2021-06-28, 15:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Sannolika startelvor:

https://www.rotowire.com/soccer/lineups.php

Frankrike går hårt åt sina ytterbackar. Pavard, Hérnandez, Digne Koundé har alla fått skavanker eller skador under EM. Men de två förstnämnda kan förmodligen ändå starta matchen.
2021-06-28, 15:05
Medlem
diseuses avatar
Schweizarna själva verkar förvänta sig en fullkomlig massaker. Enligt tidningen Blick:
In einem Blick-Voting glaubt über die Hälfte von 35'000 Teilnehmern, dass wir gegen die Franzosen sang- und klanglos untergehen.

(I en Blick-omröstning tror över hälften av de 35 000 deltagarna att vi går under mot fransoserna utan buller och bång.)
2021-06-28, 15:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Frankrike har inte totalt dominerat mot Schweiz i tidigare möten, som man skulle kunna tro:

https://www.11v11.com/teams/france/t...n/Switzerland/
2021-06-28, 15:14
Medlem
JoakimBalls avatar
Svårtippad match, bra samspelat och stabilt Schweiz mot världsmästarna på nästan varje position men aldrig något eget spel Frankrike; påminner om Tjeckoslovakisk 90-tals kontringshockey...

Tror 2-1 till Frankrike, hoppas på det ärligt talat.
2021-06-28, 15:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Två defensivt inställda lag. Jag tror det blir tillknäppt till att börja med, men att fransoserna får in en boll till slut.
2021-06-28, 15:41
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Satsade 20 kr på Frankrike igår, men är lite orolig nu när jag har läst på lite mer.
Äsch får fortsätta att utgå från min statistik, vem vet vad som händer?
2021-06-28, 15:47
Medlem
welcometorealitys avatar
3-0 ikväll till Frankrike, Schweiz har inget att hämta här...
2021-06-28, 16:11
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Stor besvikelse om Frankrike förlorar nu. Dem missade gulded förra EM. Jag ser dem som världens bästa lag speciellt efter VM senast. Dem har en guld generation just nu

Coman. mbappe, Dembele, Pogba, Kante, Varane, Hermandez, Pavard, Griezmann

Frankrike har dock inte riktigt fått till det. Kan Schweiz stänga till ordentligt och spela 0-0 ordinarie tid ska man vara mycket stolt. Sen är frågan om man orkar 30 min till och försöker vinna på straffar eller stänker in den i övertid? Eller gör man tom mål i ordinarie tid? Frankrike vinner med 1-0.
2021-06-28, 16:50
Medlem
NoTruces avatar
Schweiz är kulboll. Shaqiri kan hitta på helt galna grejer. Samtidigt är ju Benz och Griezmann ändå klasser högre. Hoppas på en underhållande match där båda lagen går för det tidigt.
2021-06-28, 17:07
Medlem
Frankrike bör vinna även om Schweiz inte ska underskattas. 2-0 får bli mitt tips.
2021-06-28, 17:08
Medlem
Frankrike har absolut inte imponerat,och blir ej förvånad om de ryker ikväll,men med deras lag bör de vinna med några bollar,men de trodde vi igår mellan Nederländerna vs Tjeckien..bollen e rund och skräll kommer..
2021-06-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Två defensivt inställda lag. Jag tror det blir tillknäppt till att börja med, men att fransoserna får in en boll till slut.

Ja, det känns troligt. Jag hoppas dock på islossning och ketchupeffekten för den franska trion längst fram, på grund av deras närvaro i mitt fantasylag.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback