2021-07-05, 08:39
Medlem
Sådant här ser bra ut på pappret och kan säkert ge viss effekt på vissa typer av kriminella.
Dock så öppnar den upp för andra kriminella och skapar en viss rättsosäkerhet.

Tror dessutom att flera av er som ropar "fantastiskt", "perfekt" och "hurra" är just sådana som också har högre risk att hamna i situationer där ni förvånat kommer säga "vadå gäller det mig?".

I mitt kontaktnät har jag intressant nog flera "rättskipare" som alltid är förvånade att de t.ex. inte får väktartillstånd eller går igenom säkerhetsprövningar... 😉

Nu säger inte att jag är nöjd med "svenska modellen" men vi ska vara väldigt försöktiga så vi inte försöker bota läppcancer med halshuggning...
Citera
2021-07-05, 09:06
Medlem
Hur ska detta implementeras? Mer konkret och inte bara "fler poliser".
Jag tycker att vi bör vara hårdare mot kriminella generellt, men detta förslag känns inte särskilt.genomtänkt.
Citera
2021-07-05, 10:56
Medlem
Vad medför detta tror ni?
Jo dom kriminella danskarna kommer över till Sverige och lever på våran buffé som regeringen serverar dom,
Det är iallafall vad ja tror,

Nog dags att utvandra snart
Citera
2021-07-05, 11:03
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agrymmi
Lol vilken skitlag på gränsen till fascism. Håller Danmark på att bli en polisstat? Aldrig sett en gängkriminell bråka på krogen. Ofta är den nån överförfriskad svensk snorunge. Att sitta av ett straff för att sen inte kunna vistas överallt i sitt eget land låter efterblivet. Inte så att tungt kriminella funderar två gånger om de ska göra något brott pga av att de inte kan gå på krogen om de torskar direkt. Lol väldigt populistiskt förslag.

Det är inte deras land. Precis som i Sverige så är de flesta gängkriminella i Danmark invandrare
Citera
2021-07-05, 13:09
Medlem
gorillaglues avatar
Bandidos klubblokal i næstved stängdes ned med ett tillfälligt zoneförbud. Det har inte öppnats igen även om förbudet är borta. Man har också möjlighet att utvisa inträngare när zoneförbud bryts.
Citera
2021-07-05, 14:30
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Danska staten och polisen vet VARFÖR de är så våldsamma. De är inavlade byfånar (lågintelligenta till följderna av inavel) och de vet att det är obotligt. Danska polistidingen skriver det rakt ut. (se länk nedan) - De är livrädda i Danmark för kommande generationer. Byfånar som fortsätter avla på kusiner i generationer. Det blir bara värre. - Därför har danskarna bråttom att få ut så många som möjligt. - Om danska domstolar vet att en åtalad är en inavlad byfåne eller inte har alla hästar hemma och är en fara för samfundet så är det en tyst överenskommesle att ge vederbörande ett riktigt rekordeligt straff för att i det sunda förnuftets namn skydda samfundet och allmänheten. + knullförbud. - Lite som att blanda in rättpsykiatri. Danska staten vet dock att "vården" är 100% menlös. Den behandling de har är utformad för danskar/europeer och fungerar inte på MENA överhuvudtaget (framförallt inte på inavlade) så de lägger inget krut/resurser på det.

I Danmark anser polisen att det är araberna som är rasisterna. - Det är danskarna som rånas, misshandlas, våldtas och får sina bilar uppeldade. Man gillar inte rasister i Danmark och särskilt inte de inavlade. Visst Danskarna gör livet till ett helvete succssivt för "de som inte vill delta i det danska samfundet" Det säger man helt öppet. Vad vi ser nu är step by step och sedan erbjuds återvändarbidrag. Danskar gör kriminella och dysfuntionella hemlösa och erbjuder inte en ny lägenhet men typ 2 års socialbidrag kontant bara de skriver på ett papper. Det lönar sig för allt och alla.

Danskarna skall tex riva 7 st ghetton typ Rosengård. De utlänningar som sköter sig ordnar ganska lätt en ny bostad men de som är dysfunktionella komemr att bli hemlösa och erbjuds då hemvändarbidrag. Om jag förstått rätt så får de 2 års bidrag cash och de kan återvända till Danmark igen men först om de betalar tillbaka skulden först och ordnat bostad och arbete. (Dvs aldrig) Agnarna sorteras från vetet.

Redan för 20 år sedan läste jag om en engelsman som slog en busschafför på käften i Köpenhamn. Killen fick tre månader och blev utvisad. Rätten ansåg att mannen angrep hela Danmark då han hindrade danska medborgare (stoppade kollektivtrafiken) att åka till arbetet i lung och ro och i tid. Vilket var närmast att betrakta som ett samhällsabotage.

https://web.archive.org/web/20180602...rgsmaal-om-tid

Imponerande av Danmark som leds av en kvinnlig statsminister, hon har större ballar än vår statsminister.

Om de gängkriminella hindras att flasha med sina förmögenheter så minskar även rekryteringen av nya medlemmar.
Citera
2021-07-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
.

Danmarks fina lag kommer användas mot alla som inte ... kan uppvisa bevis på vaccin/test-resultat av sjukdom eller rasism eller vad fan som helst. När ska det gå upp för folk att detta är inget du "testar" för att sedan ta bort.

som det bör vara.
icke vaccinerade borde få
- pass indraget
- körkort indraget
- rätt att ha ett bankkonto, banklån
Citera
2021-07-05, 15:04
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Bra förslag av Danmark, det märks tydligt att man inte daltar med brottslingar där. Har sett det själv.

Det är känt att vissa caféer i Sverige är fyllda med farliga typer som man bara vet tvättar pengar eller säljer ett och annat. Kriminella är inte jätte diskreta i Sverige.

Men Sverige är Sverige och Sverige vill ju ha det så anställer man syrier/araber/somalier på viktiga jobb så som vi gör nu så kommer ingen vara säker, Jag menar vem vill att en somalier jobbar på din bank eller skatteverket och kan få reda på allt om dig? Dessa apor följer inte tystnadsplikten och tipsar sina familjemedlemmar om rika svenskar som dom sedan försöker ''äta upp''
Dom går inte att lita på.
Citera
2021-07-05, 18:31
Medlem
Sven2s avatar
Dubbelbestraffning. Helt sjuk.
Citera
2021-07-05, 18:47
Medlem
Vedtrs avatar
Danmark går från klarhet till klarhet. Nästa naturliga utveckling är fortplantningsförbud för de som inte sköter sig.
Citera
2021-07-05, 19:18
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Måste ju strida mot mänskliga rättigheter. En människa ska inte straffas mer än nödvändigt, proportionalitetsprincipen dvs.

Det är nu inte så att gängtyper och annat knivslödder per automatik omfattas av denna lag, de skal i förbindelse med med något kriminiellt DÖMMAS till ett zon-förbud.

Inte annorlunda än att dömda peddos ofta får förbud mot att arbeta på skolor, trots att de avtjänet den del av straffet där man haft dom tryggt placerade baom lås och bom.
Men jag vet inte om du tänker att det borde vara helt ok ?

Som sagt, zonförbudet är ett straff, eller del av ett straff som då träder i kraft vid "villkårlig frigivning". Inget regelvidrigt här alls.

Du är läs- och skrivkunng, så du kunde läst mer än en rubrik för att se att sådant straff kan utdömmas i högst 2 år/gång, om man uppför sig kan man alltså förvänta att kunna besöka sin lokala bodega ganska snart igen.

I övrigt är det här med zoner inget nytt i Danmark, att man nu inför detta indikerar att man anser tidigare (liknande) tilltag så framgångrika att det nu kan sättas i verk på fler områden. Det här är bara positivt vill jag mena, men jag bor ju i .dk. Att svenskar går i taket när man inte får samtalsterapi istället för något som märks på skinnet förvånar mig inte.
Citera
2021-07-05, 19:23
Medlem
Jättekul förslag...

Tills dom utökar vilka som kan få detta förbud.
Fel politisk åsikt eller andra tankebrott hamnar nog fort på listan.

Sjukt hur spelade ni är alltså, tror ni verkligen dom som styr Sverige inte skulle missbruka sånt här om dom skulle införa liknande?

Fattar ni inte är alla flyktingar är hitskickade för att befolkningen ska be om en polisstat?

Är det en slump att samma människor tjänat pengar på alla delar i det som sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in