånt det ska endast få % av eliten göra. Så den största smällen kommer för medelklassen som kommer förlora typ allt tids nog.
över min döda kropp tillsammans med min pålitlige vän M45b
Citera
2022-10-17, 09:26
  #68
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
över min döda kropp tillsammans med min pålitlige vän M45b

Ja motstånd lär det göras, det är dom säkert beredda på med tanke på vilken omställning det blir, du kan tänka dig hur blodigt det blir i usa en dag när detta kommer, jag hoppas ju inte det men det är sjuka människor som styr vår värld tyvärr.

Man ska titta på det som händer i kina kan bli verklighet hos oss sen, deras social credit är lite det jag är orolig för, minsta lilla felsteg och man blir straffad och man är konstant övervakad.
Citera
2022-10-17, 09:48
  #69
Medlem
No_lifers avatar
Stakeholder capitalism = KOMUNISM.

Tror ni att ledarna i detta kommer leva på samma villkor som oss andra?
Citera
2022-10-17, 13:26
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No_lifer
Stakeholder capitalism = KOMUNISM.

Tror ni att ledarna i detta kommer leva på samma villkor som oss andra?
knappast de är som vanligt gör vad vi säger inte vad vi gör
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback