• 1
  • 2
2021-07-01, 15:58
Medlem
Ja, vad kan vi tänkas ha här då? Första gången jag över huvud taget har hört talas om mord i den lilla byn Kitkiöjärvi. Byn ligger c:a 7 mil norr om Pajala och är inte precis en by som man passerar dagligdags.
Drygt 40 bofasta personer.

"I tisdags fick SOS in ett larm om brand i terrängen utanför Pajala. I dag meddelar polisen att en avliden person anträffades vid brandplatsen och man har nu inlett en förundersökning med brottsrubriceringen mord och mordbrand. En man och en kvinna har anhållits.
.
.
”Under onsdagskvällen greps två personer, en man i 60-årsåldern och en kvinna i 50-årsåldern, misstänkta för brotten. De anhölls senare av åklagare på sannolika skäl misstänkta för mord och mordbrand” skriver polisen på sin hemsida."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...a-tva-anhallna

"På tisdag kväll ryckte brandkåren ut för att släcka en skogsbrand i närheten av sjön Kitkiojärvi i Pajala kommun
.
.
Enligt uppgift till Norrmedia ska de misstänkta tillsammans med den avlidne ha varit på en fest innan brottet?

– Jag kommenterar inte förundersökningen och vad som framkommit. Vi utreder alla spår om vad som kan ha föranlett det här. Det vet vi inte i dagsläget, säger Per-And*rs Heikkilä, polischef för grova brott."

(Låst artikel)

https://norran.se/nyheter/artikel/en...-mord/lqy7g58r

Fyllefest under midsommaren som har spårat ut?
Citera
2021-07-01, 17:57
Medlem
Paret sev* som är gripna?

Citera
2021-07-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Paret sev* som är gripna?

Var lite inne på samma banor med tanke på ålder och så. Renägarna Seväs brukar väl av tradition hålla gränsen "fri" från finska vargar?
Citera
2021-07-01, 19:35
Medlem
Vem är den döde?
Citera
2021-07-01, 23:06
Medlem
Jepp de är dom som är anhållna
Citera
2021-07-02, 00:56
Medlem
Jaja tråkigt att en fest gick så överstyr, någon som vet varför han blev dräpt?
Citera
2021-07-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aiolilover
Jepp de är dom som är anhållna

ja helvete jag är chockad, någon som vet om B johansson är inblandad från kukasjärvi-
Citera
2021-07-02, 07:48
Medlem
Sev* låter som renskötare (plastlappar). Är man förvånad? Säkert blivit någon diskussion om renskötsel, så har de grillat polarn de supit med.
Citera
2021-07-02, 08:22
Medlem
låter som klockrent fyllemord, det är väl nästan bara dessa mord som polisen numera kan lösa
Citera
2021-07-02, 14:41
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Spännande, låter som en riktigt usel SVT-serie.

Citat:
Massa fulla samer norr om Pajala börjar bråka om vem som slog kärringen på röva' och sen bryter helvetet loss och slutar i ett mord.
Citera
2021-07-02, 22:42
Medlem
Vem är BO?
Citera
2021-07-03, 01:19
Medlem
Buttson69s avatar
Det jag vet är att den som är misstänkt har/haft probbs med alkohol i yngre år. Men har varit oförarglig i sitt beteende. Han har blivit tagen av polisen för att ha cyklat på fyllan. Men det är när han var typ 16-17 års ålder. Förmodligen så är det ett fyllebråk som gått överstyr antar jag.

Hanses övriga bröder är så vitt jag vet Svensson typer som knegat och bidragit till det allmännas välfärd. Kan då rent generellt säga att det här är bara så djävla tragiskt för alla parter. Men det här är inte några brottslingar. Att de delvis försöker livnära sig på renskötsel som är en tuff bransch främst ekonomiskt. Anser jag är att de försöker att trots att det svenska samhället motarbetar näringen så är de hedervärda i sin utövning.

Det är vad jag anser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in